Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Diazepam

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

[QUOTE=E.R.;842149][COLOR="Blue"]Ik snap niet wat je bedoeld. :huh: Kun je het uitleggen?

Gr
ER

[/COLOR][/QUOTE]

Hey ER,

ik dacht dat je info wilde over MS en stijfheid en om ook de andere kant te laten zien schreef ik over mijn soepelheid.
Snap je?

Sorry, was even offtopic maar ik wilde even reageren op de vraag die me werd gesteld.
MetYumi

Bericht door MetYumi »

np for me Mispeltje. :)

de fysio is net weg ze heeft mijn nek gemasseerd en dat voelde niet fijn.
nu heb ik weer barstende koppijn, is logisch het is een reactie op de massage.

volgende week vrijdag komt ze weer en als de pijn dan nog niet minder is dan vraag ik of ze 2x pw kan komen, want 1 x pw is eigenlijk te weinig.


vannacht was het weer feest, dacht dat de pijn minder was geworden en had het tegen de ha gezegd.
had de goden ook niet moeten verzoeken, de pijn was vannacht niet te verdragen. :(


heb ook gelijk het VGZ gebeld en het wordt vergoed omdat ik aanvullend ben verzekerd en daar bekend is dat ik chronisch ziek ben.
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=mispeltje*;842215]Hey ER,

ik dacht dat je info wilde over MS en stijfheid en om ook de andere kant te laten zien schreef ik over mijn soepelheid.
Snap je?

Sorry, was even offtopic maar ik wilde even reageren op de vraag die me werd gesteld.[/QUOTE]

[COLOR="Blue"]Dus wat jij zegt is 'het kan ook goedkomen'. Omdat bij jou de stijfheid na een poos is geweken voor soepelheid?

Ik heb nu al maanden last van deze pijn, dus ga denk is informeren of ik er niet een diazepam/oxazepam voor kan krijgen?

Moet je die, als je het voor je MS neemt, zelf betalen? :???:


Gr
ER[/COLOR]
MetYumi

Bericht door MetYumi »

Diazepam moest ik zelf betalen. €12,95 15 st.
Er zijn meer medicijnen die ik moest en moet betalen, soms denk ik waaom betaal ik dan zoveel geld aan mijn zorgverzekeraar.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

[QUOTE=E.R.;842314][COLOR="Blue"]Dus wat jij zegt is 'het kan ook goedkomen'. Omdat bij jou de stijfheid na een poos is geweken voor soepelheid?

[/COLOR][/QUOTE]

Dat bedoelde ik niet.
Ik bedoel juist dat het bij MS ook voorkomt dat iemand heel erg soepel kan zijn. Thats all. Ik heb nooit last gehad van stijfheid.
Blom

Bericht door Blom »

on topic
@ Metta, ik hoop dat je vannacht wel weer zonder al te veel pijn kunt slapen. Die diazepam en ibuprofen moeten vannacht gewoon helpen hoor!


off topic
@ER
Ik weet niet meer precies hoe het nu geregeld is. Oxazepam zit wel een kleine eigen bijdrage op, of allleen bij eerste uitgifte weet niet precies.

Oxazepam is nietzo geschikt bij onze kwaal ( wel een goed inslaapmiddel) Af en toe eentje is niet zo erg trouwens.

Diazepam is geschikter, het is een goede spierontspanner en wordt volgens mijn gewoon volledig vergoed. Wel beïnvloed het net als oxazepam je reactievermogen (sufjes) en heb je steeds meer(sterkere dosering) nodig als je het langdurig zou gaan gebruiken.
MetYumi

Bericht door MetYumi »

[QUOTE=Blom;842325]on topic
@ Metta, ik hoop dat je vannacht wel weer zonder al te veel pijn kunt slapen. Die diazepam en ibuprofen moeten vannacht gewoon helpen hoor!


off topic
@ER
Ik weet niet meer precies hoe het nu geregeld is. Oxazepam zit wel een kleine eigen bijdrage op, of allleen bij eerste uitgifte weet niet precies.

Oxazepam is nietzo geschikt bij onze kwaal ( wel een goed inslaapmiddel) Af en toe eentje is niet zo erg trouwens.

Diazepam is geschikter, het is een goede spierontspanner en wordt volgens mijn gewoon volledig vergoed. Wel beïnvloed het net als oxazepam je reactievermogen (sufjes) en heb je steeds meer(sterkere dosering) nodig als je het langdurig zou gaan gebruiken.[/QUOTE]
Het gaat al iets beter met de pijn.
Straks voor het slapen een pammetje en Ibuprofen bruis.
Als ik niet meer wakker word van de pijn mag is zaterdag stoppen met Diazepam.
Dat wil ik zelf ook, want de volgende dag voel ik me nogal duf. :moe:

Diazapam moest bij mijn apotheek worden betaald.
Zal wel de bezuinigingen te maken hebben.
Die € 12,95 nog valt nog mee.
Geef het volgend jaar wel op aan de Belastingen, samen met de andere medicijnen die ik heb moeten betalen en nog moet betalen.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Nope, heeft niet met de bezuinigingen te maken, althans, niet direct, indirect heeft veel met bezuinigen te maken.

Alle medicatie die eindigt op -pam vallen in de categorie bezodiazepine en moet in principe zelf betaald worden, tenzij het voor bepaalde aandoeningen wordt voorgeschreven als laatste redmiddel, omdat alle andere behandelingen geen of te weinig effect hebben gehad.

Als pammetjes voor andere doeleinden worden gebruikt, bv als spierontspanners oid worden ze in principe niet vergoed. Dit is gedaan vanwege de verslavende werking van dergelijke middelen. De wijze heren hebben hiertoe per 1-1-2009 toe besloten bij wijze van ontmoedigingsbeleid.
MetYumi

Bericht door MetYumi »

bedankt Annick, dan weet ik weer ietsje meer. :)

komende nacht ga ik het niet slikken, als ik dan merk dat mijn spieren tijdens de nacht ontspannen blijven stop ik met Diazepam.
mijn vraag aan de ha was ok ik eraan verslaafd kon raken, als dat het geval zou zijn zou ik Diazepam niet willen slikken.

nee, want het was maar 2 mg zei ze en het is voor een aantal dagen.
ik mocht er 3 pd slikken, maar dat wilde ik niet.
wilde zonder pijn goed slapen en de hele dag duf in bed liggen.

maar ben er niet voor om welke pam dan ook te slikken.
kan ik bv beter blowen dat ontspant ook en is niet verslavend, maar meer een gewenning.
alleen vinden mijn longen dat niet zo fijn, zeker omdat ik niet meer rook.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp