Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Bijwerking van de pred?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
dribbel77

Bijwerking van de pred?

Bericht door dribbel77 »

Zoals jullie op het forum hebben kunnen lezen ben ik vorige week in het ziekenhuis geweest voor een pred-kuur. Zaterdag ben ik thuisgekomen.

Sinds zaterdag krijg ik het heel erg benauwd als ik in bed lig. Het is al 2 nachten dat ik 's nachts wakker wordt omdat ik geen lucht krijg. Als ik dan het raam open zet gaat het wel weer wat beter.

Dus nu vraag ik mij af; is dit nog een bijwerking van de prednison?

Ik hoor graag van jullie
joge

Bericht door joge »

Ja, had ik destijds ook; alsof er een band om je borst zit. Komt denk ik van vochtophoping in de borstholte door de P. Gaat na enkele dagen gelukkig over. :)
elisamaria

Bericht door elisamaria »

Hallo,

Zie ook het topic "Allergisch of overgevoelig voor SoluMedrol (methylprednisolon) kuur"dat je hier op het forum kunt vinden.
[URL="http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=30516"]http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=30516[/URL]


Groetjes, ElisaMaria
Themba

Bericht door Themba »

Voor mij ook een bekende klacht. Erg vervelend, maar het gaat idd na een paar dagen over.

Ik heb de eerste paar kuren 3x1000 gehad. Mijn laatste kuur was 5x500 en daarbij waren de bijwerkingen een stuk minder. Daar heb je voor nu niets aan, maar het kan een overweging zijn om volgende keer 5x500 'te proberen'.
pokey

Bericht door pokey »

ik krijg altijd vocht bulten, je ziet ze niet , maar ik voel het wel zo, in mn nek op mn schouders en rug. gespannen huid en als je er op drukt doet t zeer net alsof je er bont en blauw bent.


ik krijg altijd 5x 1000, en voer de inloopsnelheid altijd lekker op.
laatste keer ben ik blijven logeren in ziekenhuis en heb t 5 dagen lekker langzaam in laten lopen en of het daaar aan ligt??
maar had minder idee bont en blauw plekken te hebben.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp