Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Merkwaardige sluiting forum

Berichten over de overgang van het MSweb.nl forum naar de MS.nl community
Jrs77

Merkwaardige sluiting forum

Bericht door Jrs77 »

Het andere topic is gesloten, terwijl daar denk ik nog heel wat te vragen en bespreken was.

Toen ik net de diagnose kreeg, was dit forum een enorme hulp. Niet alleen de mogelijkheid om anderen met MS wat te kunnen vragen (zoals dat vast ook op ms.nl zal komen) was fijn. Misschien nog belangrijker was de enorme kennisbank die dit forum in al die jaren is geworden, waar je echt bijna alles terug kon vinden. En dat gebruik ik, vast net als vele anderen, nog steeds. En die kennisbank groeit met iedere post op het forum.

Fijn dat er een nieuw project is opgezet om via ms.nl een nieuwe community op te zetten; hopelijk wordt het een succes. Maar als pas 6 weken vooraf wordt bedacht dat een forum moet worden gesloten om ergens een (dus nog niet bewezen) community op te zetten en mensen daar naartoe te dwingen, krijg ik daar weinig vertrouwen in.
Juridisch blijkt het niet mogelijk om dit forum door te zetten naar de community van MS.nl. Ik heb me hard gemaakt om dit duidelijk en goed naar ons toe te communiceren, maar pas sinds een maand is een communicatiemanager aangesteld om ons hierbij te helpen.
Juridisch gezien kan dit forum gewoon in de lucht blijven, en onder deze url in een nieuw jasje worden gestoken. Omdat iedereen een nick gebruikt, en het forum dus geen persoonsgegevens bevat, zie ik zelfs in de AVG geen bezwaar om alle berichten onder ms.nl te hangen. Technisch misschien wat lastiger, maar gebrek aan mensen of kennis kan geen reden zijn om dit forum de nek om te brengen.

Daarom het dringend verzoek om dit forum in de lucht te houden. Wanneer hosting(kosten) het probleem zijn, is daarvoor wat te regelen,
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 04 dec 2023, 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar nieuw subforum
Marina

Re: Merkwaardige sluiting forum

Bericht door Marina »

@Jrs77 zie ook dit topic: viewtopic.php?t=8053
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Merkwaardige sluiting forum

Bericht door Qanuk00 »

Ik snap m, zal het onderwerp in de huiskamer sticky maken, zodat het voor iedereen duidelijk is dat hier uitgebreid gereageerd kan worden.

PS Volgende week begint de start van informatievoorziening, dus dan komt er ook een link te staan naar FAQ rondom deze situatie.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Merkwaardige sluiting forum

Bericht door Toeter »

Je hebt gelijk @Jrs77, ik vind het persoonlijk ook doodzonde dat deze schat aan informatie verloren gaat. Ook ik heb onwijs veel geleerd van het forum na de diagnose.

We zouden dit forum gewoon zelf moeten kunnen hosten.

Ik zal eens met @Qanuk00 overleggen wat we nog kunnen bespreken.
irini

Re: Merkwaardige sluiting forum

Bericht door irini »

Ja ik vind het hartstikke jammer! Ben net lid geworden en nu gaat het forum sluiten terwijl het zo veilig en warm aanvoelde ! Kon altijd mijn vragen stellen! Echt jammer want waar moet ik nu naartoe?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marina

Re: Merkwaardige sluiting forum

Bericht door Marina »

@irini zie ook dit bericht over de plannen met het forum: viewtopic.php?t=8053

Ben het met je eens. Zou het erg jammer vinden als deze kleinschaliger en veilig aanvoelende forumgemeenschap op zou gaan in een grootschaliger medium.

Zou het ook erg prettig vinden als het forum in z'n huidige vorm, die mijns inziens ook veel overzichtelijker is, zou kunnen doorgaan.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Merkwaardige sluiting forum

Bericht door Qanuk00 »

@irini Sorry dat ik zo laat reageer op je berichtje, zie hem nu pas. Weet dat je vanaf voorjaar 2024 bij ms.nl verder kan. Ik ga daar proberen de moderator-draad weer op te pakken en hoop jullie ook zeker daar weer terug te vinden.

Er is inmiddels een apart sub forum gecreëerd waar alle informatie, maar ook reacties van andere gebruikers te zien is.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp