Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

verergering aangezichtspijn door warmte?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
hero † 16-05-2015

Bericht door hero † 16-05-2015 »

hier nog een die niet vooruit te branden is met dit weer.

Op de scoot gaat het nog wel, maar in de tuin zitten (in de schaduw) is er niet bij.

Jammer want ik ben geen winterman.

Straks als de ergste hitte weg is, lekker met een koud pilske in de tuin.

[url=http://www.animaatjes.nl/plaatjes/][img]http://www.animaatjes.nl/plaatjes/b/bier/11.gif[/img][/url]
Janine_D

Bericht door Janine_D »

[QUOTE=Ekster;851199]Tja weet je Janine, ik had nooit last van de warmte. Ik voelde me in de zomer juist beter. Vandaar eigenlijk ook de vraag.

Bedankt voor je reactie (en de anderen natuurlijk ook) en sterkte met je aangezichtspijn.[/QUOTE]
Dank je... Ik hoop zo hetzelfde voor jou...

Als warmte je eerder beter deed voelen lijkt het me niet voor de hand liggend dat het nu je pijn verergerd, maar ms is en blijft onvoorspelbaar.
Mien

Misschien

Bericht door Mien »

Misschien

is er, buiten een verergering van klachten van MS en daardoor meer pijn, ook iets in de zin van wat meer zwelling/vocht vasthouden waardoor de trigeminus extra de dupe is??

Geen idee of dat kan, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen..misschien helpt dan iets vochtafdrijvends gebruiken (bleekselderij, komkommer..eh..er zijn vast nog meer groenten/kruiden..) en vooral goed blijven drinken!
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

Totaal herkenbaar! Ik heb zelf ook last van veel pijn terug met dit warme weer! Buiten dat speelt mijn oude ozo weer terug op, wazig zicht en ik kijk met momenten zelfs scheel dus moet ik echt in de gaten houden :(
Ziet er alleszins naar uit dat die zenuw nooit echt voor de volle 100% genezen is jammer genoeg.
Ekster

Bericht door Ekster »

Mien, daar zit wat in. Dat over die zwelling. Met dit weer voel ik het natuurlijk net als ieder ander wel regelmatig bonken van de hitte in mijn hoofd.

Misschien heeft dat inderdaad op die zenuwbanen.

Ik zal het de eerstvolgende keer dat het pijnteam belt eens vragen daar. Misschien hebben zij meer mensen met deze ervaring.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik vind het verhaal van die zwelling ook wel aannemelijk klinken... Ben benieuwd of het pijnteam hier iets over te zeggen heeft!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp