Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wanneer ben je slecht genoeg om je ziek te melden?

Alles omtrent werk en uitkeringen
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik denk dat je hem breder mag zien dan de pijn alleen: als je pijn (of andere klachten) dermate beperkend zijn dat je thuis niet meer gewoon kunt functioneren, kan je ook niet van jezelf verwachten dat je kunt werken.

Mijn neuroloog zegt het ook: zorg er eerst maar voor dat je weer voor jezelf kunt zorgen, daarna komt de rest weer.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Persoonlijk vind ik pijn absoluut een reden om (tijdelijk) niet te werken. En dan zeker als de pijn verergert bij inspanning. Iedere pijngrens ligt ergens anders, maar ik denk dat je zelf wel redelijk in kunt schatten wat voor jou aanvaardbaar is en wat niet.

Probeer eens een tijdje goed op te letten wanneer de pijn echt toeneemt of afneemt. Kan me voorstellen dat jouw pijn veel erger wordt als je continu kleding over je huid voelt bewegen. Dat zou heel theoretisch dus al een stuk minder zijn als je thuis op de bank zit...
ducaatje

Bericht door ducaatje »

[QUOTE=Tab;871850]Dank jullie voor de reacties!

De pijn die ik heb heb ik 24 uur per dag en is neuropatisch. Door aanraking van bijvoorbeeld kleding wordt de pijn nog heftiger. Anti-depressiva en anti-epileptica werkten helaas niet bij mij.

Door deze pijnen heb ik al vaker in de afgelopen jaren m'n werk niet kunnen uitvoeren.Dus na tijd thuis zitten weer opbouwen met werken tot weer 100% werken in eigen functie. Dan was het weer een tijd vol te houden en zat ik weer over de 4 weken heen zodat ik weer van m'n ziekmeldingsdatum af was.

Maar waar ik mee zit is, is pijn wel een reden om niet te kunnen werken? En hoeveel pijn moet ik dan hebben?[/QUOTE]


Ik denk dat alleen jij dat kunt bepalen. Bij de ene pijn kun je gewoon doorwerken, bij de ander leidt het zoveel af en stoort het je dagelijks functioneren, dat werken niet verstandig is.

Die grens is voor iedereen verschillend. Daarbij is het wellicht verstandig te bekijken wat de gevolgen voor jouzelf zijn als je maar blijft doorlopen.

Wat zijn de gevolgen van die pijn? Ben je aan het interen op je eigen gezondheid? Brengt het andere lichamelijke problemen naar voren. Oftewel zit je gigantisch in je eigen reserve en wordt je alleen maar zieker door te blijven werken?
Sara

Bericht door Sara »

Tab,

het kan best zijn dat je je eigen werk niet meer kan doen door de pijn. Dat kun jij zelf alleen bepalen.

Er wordt wel van je verwacht dat je samen met je werkgever probeert om zoveel mogelijk aan de slag te blijven. Of ander werk (bijvoorbeeld zittend) wel haalbaar is, of een halve in plaats van een hele baan, dat moet je samen met de instelling waar je werkt uit zien te vogelen.

Misschien niet makkelijk, maar de arbeidsongeschiktheidswet eist dat gewoon van jullie.

Het enige wat ik je kan aanraden is dus: probeer in goed overleg met je werkgever een manier te verzinnen om (gedeeltelijk) aan het werk te blijven zonder jezelf over de kling te jagen.

Ik wens je sterkte, en een constructieve baas, ook!
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik kwam toevallig op dit Instituut voor neuropatische pijnSoest Nederland terecht.
Zij schijnen vanuit de hele wereld benadert te worden. Zij gaan er vanuit dat je geen pijn behoeft te hebben en maken op persoon medicatie
[url]www.neuropathie.nu/home/expertisecentru ... soest.html[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp