Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Bang

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Helly

Bericht door Helly »

dit jaar net mijn derde pred kuur achter de rug. 1e 3 dagen en de laatste 2 beide van 5 dagen. Bij mij is het gewoon allemaal poliklinisch gegaan en mocht dus gewoon iedere dag naar huis.

Ik denk dat ze het in elk ziekenhuis anders doen qua pred kuren. Verder zou ik zeggen volg de tip op van E.R. of vraag om maagzuurremmers. Ik krijg namelijk ook bij elke kuur enorm last van maagzuur.

Verder kan ik alleen maar zeggen laat het over je heen komen. Op alle 3 de kuren heb ik anders gereageerd ook qua bijwerkingen.

Probeer je niet te druk te maken want dat werkt alleen maar tegen.

Succes!
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"][/COLOR][QUOTE=AngelNoa;851684]is dat trouwens ook iets dat in elk ziekenhuis anders wordt aangepakt? Mij is daar nooit iets over verteld of gezegd :???:

(gelukkig ook geen last gehad van mijn maag ofzo, alleen een paar weken een beetje vieze smaak in mijn mond en witte aanslag)[/QUOTE]

[COLOR="Blue"]@AngelNora
Bij mij was er in het ziekenhuis ook niks over gezegd! :hmmm:

Ik kreeg alleen heftige pijn en toen - op aanraden van dit forum - heb ik de huisarts gebeld en die heeft me maagbeschermers voorgeschreven. Eerst 1 per dag, dat werkte niet voldoende. Daarna 2 per dag.

Gr,
E.R.[/COLOR]
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

[QUOTE=Anna1975;851086]
Heb je van je neuroloog ook maagbeschermers voorgeschreven gekregen, zo niet, dan zou ik daar wel nog even om vragen. En vraag ook aan de verpleegkundigen of ze de pred rustig willen laten inlopen, dat beperkt vaak de bijwerkingen.[/QUOTE]
Anna, wat is rustig...? Hoeveel tijd moet ik dan aan denken?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Mijn kuur heb ik in 2 uur laten inlopen op advies via het forum en ik had weinig bijwerkingen. Met inbrengen en naspoelen enzo erbij, was ik per dag toch wel 4 uur zoet!
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Super, dank je!

En weinig bijwerkingen betekent dat je de rest van de dag gewoon dingetjes kon doen?
Of ben ik dan te optimistisch...? :ogen:
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

doorlopen was bij mij in 1,5 uur...plus inderdaad het ervoor en erna...dus je bent wel ff zoet

ik was blij dat ik daarna naar huis ging, pannetje soep opwarmen en in meer had ik echt geen zin. Al die spanning van hoe het gaat en (bij mij) pijn met infuus prikken enzo...dat hakte er behoorlijk in. Grote energie-sleurper vond ik, het hele gebeuren bij elkaar

bizar...vandaag letterlijk 1 jaar geleden touwens...
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik kon wel gewoon dingetjes doen, maar er zijn ook mensen die 's morgens even een kuur halen, en dan de rest van de dag gaan werken! Ik ben alleen, dus ging wel gewoon boodschappen doen en zorgde dat ik voor 3 avonden vast wat eten in huis had. Maar eigenlijk had ik wel 2 weken "last" van de kuur, dus het hield niet met 3 dagen op!

Probleem was vooral slapeloosheid, waardoor ik overdag wat brakker was. Zoals mijn neuroloog zei: "Wees niet verbaasd als je middenin de nacht hyperactief je huishouden gaat doen!". Zo ver ging het bij mij gelukkig niet... :haha:

Ik ging overigens om 11u 's morgens, en was dan pas tegen 15h weer thuis. Ik had dus ook niet echt veel ruimte om nog iets te ondernemen.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Rustig is bij mij minimaal 3 uur per zakje van 1000 mg. Sneller dan dat en dan gata mijn maag geheid 'over de klink'en krijg ik last van heftig zuurbranden in maag en slokdarm.

In het ziekenhuis vinden ze 1,5 uur wel mooi, maar aangezien ik mijn lijf het beste ken en weet hoe ik de eerste keer gereageerd heb, bij een lagere dosering op die hogere inloop snelheid, wil ik dat écht niet meer hebben.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb vandaag gepland om boodschappen te doen, en morgen misschien aan de kuur - even kijken wat er vandaag gebeurt met mijn nieuwe klacht (zucht).

Morgenmiddag moet ik naar de bedrijfsarts: als ik jullie goed lees, hoeft dat dus ondanks de kuur geen probleem te zijn.
Helene 1

Bericht door Helene 1 »

Ik doe preventief 1x per jaar een 5 dgs kuur klinisch, ik laat het in c.a. een half uur inlopen,

Vandaag ben ik gestopt met Fampyra, voel me daar niet goed bij, de pred. kuur gaat beter, en dan ook nog de baclofen erbij:huh:

misschien ga ik het wat langzamer in laten lopen en voel ik me minder gejaagd.

maar dat snelle inlopen heb ik van vroeger toen zeiden ze (radboud en mscentrum nijmegen) hoe sneller hoe beter, je moet die stoot krijgen.

Het houd me al 25 jr. op de been;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp