Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Pillema: Modafinil of Hormoon Therapie?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
annekepanneke

Pillema: Modafinil of Hormoon Therapie?

Bericht door annekepanneke »

Nu heb ik jandorie eindelijk 2 pilletjes die zonder bijwerkingen het onafhankelijk van elkaar prima "doen". Maar nu blijkt dat de Modadinil (mijn wakkerpil) de werking tegengaat van de Activelle (hormoon pil tgv menopause, ik noem het de happy pil). Ofwel, vlgs bijsluiter, de wekkerpil zorgt ervoor dat de happy pil minder werkt. Dus heb ik nu een "pillema", minder uren in de dag of meer uren in de dag maar minder happy?

Of heeft iemand nog andere opties?
De apotheker hier kwam niet verder dan dat ik dan maar de hormoonpleister moest gaan gebruiken maar toen ik die opzocht stond dezelfde interactie waarschuwing (Modafinil) op de bijsluiter.

Ik baal er flink van want ik wil zo graag nog wat meer kwalitijd (nee geen typefout maar woordspeling) uit mijn dag. Ik ben altijd een doenertje en vooral een creatieve denker en zit hierdoor in wat commissies, ben druk met een stichting op te zetten, etc.

En dat allemaal vanaf mijn luie stoel, tussen mijn eigen vier muren en vooral allemaal dankzij die twee pilletjes.