Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Oogpijn

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Soepkip82

Oogpijn

Bericht door Soepkip82 »

Hallo

Ik heb even een vraagje.
Ik heb al een jaar of 3 pijn achter mijn rechter oog. Soms 1 keer in de week en soms een paar dagen.

Alleen wordt het nu steeds erger, zo erg dat ik op een gegeven moment het gevoel krijg dat ik moet flauw vallen, krijg het koud, wordt duizelig en krijg last van tintels over mijn gehele lichaam en moet dan ook overgeven. Ik ben dan compleet van de planeet.

Meestal duurt dat gevoel een uurtje en dan trekt het weer weg. Mijn neuroloog heeft gaat me nu door sturen naar het VU omdat hij ook niet weet wat er aan te moeten doen.

Ik ben al bekent met migraine en dit is toch anders. Dit zit aan 1 kant van mijn gezicht en trekt door naar maar neus, oren,en kaak maar allemaal alleen aan de rechterkant.

En sinds kort krijg ik nu ook pijn aan mijn linker oog. Ik begin vandaag weer met een stootkuur prednison zodat ik er weer een paar weken vanaf ben. Maar ja, dat is natuurlijk ook geen oplossing.
Heeft iemand hier ervaring mee? En wat doe jij er tegen?

Alvast bedankt voor het lezen.
Liefs Soepkip.
dientje

Bericht door dientje »

klinkt heel heftig....zou het mischien met aangezichts pijn te maken kunnen hebben?,...dat schijnt ook heel pijnlijk te zijn...maar verder zou ik het niet weten

ik dacht eerst aan een oogzenuwontsteking, maar daar is dit denk ik te heftig voor.

ik hoop dat het minder voor je zal worden, of helemaal er vanaf kan raken....
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Het klinkt een beetje als clusterhoofdpijn. Mijn broer heeft dat, heel vervelend.

Vooral deze beschrijving van jou: [I]'Dit zit aan 1 kant van mijn gezicht en trekt door naar maar neus, oren,en kaak maar allemaal alleen aan de rechterkant[/I]' lijken heel erg op zijn klachten.
Soepkip82

Bericht door Soepkip82 »

@ dientje een oogzenuwontsteking dacht mijn ms verpleegkundige ook al aan, maar dat kwam zelden voor dat dat zo lang duurde. Ik hoop ook dat het snel opgelost word, ik word er wel een beetje moe van nu.

@Ruitje Clusterhoofdpijn had ik zelf ook al aan gedacht, de meeste klachten komen ook wel overeen, alleen lees ik altijd dat je dan veel wil bewegen, en ik wil zo stil mogelijk zitten dan doet het het minste zeer.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Als ik clusterhoofdpijn heb, wil ik ook alleen maar heel erg stilzitten of liggen hoor. Soms moet ik mijn hoofd ook vasthouden, als hij nergens rusten kan.
Iedere hoofdbeweging kan teveel zijn....
Hamartia

Bericht door Hamartia »

Ik weet niet of dit hetzelfde is wat jij ervaart, maar
ik heb soms pijn achter mijn ogen en dan zijn oogbewegingen vooral pijnlijk. Ik blijf goed zien. De revalidatiearts met kennis van ms denkt dat het een ontstoken (door ms) oogzenuw kan zijn en dat de oogspier ertegen aan zit waardoor bewegen pijnlijk is. Dat is vooral lastig, heeft geen gevolgen voor het zien. Artsen kennen dit van andere lotgenoten, helaas kunnen ze geen verlichting bieden. Gelukkig trekt het bij mij ook weer weg. Nooit langer dan een halve dag, al kan het wel soms dagen voorkomen, soms ook maanden niet.
Soepkip82

Bericht door Soepkip82 »

Sorry dat ik niet zoveel reageer maar de predkuur hakt er behoorlijk in.


@hamartia klinkt idd wel bekend, hoop dat ze mij meer kunnen vertellen in het VU. Hmm maar geen verlichting klinkt nou niet echt prettig. Heb jij ook dan zo'n pijn dat je bijna flauw valt? De neuroloog vertelde wel dat de oogzenuw aangetast is.

@dutchcheryl okee nou ik ga wel eens een balletje opgooien over clusterhoofdpijn.

Dank jullie wel voor het mee denken!

Liefs soepkip.
Hamartia

Bericht door Hamartia »

@soepkip: ik ben ook onder controle bij Vu... ben benieuwd of jij nog nieuwe suggesties hebt gehoord.
Ik herken de pijn die jij beschrijft niet (bijna flauw vallen). Bij mij valt het nog onder de categorie irritant en vermoeiend.
Ik wil altijd mijn ogen dichtdoen en niet bewegen maar eerlijk gezegd helpt dat helemaal niet en in bed heb ik er ook last van, van deze "oogspierpijn".Succes ermee
Soepkip82

Bericht door Soepkip82 »

@ Hamartia Ik moet nog een uitnodiging krijgen van het VU. Maar zo gauw ik iets weet zal ik het hier melden.
Ik heb het idee dat het bij mij erger word als ik ga liggen. Maar ogen open of dicht maakt niet uit. Het blijft zeer doen. En dan na een uur soms 2 dan in één keer is het weg.

Liefs soepkip.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp