Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

geen diagnose - geen behandeling?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Fern

Bericht door Fern »

Hoi Annemuziek,

Ik heb het topic doorgelezen. Wat een ellende! Ik moet zeggen dat ik er fysiek wel beter aan toe ben. Kan gewoon lopen, sporten en werken. Ben met het dove gevoel in vingers ook niet meteen naar de huisarts gegaan.

Tot nu toe nemen artsen mijn klachten zeer serieus. Ben zelf altijd een beetje huiverig om de spreekkamer uitgelachen te worden, maar dat is (een uitzondering daargelaten) niet gebeurd.

Heelveel sterkte Annemuziek. Het lijkt me afschuwlijk om klachten te hebben zonder aantoonbare fysieke oorzaak; waardoor de reguliere geneeskunde je ook niet (meer) serieus neemt en ophoudt met zoeken!

Ben zelf erg van de mindfullness en meditatie. Maar, zoals eerder ook postte, een gebroken been los ook niet met meditatie op.

Lees dat je nu teruggaat naar Duitsland. Hoop dat er duidelijkheid komt!
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=Fern;850467] Ben zelf altijd een beetje huiverig om de spreekkamer uitgelachen te worden, maar dat is (een uitzondering daargelaten) niet gebeurd.
[/QUOTE]

Ikzelf heb de diagnose MS 6-7 jaar te laat gekregen. Ik weet niet hoevaak ik als aansteller ben weggestuurd.

Toen ik de diagnose eindelijk had waren een aantal van die klachten terug te leiden op MS.

Voorbeeld: Na mijn staaroperaties was ik bekend met nastaar. Toen ik t.g.v. MS draden voor mijn ogen zag schoot ik gelijk in de stress. nastaar dacht ik :nerveus: . Later kwam ik erachter dat die draden bij MS kunnen horen.
Annemuziek

Bericht door Annemuziek »

[QUOTE=Lief Leeuwtje;850378]Doe ik het toch voor je. [URL="http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=29064"]Hier[/URL].[/QUOTE]

Thnx!!!


[QUOTE] Hoi Annemuziek,

Ik heb het topic doorgelezen. Wat een ellende! Ik moet zeggen dat ik er fysiek wel beter aan toe ben. Kan gewoon lopen, sporten en werken. Ben met het dove gevoel in vingers ook niet meteen naar de huisarts gegaan.

Tot nu toe nemen artsen mijn klachten zeer serieus. Ben zelf altijd een beetje huiverig om de spreekkamer uitgelachen te worden, maar dat is (een uitzondering daargelaten) niet gebeurd.

Heelveel sterkte Annemuziek. Het lijkt me afschuwlijk om klachten te hebben zonder aantoonbare fysieke oorzaak; waardoor de reguliere geneeskunde je ook niet (meer) serieus neemt en ophoudt met zoeken!

Ben zelf erg van de mindfullness en meditatie. Maar, zoals eerder ook postte, een gebroken been los ook niet met meditatie op.

Lees dat je nu teruggaat naar Duitsland. Hoop dat er duidelijkheid komt![/QUOTE]

Ik zie t niet zozeer als n constante ellende, ik kan alleen af en toe tegen de muren opvliegen van de non-erkenning en alle veroordelen. Maar voor de rest is t zoals t is en komen we er vanzelf wel een keer achter. Scheelt natuurlijk wel, dat ik van t UWV uiteindelijk WEL erkenning heb gekregen, dat was n opluchting...

En ik vind dat ik een rijk leven heb!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp