Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Komt MS hierdoor?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Maaike1995

Komt MS hierdoor?

Bericht door Maaike1995 »

Hallo allemaal!

In 2009 was ik op een feestje. Dat feestje was buiten op een nat grasveld. Daar ben ik geduwd en gevallen op mijn hoofd en rug. Ik heb toen 2 ruggenwerfels gebroken.


Toen ik naar de fysio ging voor mijn rug, kreeg ik een doof been. Ik dácht dat het met mijn rug te maken had, maar dat was dus niet zo. Ik had toen blijkbaar al MS.

Nu heb ik meerdere mensen gesproken, die gevallen waren op hun hoofd op rug, en die daarna pas klachten kregen van MS!

Ik ga volgende maand als ik naar het ziekenhuis moet mijn scan opvragen van het vorige ziekenhuis waar ik naar toe ging, en dan wil ik kijken of daar ook plekken op te zien zijn.

Ik dénk zelf dat ik daardoor MS heb gekregen, of zou dat niet kunnen? Ik kreeg pas na de breuk klachten.

Zijn er meerdere mensen die eerst heel hard gevallen zijn, en daarna klachten kregen van MS? Ik wil dit graag met mijn neuroloog overleggen.

Ik weet dat MS niet overgaat, maar ik ben wel heel nieuwschierig waardoor ik het nou heb!
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Maaike,

Als dat zo was, was het wereldnieuws. De oorzaak is helemaal onbekend.

Enne... bij lange na is niet iedereen zijn/haar hoofd gevallen.

En niet iedereen die op zijn hoofd is gevallen heeft MS,
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik kreeg klachten nadat ik door mijn rug was gegaan op mijn werk, langzaam steeds slechter. Ik kreeg een zenuwscheut (zweepslag)door mijn been heen

Je hoort ook vaak dat het begint na een ongeluk, zwangerschap, lijkt dus na iets traumatisch wat je lichaam verwerken moet

Maar het zal niet de oorzaak zelf zijn. Het zal wel aanwezig zijn geweest, maar MS er dus wel door getriggerd wordt.
joge

Bericht door joge »

Kijk eens goed rond bij deze site: [url]http://uprightdoctor.wordpress.com/[/url]

Je val zal wellicht niet de oorzaak zijn geweest, maar mogelijk kunnen trauma's zoals deze een rol spelen. Geen idee, maar deze meneer heeft er wel ideeën over... Best ingewikkeld allemaal, maar deze dr. heeft zich er flink in verdiept.
Maaike1995

Bericht door Maaike1995 »

[QUOTE=Candy;849502]Maaike,

Als dat zo was, was het wereldnieuws. De oorzaak is helemaal onbekend.

Enne... bij lange na is niet iedereen zijn/haar hoofd gevallen.

En niet iedereen die op zijn hoofd is gevallen heeft MS,[/QUOTE]


Ik weet ook dat de oorzaak onbekend is, als het wel bekend was had ik hier ook geen topic over geplaatst.

Ik vroeg me alleen af of er meerdere mensen waren die pas na een val klachten kregen ;)!
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Het kan wel.....maar hoeft niet.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Ik had in de periode 96/97 de diagnose MS moeten krijgen maar het echte achteruitgaan is bij mij begonnen na een verkeersongeval waar ik een whiplash aan over heb gehouden.
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

Tegen mij is gezegd dat de oorzaak nooit bekend is, maar dat bepaalde situaties klachten kunnen triggeren.

Zo wisselde ik vorig jaar 2 keer van baan en liep ik de avondvierdaagse. Niet eens zoveel, 5 kilometer, maar op redelijk versleten schoenen.

Toen ik in de week daarna vakantie had, kwamen de klachten opzetten.

Maar mijn ozo in 2006 kan ik nergens op afschuiven.
Knillis

Bericht door Knillis »

Mijn eerste MS verschijnselen deden zich voor een klein jaar na een volkomen onverwachte scheiding en de daamee verplichte verhuizing.

Vier jaar later een flinke schub en het stellen van de officiële diagnose een jaar na het krijgen van een nieuwe relatie en wederom een daaraan gekoppelde verhuizing.

Neem aan dat het gewoon toeval was maar wellicht heeft de stress voor de genadeklap gezorgd???
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp