Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

45-55% wao hoeveel mag ik bruto bij verdienen

Alles omtrent werk en uitkeringen
ladyR

45-55% wao hoeveel mag ik bruto bij verdienen

Bericht door ladyR »

Hoi, mijn man is 45 - 55 % afgekeurd zijn maatgevendeloon bedraagt €16,29 bruto per uur incl toeslagen.( vastgesteld in 2009 ) Hoeveel mag hij dan bruto per maand bijverdienden ( zonder dat zijn uitkering niet gekort gewordt )
Graag hoor ik grt LadyR
Sara

Bericht door Sara »

Ha LadyR,

ik snap niet zo goed waarom de vraag is 'zonder dat z'n uitkering gekort wordt'. Als ie meer kan werken, wordt eventueel z'n uitkering tijdelijk gekort, maar houdt ie toch altijd nog meer over dan wanneer ie minder werkt.

Hij heeft dan nog steeds het formele afkeuringspercentage 45-55%, maar bijvoorbeeld een uitkering die hoort bij 35-45%. Als ie 't niet volhoudt, en arbeidsongeschiktheid weer toeneemt, moet er waarschijnlijk toch weer een herkeuring komen.

Ik heb zelf een tijd 50% verdiend, terwijl ik voor 65-80% afgekeurd was (zoiets). Telefoontje en salarisbriefje naar 't UWV, en 't werd gewoon afgerekend. Ik hield dat op dat moment goed vol, hield meer over dan wanneer ik pakweg 25% had gewerkt, en had meer keuze in werkzaamheden.

Het is in deze situatie niet uitgesloten dat er een keer een herkeuring komt, maar met een ziekte als MS zal dat zo'n vaart niet lopen. Ik ben na een paar jaar 80-100% arbeidsongeschikt geraakt, maar heb toch nog een poosje redelijk serieus kunnen werken :)

Daarnaast is 't helemaal niet zo makkelijk uit te rekenen. Ik zou als ik hem was gewoon in overleg met 't UWV blijven, en kijken wat ie kan verdienen zonder zichzelf over de kop te jagen.

Sterkte ermee!
ladyR

Bericht door ladyR »

Hoi Sara,

Bedankt::)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp