Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Bandgevoel en maagklachten?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Ruitje † 17-03-2019

Bandgevoel en maagklachten?

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Een gekke vraag misschien, maar zijn er hier mensen die door een bandgevoel rond de buik maagklachten hebben?

Ik loop al een paar weken flink te rommelen met mijn maag. Een vol gevoel, boeren, soms misselijk. Nadat ik extra pantoprazol kreeg en domperidon zetpillen ging het snel weer beter en kon ik weer eten. Maar nu gaat het weer niet goed.

Ik ga maandag weer naar de huisarts.

Ik heb ook steeds het gevoel alsof ik een riem om mijn buik heb. Zou dat het bandgevoel kunnen zijn en zou dat ook maagklachten kunnen geven? Dat je maag als het ware een beetje in de verdrukking komt door de spanning op de buik?
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ja, dat heb ik ook regelmatig, vooral wanneer mijn knieën vast staan en ik ze ,los moet trekken met veel kracht. Dan wil de kramp wel eens naar boven doortrekken en heb dan het gevoel alsof mijn maag in 2en wordt gedeeld.

Wat een beetje helpt is op bed gaan liggen en ademhalingsoefeningen doen en een warme kruik er op leggen. Bij mij is het echt spierspanning
vlindie

Bericht door vlindie »

Ja hoor ruitje ik ben er erg bekend mee,Wat loesepoes al zegt op bed gaan liggen en ontspanningsoefeningen doen voor het bandgevoel.
Voor de maag heb ik maagtabletten,ik moet ze echt iedere dag innemen.........dan helpt het..........maar soms lijkt het wel of het er gewoon door heen komt.

Ik hoop dat jij er gauw minder last van gaat krijgen,want het erg vervelend,ik ben benieuwd wat de huisarts zegt..........

Wens je heel veel sterkte.......:knuffel:

liefs vlindie
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ruitje het is je maag dus zelf ook niet, maagzuurremmers helpen dan ook niet echt. Je zit veel vlugger vol, daardoor ben ik zo afgevallen
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Maagzuurremmers heb ik wel nodig vanwege maagzuur dat in de slokdarm komt (ik moet dus niet plat liggen, heb een extra kussen). En ik heb vaak pijn in mijn maag.

Maar ik herken dat 'volle gevoel'. Ik dacht afgelopen paar jaar dat ik wel zou aankomen nu ik niet veel meer beweeg door de ms en dik worden in de familie zit. Maar dat gebeurde helemaal niet.

Ik ben afgelopen weken ook weer een paar kilo kwijtgeraakt en krijg het er niet echt meer aan. Ik heb nog wel een gezond BMI.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ruitje PAS OP!!!! je gewicht is met dit probleem echt een sluipmoordenaar
Ik heb vorig jaar ook aan de sondevoeding gezeten, omdat ik helemaal niet meer kon eten
Je maag wordt steeds kleiner, je valt ook af zeg je. Probeer kleine beetjes over de hele dag te eten. 2000 cal. (caloriechecker)
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Ik hou het in de gaten en de fysio let er ook op. Dus alles is onder controle. Zoals ik aangaf zit ik nog prima wat BMI betreft.

Ik eet nu weer redelijk goed en geniet ook af en toe van iets lekkers zoals slagroomijs met aardbeiensaus en slagroom. :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp