Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zwanger - waterpokken

Alles omtrent voeding en supplementen
Jildau

Zwanger - waterpokken

Bericht door Jildau »

[COLOR="Teal"]


Regelmatig hoor je momenteel discussies over inenten

Bij mij komt dan een vraag naar boven
waar mogelijk geen duidelijk antwoord op is

Mijn moeder heeft tijdens haar zwangerschap in de 6-/7 mnd waterpokken gehad. er is nooit over gesproken
Zou het voor mij in mijn leven van nú invloed hebben gehad
Als meisje naar tiener heb ik klachten gekregen met atletiek
Ik moest stoppen omdat zoals het werd benoemd,
te slappe gewrichtsbanden enz
[/COLOR]
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Volgens RIVM is er na de 24ste week geen risico op varicellasyndroom bij het kind:

[url]https://www.rivm.nl/waterpokken/waterpo ... angerschap[/url]

Over risico op MS heb ik nooit gehoord, maarja alles kan en ze weten weinig. Komt ook weinig voor waterpokken tijdens de zwangerschap.
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="Blue"]

Toeter
Bedankt voor je reactie
ik heb je link gelezen :bedankt:

*( hypoplastische ledematen, al of niet in combinatie met afwijkingen van het centraal zenuwstelsel.).

Ik heb zelf rode hond gehad tijdens mijn eerste zwangerschap:eek:
Pas na 2 weken griep, dacht ik op te knappen werd plots kakelbont mijn - onze wereld stortte volledig in).

*(Ik begrijp dat ouders niet alle “troep” in hun gezonde kinderen willen inspuiten, maar er zitten ook veel mooie beschermende vaccins bij,
welke de foetus al beschermen).

[/COLOR]
1207

Bericht door 1207 »

het succes van inentingen is dat ouders zich vandaag zorgen maken dat hun kindje de 1e nacht na de inenting slecht slaapt.
elke kennis rond de gruwel van die ziektes is compleet verdwenen.

gewoon 5j lang inentingen volledig schrappen.
het duurt geen 3j en we begrijpen terug de zin van dat spuitje en ouders gaan bij e overheid bedelen om het sneller terug in te voeren.
Suzan

Bericht door Suzan »

Omdat er zo lang, zo goed ingeënt is, realiseren een hoop mensen zich niet hoe dodelijk (of invaliderend) een "kinderziekte" kan zijn. Want dat zijn kinderziekte helaas toch echt wel.
Ze kennen de vreselijke verhalen niet van kinderen die in een kistje weggebracht moeten worden want het kwam simpelweg niet meer voor...

En dan is Facebook en andere dwaze sites natuurlijk ook niet slim om als serieuze nieuwsbron te zien.
Maar je kunt mensen niet dwingen om verstandig te zijn.
(al ben ik persoonlijk voorstander van verplicht vaccineren)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp