Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Copaxone

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
daydream_x

Bericht door daydream_x »

Pff net mijn eeste spuit gezet! De naald zelf voelde ik niet maar man wat prikt die vloeistof verschrikkelijk!


Wel super aardige prikjuf!
MetYumi

Bericht door MetYumi »

Het prikkende gevoel heb je na een tijdje niet meer , want dan is je lichaam er aan gewend.
daydream_x

Bericht door daydream_x »

Ik hoop dat het idd afneemt.

Maargoed vanmorgen spuit nr2 gezet in mijn been en weer branden.
Maar gelukkig geen griepbijwerkingen zoals bij de rebif, is al heel wat!
patricha

Bericht door patricha »

[COLOR="Blue"]Hallo Daydream

Bij mij is het ook naar een paar weken afgenomen, eerlijk gezegd voel ik het nu niet eens meer.

Heel af en toe prik ik op een gevoelig plaats maar verder gaat het prima.

Dus ik hoop dat dit binnenkort ook voor jouw geldt

Groetjes Patricha[/COLOR]
daydream_x

Bericht door daydream_x »

Pff ik ben het nu al zooo zat.

Heb al vijf mega rode jeuk plekken voo met bulten, misselijk, hoofdpijn..

En vanmorgen deed de prik zo'n zeer dat ik gewoon niet verder durfde, mijn moeder heeft toen de spuit leeggespoten.

Bluh vreselijk zie nu al op tegen morgenochtend.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Hey daydream,

Hoe is vandaag gegaan? Heb je de MSVPK al gebeld? Als je er zo tegenop ziet kan zij je misschien ondersteunen. En elke prik die je hebt gezet is er weer 1!

Bij mij is het prikken ook erg pijnlijk met bulten en de prikplek voelt een kwartier/20 minuten lang alsof ik me keihard aan de punt van de tafel heb gestoten. Ik kreeg het advies ibuprofen te slikken een half uur voor het prikken en ik zorg dat ik altijd even rustig kan zitten na het prikken. Het is inmiddels wel beter geworden.

Sterkte
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik had ook nog een vraag voor de copaxone-spuiters: ik spuit nu zo'n 3 maanden en sinds anderhalve maand lijkt het of mijn huid stugger wordt. Niet alleen op de prikplekken, maar overal.

De naald gaat er ook moeilijker doorheen. Eerst ging hij er zo in, nu moet ik echt duwen. Alsof het een infuusnaald is.

Herkent iemand dit?
Lente

Bericht door Lente »

Ja! Ik herken het. Spuit nu zo'n 2,5 maand en enkele weken geleden ontstond bij mij hetzelfde: de naald wilde niet meer door mijn huid.

Mijn huid deukte helemaal in en er zat veel spanning op de naald. Heb wel s gedacht dat de naald zou kunnen breken. En idd voorheen ging t gewoon gemakkelijk.

Vreemd. Ik dacht misschien ligt het aan de naalden? Ik was toen nl net aan nieuwe doos begonnen. Dus heb daarna een aantal keren uit andere verpakking gehaald. Dat ging wel beter. Maar heb later nog eens uit de vorige doos gehaald en toen ging het wel goed. Snap t ook niet helemaal. Nu gaat t wisselend. Maar zo erg als enkele weken geleden is t niet meer.

Ook is mijn huid veel droger geworden doordat het weer kouder weer wordt. Ben begonnen met smeren van lekkere dikke bodylotion. Wellicht heeft dit ook effect.

Wat naar dat jij er nu zo'n last van hebt. Ik heb zelf geen idee wat nou De oorzaak is of De remedie. Heb je al iemand hierover gesproken? Sterkte en succes!
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Bij mij komt er tegenwoordig in mijn huid inderdaad ook eerst een kuiltje voordat de naald erin gaat. En ook een tijd erg droge huid gehad. Midden in de zomer dus had niks met het koude weer te maken. Nivea repair & care was de beste bodycreme die ik daarvoor kon vinden

Ik heb de MSVPK erover gesproken, maar zij herkende het niet. Ze kon me wel vertellen dat de dikte van de naald niet veranderd is.

Ik ga woensdag naar de neuroloog en eind oktober komt de MSVPK weer hier om naar mijn huid te kijken.
xAnnikax

Bericht door xAnnikax »

Heb 12 nov. een afspraak met de MS VPK. Denk dat mijn keuze toch op de Copax gaat vallen. Lees er veel positiefs over, maar moet natuurlijk nog kijken hoe het bij mij uit gaat pakken..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp