Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

spasmen

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
ratje

spasmen

Bericht door ratje »

Hallo daar ben ik ook weer eens.

Het ging lange tijd goed :) (wat is goed als je al 10 jaar MS hebt) maar nu door vermoedelijk veel stress ed krijg ik steeds meer last van spasmen in mijn lijf, vooral in mijn benen.:(

Ik kan niet opstaan van mijn stoel of het schiet er als ware in, savonds in bed trekken mijn benen steeds waardoor ik niet goed in slaap kan vallen. Mijn spieren doen er zeer van.

En dan knikt mijn rechter been regelmatig naar achter zodat ik uit balans raak en me ternauwer nood staande kan houden. :hmmm:

Nu mag ik zelf beslissen hoeveel baclofen ik gebruik maar daar kleven ook weer nadelen aan. Als ik daar te veel van gebruik wordt ik heel erg moe en kan ik mijn plas niet goed ophouden.:o Wat ik echt heel vervelend vind.

Nou nu mijn vraag, hebben jullie tips, herkennen jullie dit, blijft dit zo of gaat het weer weg als het wat rustiger wordt in mijn leven, gebruik medicatie, of ik contact op moet nemen met de neuroloog.

Veel vragen :ogen: ik weet het maar ik weet even niet zo goed waar ik anders terecht kan. Ik vind het ook zo vervelend dat je lijf raar gaat doen juist als je daar nu net even geen tijd voor hebt.:(

Groetjes, ratje
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Mijn knie gaat ook aldoor naar achter, ook de spasme werd weer erger, ook wanneer ik lig, ook de stijfheid, maar was geminderd met magnesium. (goed opneembare)
Ben nu weer aan het vermeerderen, heb de indruk dat het weer wat beter gaat
hero † 16-05-2015

Bericht door hero † 16-05-2015 »

ik had het vooral in bed(mijn linker been).
Nu leg ik een zacht kussen in mijn knieholte en heb er sindsdien geen last meer van.
ratje

Bericht door ratje »

Een kussentje kan ik proberen, ik heb het in beide benen. Als ik wil gaan lopen dan verkramp ik eerst helemaal, mijn hele lijf, herken je dit ook?

groetjes, ratje
dientje

Bericht door dientje »

ik heb ook last va spasme, en met name de strekspasme.
daarom wil ik an een onderzoek meedoen, genaamd namisol, staat hier ook een topic van, zie namisol.

dat gaat over spasme, dus dan wil ik daar wel aan meewerken.
ik kreeg een brief van het ziekenhuis, of ik eraan mee wil werken.
eerst krijgen we nog een bijeenkomst en hoor ik er alles over.

er zitten bestand delen in van cannabis.

ik zie wel, ik ga wel naar de bij een komst en dan hoor ik het wel...

zie Namosil topic in anders bekeken.
ratje

Bericht door ratje »

dank je Dientje ik zal eens gaan kijken.

cananbis:ogen: loop je straks toch niet high rond of wel:???: ;)

Ik ken het niet. Ik gebruik lioresal geloof dat je dat zo schrijft.
maar dat heeft veel nadelen.

groetjes, ratje
dientje

Bericht door dientje »

nee, ik hoop niet dat je er suf van wordt, maar ik ga alles horen, wat ze erover te vertellen hebben.
heeft het veel bijwerkingen ofzo, dan doe ik het niet.

en ik wil als het kan de ldn erbij blijven gebruiken.
maar daar zullen ze wel weer op tegen zijn denk ik.
hero † 16-05-2015

Bericht door hero † 16-05-2015 »

[QUOTE=ratje;852892]Een kussentje kan ik proberen, ik heb het in beide benen. Als ik wil gaan lopen dan verkramp ik eerst helemaal, mijn hele lijf, herken je dit ook?

groetjes, ratje[/QUOTE]

helemaal
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp