Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Slecht slapen/of slapeloze nachten.

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
veggie

Slecht slapen/of slapeloze nachten.

Bericht door veggie »

[B][/B]Start FF een nieuw TOPIC:

Slapeloze nachten/of slecht slapen...heel de nacht wakker liggen of piekeren.
Zelf heb ik soms dat ik begin met slapen en dan rond 1 a 2 uur midden in de nacht wakker wordt en dan niet meer kan slapen, zo wordt het 2, 3, 4, 5 uur en val dan pas in slaap

met het gevolg dat ik s'morgens gebroken wakker wordt maar er toch op tijd uit moet.

Het zijn van die periodes die ik soms een paar dagen achter elkaar heb.

Heb al van alles geprobeerd: ik lees altijd van te voren nog ff in bed, valeriaan pillen, slaapthee, ontspanningoefeningen etc... mn gedachten verzetten (o.a. leuke dingen denken) maar niets helpt.

Wie herkent dit of heeft wat TIPS!!!!
joge

Bericht door joge »

Had het ook. Zweette ook veel 's nachts. Zoveel dat m'n vrouw dacht dat ik incontinent zat te wezen. :???: Jij?
veggie

Bericht door veggie »

Als ik in slaap val heb ik het eerst koud en word ik wakker met koude voeten.
Daarna lang wakker liggen (halve nacht dus)....en tussendoor krijg ik ook zweet aanvallen.
joge

Bericht door joge »

Na m'n ccsvi behandeling was het zweten over. Ineens. En het is weggebleven :???: .

Sinds ik LDN gebruik slaap ik ook beter in en door.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

TIPS!! Heel graag!! Ik heb sinds een ruime week ook weer enorme last van insomnia. Kan om half 11 naar bed gaan, licht uit, ogen dicht. Maar om half 3 lig ik nog wakker. En inderdaad: je moet er wel weer uit de volgende dag.

Geen tips dus, wel herkenning. Soms wil wietolie me nog wel helpen, maar dat is meer als ik wakker lig van onrustige benen. Helpt meestal niet bij gedachten.
Ekster

Bericht door Ekster »

Heb je al melatonine 5 mg pillertjes geprobeerd? Sinds ik die gebruik, slaap ik over het algemeen heel goed en ben ik helemaal van de slaappillen af.

Ook heb ik ontspannings cd's die ik wel een draai voor ik ga slapen. Ik moest er erg aan wennen, maar was op aanraden van een psychiater. Je kunt ze bv. vinden op de site van [URL="http://www.dagelijksegedachte.nl"]www.dagelijksegedachte.nl[/URL] Je hebt ze met alleen muziek, maar ook wel met ademhalingsoefeningen en een verhaal.

Met de muziek cd's kan ik niks, want dan dwalen mijn gedachten toch weer af, maar die andere cd's bevallen me goed. Op die site kun je even een stukje beluisteren om te zien of die je bevalt. Ook is er wel wat te downloaden op internet.

Heeft me ook geholpen om dingen los te kunnen laten voor het slapen gaan. Je kunt 's nachts toch geen dingen oplossen. Dat wist ik daarvoor natuurlijk ook wel, maar nu lukt het ook echt.

Verder niet te warm slapen. Niet in een kamer waar de kachel aanstaat. Een mooie frisse kamer, waar het raam de hele dag heeft open gestaan.

Ook lees ik graag nog even een half uurtje voor ik ga slapen. Even in een andere wereld stappen.

Succes ermee.
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

@veggie.

Rook jij nog ? zo ja een héél klein jointje voor het slapen gaan en je slaapt als een roosje
Fratema

ik heb dat met periodes

Bericht door Fratema »

ik heb dat met periodes

Terwijl er overdag niets speciaals gebeurd is kan ik zomaar een dag of 4, 5 liggen draaien tot 3 uur of langer. Echt zwaar waardeloos. Vooral omdat het niet eenmalig is....

I.d.d. melatonine (ik neem er 2 van een mg voor het slapen) helpt mij! Gewoon vrij te verkrijgen bij het Kruidvat, 500 voor 12 euro of zo. Je hebt een inslaap- en een doorslaapvariant, en het werkt. Jointjes doen bij mij weinig wat slapen betreft. Omdat ik ben gestopt met roken zit ik nu aan de thee, misschien helpt dat ook nog een handje. U hoort nog van mij
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Vanmiddag hadden ze het toevallig over slaapproblemen bij Dr Phil
Warme douche voor slapen- niet te warme kamer- een saai boek lezen
en Lavendel (druppels) op je kussen (rustgevend)
Wilmie

Bericht door Wilmie »

Volledige herkenning. Heb ik ook vaak last van. Heel frustrerend. :(
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp