Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Er is een wereld wijd tekort aan

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Lief Leeuwtje

Er is een wereld wijd tekort aan

Bericht door Lief Leeuwtje »

bloeddonoren. Zo vertelde mijn neuroloog me.
Als je dan bedenkt dat nanogam, immunoglobulines
etc uit humaan bloed worden gemaakt dan begrijp je de
impact van deze mededeling wellicht.
En mijn neuroloog is dé autoriteit
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Waarom post je dit nog een keer?

Of er wereldwijd een tekort is, heeft toch weinig te maken met Nederland? Nederland heeft de allerstrengste eisen op het gebied van bloed en bloedproducten. Wij zullen nooit bloed of bloedproducten uit het buitenland krijgen.

Waarom is jouw neuroloog dé autoriteit op het gebied van bloedproducten? Werkt hij bij sanquin?

Ben jij ook mensen aan het motiveren bloeddonor te worden? Hier op deze site heeft weinig zin: ze willen geen ms'ers.
tomorrow

Bericht door tomorrow »

[QUOTE=Toeter;1109479]Waarom post je dit nog een keer?

Ben jij ook mensen aan het motiveren bloeddonor te worden? Hier op deze site heeft weinig zin: ze willen geen ms'ers.[/QUOTE]



Inderdaad....leuk verhaal, maar wel eentje waarmee ergens anders geleurd moet worden.

Als iemand hier trouwens een neuroloog heeft die een autoriteit is op dit gebied, dan stel ik voor snel een andere neuroloog te gaan zoeken die wel weet wat MS is.
Haantje79

Bericht door Haantje79 »

Wat raar, MS is toch geen besmettelijke ziekte??
tomorrow

Bericht door tomorrow »

[QUOTE=Haantje79;1109491]Wat raar, MS is toch geen besmettelijke ziekte??[/QUOTE]

In principe niet, maar Joost weet wat je overdraagt als je donor speelt. De dames en heren neurologen hebben immers nog steeds geen idee wat MS precies is.

(Dat is ook een aardige gedachte om in het achterhoofd te houden bij het gebruik van remmers, trouwens)
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=tomorrow;1109494](Dat is ook een aardige gedachte om in het achterhoofd te houden bij het gebruik van remmers, trouwens)[/QUOTE]

Dank je voor het me in de lach laten schieten op de vroege morgen. ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp