Foto's laden van je eigen pc. Is dat veilig?

Vogel uit hoe alles werkt, je kunt hier berichten proberen te schrijven, maar ook quoten ,linken en vooral plaatjes, handtekeningen en smilies plaatsen
Antoinette

Foto's laden van je eigen pc. Is dat veilig?

Bericht door Antoinette »

Een vraagje: zoals de topic-titel al aangeeft... is het veilig als je foto's van je eigen pc upload via bv tinypic of imageshack? Ik las ook al op het probeerforum dat het geen garantie is dat derden dan geen inzage kunnen hebben in je pc.

Dit weerhoud me er toch wel een beetje van om foto's te plaatsen die ik uit mijn eigen bestanden haal.
Weet iemand een antwoord?

Alvast bedankt. :bloem:
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Tja Antoinette,

als je foto's wil uploaden naar bijv. imageshack dan zal je toch een verbinding met die site moeten leggen. En daar is altijd een risico aan verbonden.

That's internet.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[QUOTE]als je foto's wil uploaden naar bijv. imageshack dan zal je toch een verbinding met die site moeten leggen. En daar is altijd een risico aan verbonden.[/QUOTE]

Hmmm. Bedankt voor je antwoord, Jos.
Sara

Bericht door Sara »

Antoinete,

de berichten in het probeerforum waar jij op doelt betroffen niet imageshack, maar een andere verzamelwebsite. (lycos)

Inderdaad kan er op iedere verzamelwebsite iemand 'gevaarlijke' bestanden neergezet hebben. Omdat [B]ergens in een hoekje[/B] van die lycos-website gevaarlijke bestanden stonden, sloegen de browsers zoals Internet Explorer alarm bij [B]alle delen[/B] van de website, ook bij totaal onschuldige plaatjes, zoals hier op het forum in handtekeningen gebruikt werden.

Er was dus echt niks aan de hand. De handtekening-plaatjes zijn alleen weggehaald vanwege de paniek die de browsers trapten, niet omdat er iets mee mis was.

Bovendien: met downloaden, of desnoods bekijken van plaatjes haal je iets van internet naar jouw pc toe. Wat jij van plan bent, is iets van je pc op internet zetten, de andere kant op.

Je hoeft ook bij imageshack ook je eigen gegevens niet in te vullen, dus spam kun je er ook al niet van krijgen.

Kortom... gewoon doen, zou ik zeggen :).
MetYumi

Bericht door MetYumi »

als je goede programma's op je computer of laptop hebt staan dan kan het geen kwaad.
zo maak ik voor ik mijn computer afsluit em schoon met CCleaner.
en het ligt eraan wat ik gedaan heb die dag ... Advanced SystemCare 5 en zeker Malwarebytes Anti-Malware.
mijn computer is erg snel (Intel® Core 2e generatie) dus is het zo gedaan.

als iets niet safe is geeft McAfee AntiVirus Plus het aan.
m'n comp is bijna een ford, niemand komt erin of ze worden gelijk afgestraft. :)
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Sara en MetYumi, bedankt voor jullie geruststellende postings. Ik heb altijd foto's op dit forum geplaatst en me nooit echt afgevraagd of het kwaad kon. Maar na die alarmerende berichten...

Ik ga dus weer fijn verder met foto's plaatsen. :ja:

Nogmaals...thkx. :)
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Antoinette;836323]Hmmm. Bedankt voor je antwoord, Jos.[/QUOTE]
Dat is precies hetzelfde als in het verkeer.

Als je absoluut niet onder een auto terecht wil komen moet je dus helemaal niet aan het verkeer gaan deelnemen.

Of vertrouwen op je engelbewaarder. Zoals ik zowat mijn hele leven al doe.
M&MS

Bericht door M&MS »

Weet je, je moet altijd letters natypen om SPAM te voorkomen. Dat voorkomt ook veel hackers. (virussen worden automatisch verspreid en die toetsen dus ook nooit die letters in en eenmaal geupload kunnen ze je niet meer vinden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp