Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS ontstaat wellicht in hersenen

Alles omtrent voeding en supplementen
jospin1

Bericht door jospin1 »

Beste mensen,

Als ik het goed lees, zijn wij eigenlijk een soort melkkoe van de Farmasukkels (sorry Merel)! :boos:

Dus als van Noort of wie dan ook met een oplossing komt, zullen zij (Farmasukkels, Neurologen) hem of haar mond dood maken?:boos:

Is er niet iets wat wij als MS patiënten kunnen doen? om ze te dwingen om met oplossingen te komen? :cool:



Mvg,

Gregory
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

Iets te kort door de bocht, Jospin. Soms krijg je het idee dat "big pharma" alles bepaalt en genezing tegenhoudt. Dat is echt niet het geval.

Zie het meer als een onderzoeker die tegen een financier roept: "Ik denk dat ik MS kan oplossen, maar dan heb ik tien miljoen nodig om het te onderzoeken". En een financier die zegt: "Leuk, maar hoe ga ik die tien miljoen terugverdienen?" "Tja, geen idee. Waarschijnlijk absoluut niet."Waarop de financier zegt: "Sorry, dan geef ik mijn 10 miljoen aan iemand die ook een idee heeft om uit te werken en die daarna wel iets kan terugbetalen."
jossi

Bericht door jossi »

Okee, Sebastiaan. Maar 10 miljoen euro voor een "big pharma" is voor ons ongeveer een euro (of nog minder). En dat is echt waar.

Jossi
marc123

Bericht door marc123 »

Ook in dit topic waart de 'calimero-theorie' weer enormm rond. Ik hoop toch zo dat de mensen, die WEL 'van de hoed en de rand' weten hier nooit
komen, want dat lijkt me beheurlijk frusterend voor ze! Op de 1 of andere manier lijkt dat maar niet aan te komen bij ms-ers; veel onderzoek wordt
gedaan (zoals dat van Geurts) door academische ziekenhuizen, en die hebben niets te maken met commerciele pharma's!
joge

Bericht door joge »

Universiteiten en bedrijfsleven werken vaak samen. Geldstromen zijn meestal gemengd: privaat en publiek.
marc123

Bericht door marc123 »

Dat mag zo zijn, Joge, maar we hebben het nu vooral over het al dan niet verkopen van geneesmiddelen, en daar houden universiteiten zich niet mee bezig!
gerda L

Bericht door gerda L »

volgens mij dwalen we af van het onderwerp
imkerman

Bericht door imkerman »

Auto-immuunziekte : raar dat men van A I ziekte spreekt , terwijl men maar één ziekte heeft , ; zoals MS / of andere auto-immuunziekte
Maar als het lichaam zich tegen zichzelf keert zoals men beweert , waarom is dat dan maar op één gebied?
A I ; betekent toch HET systeem zelf dat tegengewerkt wordt
Zo zie ik het toch , ofwel heeft men een ziekte , ofwel wordt het immuunsysteem tegengewerkt of afgebroken totaal .

Groetjes
Leonard

Bericht door Leonard »

[url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... 8-330.html[/url]

ik denk dat het hier gewoon staat...
Jolande

Bericht door Jolande »

Niet luisteren hoor Leonard als mensen je iets vragen :ogen:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp