Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ervaringen met Endoxan

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jrs77

Ervaringen met Endoxan

Bericht door Jrs77 »

Mijn neuroloog gaf aan dat een behandeling met Endoxan (in België) voor mij een optie zou kunnen zijn. Ik heb een 'zuivere' vorm van PPMS; sinds de diagnose zijn er geen veranderingen op de MRI waargenomen terwijl er wel flinke achteruitgang blijft, waardoor andere medicijnen niet werken.

Nu ben ik hierover informatie aan het zoeken, maar dat is lastig omdat het in Nederland niet (meer) bij MS wordt gegeven en niet meer wordt vergoedt.
  • Zijn er hier mensen die het hebben gehad?
    Hoe heb je de behandeling gekregen?
    Heb je iets van vertraging in achteruitgang gemerkt?
    Ik lees over best heftige bijwerkingen; heb jij die gehad en hoe heb je dat ervaren?
    Weet iemand waarom het in Nederland niet meer wordt gegeven, en in bijna alle andere Europese landen wel?
Steenbokje76

Re: Ervaringen met Endoxan

Bericht door Steenbokje76 »

@Jrs77
Ik ken het midde Endoxanl niet maar ik hoop dat je er ervaringen van anderen over kan vinden en bovenal dat het iets voor je kan betekenen!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp