Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Al een halfjaar ziek, tóch MS?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
BoterBloem

Al een halfjaar ziek, tóch MS?

Bericht door BoterBloem »

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum, en had gelijk even een vraagje.

Begin november dit jaar ben ik ziek geworden. In eerste instantie niet zo heel erg, ik was vaak moe, en zag soms dubbel. De huisarts heeft ons toen bloed laten prikken, en daar was niks op te zien. We zijn toen doorgestuurd naar de kinderarts (ben pas 16), en die heeft gecontroleerd op pfeiffer en lyme, maar ook dit was het niet. We zijn toen, omdat ze niks konden vinden, doorgestuurd naar de psycholoog. Maar eigenlijk ging het steeds slechter met me. Ik had bijna heel de dag door hoofdpijn, was zo vermoeid dat ik de dagelijkse dingen niet meer kon doen, was erg vaak misselijk en had constant een piep in mijn oor. Ze dachten toen aan een burnout door de stress van het examenjaar. Maar sinds 2 weken heb ik ineens ook epileptische aanvallen, kan ik absoluut niet tegen drukte, licht & geluid en kan ik niet eens tv meer kijken zo duizelig dat ik ben. Ook kan ik me nergens meer op concentreren en ben ik gewoon zo moe dat ik het liefst de hele dag door wil slapen.

Er is toen een eeg gemaakt voor de aanvallen, maar ook hierop was niks te zien (enkel wat "piekjes", die ook bij normale mensen voor kunnen komen).

Nu vroeg ik me af, zou dit misschien MS kunnen zijn?
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

Hoihoi!

Ik wilde eerst even vragen of jij de diagnose epilepsie hebt? Want een epilepsie aanval is wel iets anders dan niet kunnen tegen drukte enzo... Ik heb het zelf vandaar deze vraag.

En hoe bedoel je dat je soms dubbel begon te zien en hoe lang duurde dit? Om eerlijk te zijn komt het vrij weinig overeen met MS buiten de vermoeidheid en het dubbel zien maar daar zal je zelf wel achter gekomen zijn.

Je kan via de huisarts altijd een doorverwijzing naar de neuroloog vragen om je op MS te controleren als je zeker wilt zijn natuurlijk.
BoterBloem

Bericht door BoterBloem »

Nee ik snap dat epilepsie niet hetzelfde is als niet tegen drukte kunnen, maar ik had het beide. Ik bedoel epilepsie in de vorm van schokken (volgens mensen die het gezien hebben, want ik was niet meer bij bewustzijn) & schuimbekken.

Het dubbelzien duurde meestal enkele minuten. Weet niet of dit er iets mee te maken heeft.
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Dat schokken kan ook voorkomen bij paniekaanvallen. Ook het lage bewustzijn.

Epilepsie kunnen ze via een EEG constateren.
Dat onderzoekt normaal een neuroloog, dus neem ik aan dat je daar al bent geweest?

Je verschijnselen passen mijns inzien niet bij MS.
Ben je nog wel bij de psycholoog?
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Het kan MS zijn maar het hoeft niet.
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Hoi Boterbloem,

Ben je al weleens bij een neuroloog geweest voor je klachten?
Misschien is dat een idee?

Gr,
E.R.[/COLOR]
M&MS

Bericht door M&MS »

Ik herken niet heel veel waar het gaat om MS verschijnselen. Ik had dezelfde gedachte als Candy.

Ga eens praten met de HuisArts over te nemen stappen en stop in geen geval met je psychische hulp. Baat het niet, het schaadt ook niet.

Haal je alsjeblieft geen chronische ziekten in je hoofd. Het kan heel goed te maken hebben met hormonale veranderingen en dan kunnen ze er iets aan doen.
moon2

Bericht door moon2 »

Wat betrefd die Lyme test, was dit enkel de elisa?
Deze is nm. onbetrouwbaar, zou mij op dat punt nog eens goed inlezen;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp