Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

En wéér komen er nieuwe keukentafelgesprekken

Alles omtrent werk en uitkeringen
june

En wéér komen er nieuwe keukentafelgesprekken

Bericht door june »

Heeft u de brief van de gemeente ook al gehad over wéér een nieuw keukentafelgesprek?

Want de rechter heeft enige jaren geleden korte metten gemaakt met het korten op het aantal uren huishoudelijke hulp. Dit mocht niet zomaar!

Dus toen kreeg iedereen weer zijn oude aantal uren terug en de gemeente likte haar wonden.

Maar, u raadt het al, de gemeente is nu weer helemaal terug en heeft geleerd van de vorige keer en doet nu weer een poging om ouderen, zieken en gehandicapten te korten op het aantal uren huishoudelijke hulp. (wat overigens al minimaal is!)

Een heel huis schoon houden in 1 1/2 uur per week is onmogelijk! Echt [B]onmogelijk[/B]

Mijn wasmachine doet al veel langer over een was die de hulp moet ophangen.

Ik hoorde van een huishoudelijke thuishulp dat ze wil stoppen met dit werk omdat ze die druk lichamelijk en geestelijk niet meer aan kan! Een heel huis in anderhalf uur schoonmaken. Dat is gekkenwerk.

En dat ze wel als zwarte poets gaat werken voor € 15,- per uur. (naast een uitkering)

Dit is toch te gek? Is er een belangenorganisatie die het wil opnemen voor ons, zieken en gehandicapten? Want dit blijft maar aan de gang.

En de gemeenten geven hun geld voor de WMO niet uit aan de WMO! Dit hoorde ik laatst op het journaal. Men dicht andere gaten in de begroting met het WMO-geld.