Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Automobilist moet ziekte melden

Alles omtrent werk en uitkeringen
TvG

Automobilist moet ziekte melden

Bericht door TvG »

[URL="http://www.nujij.nl/algemeen/automobili ... 5675.lynkx"][U]'Automobilist moet ziekte melden'[/U][/URL]
Zou het aanpakken van aso rijgedrag de verkeersveiligheid niet meer opleveren?
Mobile

Bericht door Mobile »

Daar heb je zeker een punt!
Melster

Bericht door Melster »

Ik ben er als ms'er eigenlijk gewoon goed aan toe (even afkloppen). Ik zie dit weer als een reden om mij nog meer geld uit mn zak te kloppen. Je hebt zelf toch ook een verantwoordelijkheidsgevoel? Ik laat de auto echt wel staan als ik niet verantwoord kan rijden:boos:
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

[QUOTE=Melster;912109] Je hebt zelf toch ook een verantwoordelijkheidsgevoel? Ik laat de auto echt wel staan als ik niet verantwoord kan rijden:boos:[/QUOTE]

Maar dat doet helaas niet iedereen en als je er wat van zegt zeggen ik rij alleen maar in de Buurt.

Daar kan helaas ook een kind over steken of iemand van zijn fiets vallen net als jij er aan komt.
Mira

Bericht door Mira »

Iedereen kan wat overkomen achter het stuur! Hartaanval beroerte uitval onwel worden .... ik rijd nu 15 jr met diagnose geen probleem. Ong 80-100 km is max om ergens heen te gaan en als ik mij niet goed voel rijd ik niet.
ancie

Bericht door ancie »

Het probleem is dat je de kans loopt dat de verzekering niet betaald als je een ongeluk krijgt en ze komen er achter dat je ms hebt.

Verzekeringen /letselschade advocaten zijn er dan heel handig in om de schuld aan de ms toe te schrijven.
MetYumi

Bericht door MetYumi »

[QUOTE=ancie;912198]Het probleem is dat je de kans loopt dat de verzekering niet betaald als je een ongeluk krijgt en ze komen er achter dat je ms hebt.

Verzekeringen /letselschade advocaten zijn er dan heel handig in om de schuld aan de ms toe te schrijven.[/QUOTE]
dat is al jaren zo omdat je voeten opeens iets kunnen doen wat jij niet wil zijn we een risico.
dat heb aan den lijve ondervonden bij een vriendin van me, ze heeft ook MS.
ik zat naast haar in de auto, al weer wat jaartjes geleden en ze gaf opeens heel veel gas .. schrok me rot. :eek:
sindsdien rijdt ze zelf geen auto meer gelukkig want zij was echt een risico.
Libel

.

Bericht door Libel »

.

Hallo allemaal,
merel

Bericht door merel »

Hoi Libel,

Allereerst welkom op het forum. :cool:

Het hebben van een uitkering (maakt niet uit wat voor een) heeft niets te maken met je rijbewijs.

Het is nu zo geregeld dat je aan het CBR moet melden als je langdurige klachten hebt die de rijvaardigheid beïnvloeden.

De geruchten gaan dat er een meldingsplicht bij het CBR moet komen bij het hebben van een chronische ziekte. Dit is nu nog niet zo en dan nog, dat heeft niets met een WW-uitkering te maken.

Als je je bij het CBR aanmeldt dan kun je met MS een keuring en rijtest verwachten. Afhankelijk hoe grillig het verloop van de MS is, kan er een variatie in aantal jaren geldigheid van een rijbewijs zijn voordat een nieuwe keuring nodig is.

Is het zo een beetje duidelijk?

Groet,
merel

Bericht door merel »

Hé Libel,

Zit ik 'n heel stuk voor je te typen en terwijl ik daarmee bezig was en het plaatste heb jij je vraag weggehaald. :hmmm:

Waarom? :???:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp