Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS diagnose: het is erger als je jong bent...

Alles omtrent werk en uitkeringen
Giechel

Bericht door Giechel »

iedereen maakt plannen als je jong bent.
door de factor onzekerheid kan dat ineens niet meer.
telt ook zwaar mee.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Giechel;846857]iedereen maakt plannen als je jong bent.

[/QUOTE]

Ik ben 51 en maak nog steeds plannen. Is dat aan een bepaalde leeftijd gebonden :???: :???: :???:
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Giechel;846857]
door de factor onzekerheid kan dat ineens niet meer.
[/QUOTE]

Onzekerheid is voor mij de jus van het leven.

[B]Gaat niet Bestaat niet[/B].
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

[QUOTE=Lief Leeuwtje;846860]Ik ben 51 en maak nog steeds plannen. Is dat aan een bepaalde leeftijd gebonden :???: :???: :???:[/QUOTE]

Was totaal niet haar punt. Ik kan de bal terugkaatsen met wat jij zei, is een diagnose verwerken dan leeftijdsgebonden? ;)
gollem

Bericht door gollem »

[QUOTE=Corinne;846767] Dat neemt niet weg dat het ook niet leuk is als je het op oudere leeftijd krijgt.

Maar je hebt wel onbezorgd kunnen leven. Een leven op kunnen bouwen en een toekomst uit kunnen stippelen zonder dat je beperkingen hebt.[/QUOTE]

naar deze omschrijving zocht ik nu idd al een paar dagen, op welke leeftijd dan ook is een diagnose van een chronische ziekte niet leuk lijkt me.

Maar je hebt wel een leven opgebouwd met man/vrouw gezinnetje etc als je rond de 20 bent ben je daar nog hard mee bezig.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Ik ben juist iemand die zegt dat het voor mij vooralsnog ergens wel fijn is dat ik zo jong de diagnose kreeg. Samen met de MS ben ik volwassen geworden en zo maakt mijn MS een groot deel uit van mijn leven.

Aan de andere kant vind ik het best rot voor mij en vooral voor mijn omgeving dat het is zoals het is.

Maar ik had de keuze niet. Ik denk dat als we mochten kiezen, de meesten zo oud mogelijk hadden gekozen!

Egowoman, ik ben zo benieuwd hoe jij er nuover denkt!
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik lees nu al een tijdje met jullie mee en wil toch nog even reageren.

Het krijgen van de diagnose op jonge leeftijd is het ding niet: ik denk dat er veel "ouderen" zijn die jaren (tientallen jaren?) in die onzekerheid zaten, omdat ze klachten hadden die niet te verklaren waren.

En dat is het ding: als MS zich op jonge leeftijd uit, dan is dàt het lastige. Het is niet (of hoeft niet) de diagnose of de stempel te zijn die je de beperking oplegt, het zijn de gevolgen van de ziekte.

Ik deel mijzelf ook nog in in de "jonge" groep, maar mijn beperkingen en klachten zijn minimaal. Heus wel dat ik gewoon lekker nog mijn eigen plan trek. :)
Corinne

Bericht door Corinne »

[QUOTE=Ekster;846827]Ok Corinne, dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik ben het ook helemaal eens met wat je zegt hierboven. Het is voor [U]niemand [/U]leuk om de diagnose te krijgen, oud of jong, maar als ik dan toch mocht kiezen, dan liever oud.

Maar dat bedoel jij dus ook begrijp ik. Snappen we elkaar weer helemaal:D .[/QUOTE]

:D gelukkig
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=DutchCheryl;846939]
ik denk dat er veel "ouderen" zijn die jaren (tientallen jaren?) in die onzekerheid zaten, omdat ze klachten hadden die niet te verklaren waren.
[/QUOTE]

Juist ja.

De diagnose MS was voor mij een opluchting. Zie je nu wel. Ik heb echt iets. Ik ben geen aansteller.
gollem

Bericht door gollem »

maar daarvoor hoef je niet onder de "ouderen" te vallen ik liep al vanaf mijn 16e ongeveer met onverklaarbare klachten en had ook op mijn net 24e ook het idee he he ik heb wat ik ben niet gek.

maar tja toen alle twijfels, weg baan, dus in totaal iets van een jaar gewerkt in mijn hele leven in een "echte" baan. Dan de twijfels en de opmerkingen rondom een gezinnetje stichten en wel/geen kids.

Als je je diagnose krijgt als je wat ouder bent dan heb je meestal dat allemaal al gehad. Zo bedoelde ik het meer maar ik kon het niet echt lekker omschrijven.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp