Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MRI na 1 jaar Jelinek dieet

Alles omtrent voeding en supplementen
maureen

Bericht door maureen »

Ik heb weinig tijd nu maar las je bericht over je MRI en dat de vlekken weg zijn en zonder littekens.

Ik ga zeker later meer lezen. Zelf wilde ik meteen na de diagnose aan Swank beginnen.
Had het boek maar de neuro reaktie was duidelijk. "Dat hoefde ik niet te doen".

Ik nam aan dat er duidelijke bewijzen inmiddels waren gekomen dat het dieet niet werkte.

Later las ik (in het boek) dat als je het later alsnog gaat volgen dat patienten dan slechter waren geworden.
Toen durfde ik niet meer te starten.

Zal mij er toch weer in gaan verdiepen. Heb het boek.
Bedankt voor je bericht.

(doe het nog steeds volgens de neuro verbazingwekkend goed maar dat komt denk ik omdat ik eigenlijk al "van nature" volgens die Swank eet.

Veel liefs allemaal.
eM.Cee.eL.Wee.

Bericht door eM.Cee.eL.Wee. »

Ikzelf heb dat dieet nog nooit gevolgd, en ook bij mij zijn er vlekken verdwenen en geen actieve ontstekingen waar te nemen. Misschien voldoet mijn eetpatroon al aan dat dieet, al betwijfel ik dat. Fijn dat het dieet voor sommige mensen lijkt te werken!
Jolande

Bericht door Jolande »

Prachtig dat er leasies op mri verdwijnen, maar wat zegt dat?
Alleen bij progressieve vormen mogelijk iets, maar verder is het de flow of ms :cool:
maureen

Bericht door maureen »

Klopt, niet altijd hoeven ontstekingen een litteken te worden en
veel littekens wil niet zeggen dat je daar automatisch meer lichamelijke klachten van hebt dan iemand met minder littekens.

"Een wegafsluiting in het centrum Parijs geeft meer chaos dan 10 afgesloten landweggetjes" zeg ik altijd.

Maar, ik heb toch het liefst zo weinig mogelijke kans op littekens want je weet nooit of het centrum Pariijs dit keer wordt.

(Toen ik de diagnose kreeg was het meteen sec. progressief)
ms_mingle

Bericht door ms_mingle »

Nou zo'n MRI op zich zegt inderdaad niet zo weinig cq bij iedereen weer wat anders. Voor mij vormde het een bevestiging van het feit dat ik op de goede weg was, en voor mijn arts ook.

En nog steeds! Sinds november zijn we nu 7 maanden verder en ik heb al die tijd geen last meer gehad van schubs, en eigenlijk vanaf juni 2011 (signaal van Lhermitte) niet meer.

Als ik heel zenuwachtig voor iets ben, dan voel ik letterlijk mijn zenuwen wel, bijwijze van spreken. Maar dat ben ik hoogstens twee keer per jaar, als ik weer iets geks van plan ben.

Het is niet als of ik 'genezen' ben, maar als ik blijf leven zoals ik leef dan wordt ik vitaal oud.

In Australië zijn ze wat actiever met de promotie van het Jelinekdieet overigens, met succes: [URL="http://www.theage.com.au/national/lifes ... 1vdle.html"]http://www.theage.com.au/national/lifes ... 1vdle.html [/URL]
jossi

Bericht door jossi »

Natuurlijk zegt een mri wel iets (lang niet alles (per dag per tijdstip kan het beeld veranderen)), ook al is het eigen gevoel minimaal zo belangrijk.

Je gaat duidelijk prima met het dieet; ik trouwens ook. Het leven is weer fijn en positief !!
Overtuigender bewijs is onmogelijk. Alleen de duur: hoe is het over een jaar. Ik denk alleen maar nog beter, maar de tijd zal het leren.

Jossi
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=jossi;852406]Natuurlijk zegt een mri wel iets (lang niet alles (per dag per tijdstip kan het beeld veranderen)), ook al is het eigen gevoel minimaal zo belangrijk.[/QUOTE]
Ah een mri zegt iets, per dag, ja zelfs per uur kunnen er dingen veranderen, wow onze radioloog jossi in de bocht :haha:
Zeg iets als je iets te melden hebt maar dit is zo grenzeloos ridicuul gezever echt vreselijk!!

Alleen dat je gevoel ook belangrijk is, oja wow ja mooi gezegd, maar dat heeft weer raakvlakken met het welbekende placebo effect, watch out! :)
Mobile

Bericht door Mobile »

Ik heb geloof ik geen zin meer in dit forum..... Heb vele leukere dingen te doen!
Jolande

Bericht door Jolande »

Alles went, het zijn er niet veel maar wel steeds dezelfde.
Ik snap werkelijk niet waarom ze hier telkens onzin verkopen? Waarom zou je?
Iedereen weet dat signaal activiteit, de white spots, niet per uur veranderen, waarom kom je met die onzin? Ikke niet snappen :???:
Sara

Bericht door Sara »

Jolande,

per dag of per uur is wellicht gechargeerd, maar een MS-onderzoeker heeft wel es een sequentie van MRI-opnamen van hersenen met MS getoond, tijdens een MSweb-lunch. Het waren 36 opnamen, met tussenpozen van een maand gemaakt. De verschillen tussen twee opvolgende opnamen waren soms echt spectaculair: fikse vlekken verschijnen en verdwijnen en komen al dan niet weer terug.

Dat geeft - in ieder geval in het geval van de eigenaar van deze hersenen - aan dat het beeld van een MRI zoals die nu vaak gepland wordt, zo eens in de zoveel jaar ofzo, inderdaad niet ongelofelijk veel zegt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp