Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vitamine D - deel 6

Alles omtrent voeding en supplementen
Klick

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Klick »

@leeuwtje-nl 117 helemaal goed! :feest:
hou je waarde wel ff in de gaten, laat t bijvoorbeeld over een week of 6 weer ff prikken.

ik realiseer me net dat ik de D-cura wel slecht opnam/ ik bleef steady op waarde, maar het kan natuurlijk zijn dat jij misschien wel door blijft stijgen en dat wil je niet met vitamine D.
want idd kans op verkalking, dat is wel pas boven de 250 (of zoiets, staat hier wel ergens), maar de opname zit een soort van vertraging in en het daalt ook niet zo snel.

dus hou even de vinger aan de pols, tot je weet hoe je lichaam reageert op een bepaald supplement.
als je de balans hebt gevonden, laat het dan na de winter en na de zomer testen.
leeuwtje-nl

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door leeuwtje-nl »

De MSvpk wil niet alleen op de waarde afgaan. Als mijn waarde niet stijgt, kan ik niet zomaar meer D gaan slikken. Dan kun je dus een overdosering krijgen. Teveel D in je lijf is niet hetzelfde als een te hoge waarde. Mijn neuroloog wil niet elke keer D prikken, ik vraag er meestal zelf om en dan krijg ik altijd te horen dat dat echt niet elke keer hoeft. Dus die controle wordt nog een lastige.
Seahorse

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door Seahorse »

Mijn vitamine D zat op 52 en nu 99! Ik gebruik de AOV druppels en ze slaan dus goed aan!
AngelNoa

Re: Vitamine D - deel 6

Bericht door AngelNoa »

voor het eerst in al die jaren een vit D van 91...vreemd...lijkt me sterk dat dat komt doordat ze de smaak hebben veranderd :haha:
Nou ja, even een poosje wat meer slikken dan. Sowieso is er amper zon geweest de laatste maanden dus dat kan allemaal meespelen lijkt me.



Deel je ervaringen over dit onderwerp op MS.nl.
Ga naar: https://www.ms.nl/gesprekken/voeding-en ... pplementen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp