Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Elektrische rolstoel voor binnen.

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Antoinette

Elektrische rolstoel voor binnen.

Bericht door Antoinette »

Ik heb zojuist het WMO gebeld. Er moet hoognodig een elektrische rolstoel komen want anders gebeuren er nog ongelukken. Ik kan nauwelijks nog van a naar b komen.:huilen:

Binnen enkele dagen nemen ze contact met me op.

Hebben jullie tips waar ik op moet letten? En welke rolstoel? Ik wil graag zo lang mogelijk blijven wonen in mijn geliefde huis maar dit is geen doen.
benka

Bericht door benka »

ik ben erg tevreden met de puma40





















puma40
Knillis

Bericht door Knillis »

Bij zo’n enorm belangrijke stoel is het toch het beste een ergotherapeut in te schakelen om de verstrekking goed te laten verlopen. Een ergotherapeut kan samen met jou kijken wat je nodig hebt, hoe je woont etc om vervolgens een keuze te kunnen maken bij een passing. Ik had een stoel met grote wielen achter en kleine wielen voor en na onze verhuizing naar een appartement bleek dat die stoel totaal ongeschikt was om binnen te gebruiken, kon ook niet zonder schade te maken de voordeur in en uit :o.

Mijn ergotherapeute heeft gekeken naar mijn woonsituatie en heeft toen een passing geregeld met een midwheel stoel (een rolstoel met grote wielen in het midden en voor en achter twee kleine wielen). Een rolstoel die om z’n eigen as kan draaien dus binnenshuis niet veel ruimte nodig heeft.

Dus mijn advies is echt om samen met een ergotherapeut dit traject in te gaan om een rolstoel te krijgen die je nodig hebt. Een ergotherapeut weet waar jullie op moeten letten. Ik zou je zo verder geen advies kunnen geven omdat ik geen zicht heb op wat jouw lichaam nodig heeft en hoe jij woon. Wat goed is voor mij kan juist totaal ongeschikt zijn voor jou.

Succes!
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Bedankt voor de reacties. Maandag komt iemand van het wmo voor een intakegesprek. Ben heel benieuwd. Vraag me af of de ergotherapeute daarbij moet zijn...:???:
abceetje

Bericht door abceetje »

Als je het voor elkaar kan krijgen is dat zeker wel aan te bevelen. Je weet zelf niet goed waar je allemaal op moet letten en een ergo wel. Bovendien gaat de WMO voor de goedkoopste oplossing en een ergo naar een oplossing die bij jou past.
Knillis

Bericht door Knillis »

Bij mij heeft de ergotherapeute de aanvraag verzorgd en heb ik daardoor nooit iemand van de gemeente op bezoek gehad. Maar .... ik had voordat ik een electrische rolstoel kreeg al een handrolstoel van de gemeente en daarvoor zijn ze jaren geleden vanuit de WMO wel bij mij thuis geweest. Jij hebt toch ook al een handrolstoel?

Misschien kun je in het gesprek dat je met de WMO hebt aangeven dat je zelf een ergotherapeut inschakelt om bij een passing t.z.t. aanwezig is te zijn? En voordat een passing gaat plaatsvinden kun je voorbereidingen treffen samen met de ergo.

Hier in de gemeente kunnen ze heel moeilijk doen bij een dergelijke aanvraag en mijn ervaring is intussen dat de gemeente (maar ook de leverancier) beter luistert naar de ergo dan wanneer jij het zelf moet aangeven en krijg je vaak niet wat voor jou het beste is omdat er toevallig nog een rolstoel in het magazijn staat die geschikt geacht wordt.

Even afwachten maar wat het eerste gesprek oplevert.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Doe ik Knillis. Ik heb inderdaad een handrolstoel. Ik volg je/jullie raad op. :aai:
wilm

Bericht door wilm »

Zelf erg tevreden met mijn invacre tdx
Een midwheeler die ik nodig heb omdat ik korte draaien in mijn huis moet maken

Heb ergo ingeschakeld en heeft mij in proces heel erg geholpen/gevochten bijv een rugleuning met steun ivm scheef zakken en zo nog aantal functies

Was ook mijn 1e keer elecktrische rolstoel, had wel al handbewogen en scootmobiel vooraf maar deze voldeden niet meer voldoende
Carl

Bericht door Carl »

Wat vervelend Antoinette. Ik heb geen goede ervaringen met een ergotherapeut. Het kan meevallen maar ik raad je aan om te onderzoeken wat je wilt. Je kent jezelf en je beperkingen het beste.
Ik heb een electrische rolstoel voor binnen en buiten. Met de kennis van nu zou ik liever een vastframe rolstoel hebben.
Hiermee zou ik me binnen prima kunnen redden. Het voordeel is dat jezelf enigszins aktief blijft. Een goede vastframe rolstoel zelf rollen kost weinig energie. En kleine draaicircel. Voor buiten zou ik dan een voorkoppel iets willen. Er zijn diverse mogelijkheden hierin.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Bedankt voor de tips allemaal. Maandagmorgen komen de afgezanten van het WMO. Dat ik een elektrische rolstoel krijg is wel bijna zeker. Gisteren weer een valpartij. Het kan echt zo niet langer. Een lieve buurman heeft manlief geholpen om me overeind te zetten. Mijn benen willen niet meer meewerken. :huilen:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp