Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
weegschaal

blaasontsteking

Bericht door weegschaal »

Deel je ervaringen over dit onderwerp op MS.nl.
Ga naar: https://www.ms.nl/gesprekken/gevolgen-van-ms


Voor het eerst heb ik een blaasontsteking en weet niet wat me overkomt.
De gevoelsstoornissen van de schub die heftiger zijn geworden zijn volgens mij hier aan te wijten. Eerst begonnen met een blaar waardoor ook in eenkeer de gevoelsstoornissen meer als verdubbeld zijn en dan nu een blaasontsteking.

Erg heftig allemaal normaal werk ik 38 uur en nu kan ik echt even niets.
Het dove en stijve gevoel in de benen is zo heftig dat ik nauwelijks kan lopen laat staan fietsen of autorijden.

Na de ontsteking zullen de klachten weer afnemen? Maar hoelang duurt dit meestal? Ik hoor het graag.

groetjes,
weegschaal
Billy

Bericht door Billy »

Ik reageer ook zo heftig.

Zodra ik met de ab begin, merk ik al snel verschil. Binnen een paar dagen zijn dan ook mijn klachten die ik extra had door de ontsteking helemaal verdwenen.

Sterkte.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ook ik reageer vrij heftig op een blaasontsteking en helaas heb ik dat vrij frequent.

De ergste klachten zijn bij mij vaak 24 tot 48 uur na het starten van de ab kuur weer aan het wegtrekken.

Soms voel ik de blaasontstking zelf niet maar heb wel last van terugkerende oude schubverschijnselen en in dat geval laat ik dus eerst mijn urine onderzoeken om te kunnen bepalen waardoor de klachten worden veroorzaakt.

Sterkte en ik hoop dat het ergste leed snel geleden is en je je weer wat beter voelt.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Anderhalf jaar geleden had ik een heel zware blaasontsteking (achter af wist ik dat pas)
Ik kon niet meer op mijn benen staan. Ik kreeg AB in het ziekenhuis, maar het ging niet over. Toen als nog Lyrica voor de pijn en nog een Pred kuur
Niets hielp.

Later bleek dat ik de verkeerde AB had gehad 4x
Toen ik thuis de goede had gingen de gevoelsstoornissen langzaam afnemen
crootje

Bericht door crootje »

De laatste keer dat ik blaasontsteking had trokken de klachten binnen 2 dagen na het starten met de antibiotica weg. En waren toen ook vrij snel verdwenen.

Nu kom ik net thuis was een weekje camping, maar heb daar 3 dagen platgelegen. Had keelontsteking en dat betekend natuurlijk koorts, met alle gevolgden van dien...Mijn been ging in ieder geval echt even vakantie vieren. Loop nu wel weer, maar nog allesbehalve soepel en ik moet heel erg opletten dat ik niet val. Duurt dus wel langer nu voor het weer helemaal terug is.

Beterschap in ieder geval!
weegschaal

Bericht door weegschaal »

Dank voor jullie reakties.Ik hoop dat de klachten snel zullen afnemen en anders hang ik dinsdag weer bij de huisarts aan de lijn want dit is echt niet grappig!

Fijne pinksterdagen gewenst.
weegschaal

HELP blaasontsteking verergering ms klachten

Bericht door weegschaal »

HELP blaasontsteking verergering ms klachten

Sinds een uur veel meer last van gevoelsstoornissen. Word hier angstig van ken dit niet, moet ik een dokter gaan bellen? of nog aar even aanzien ? Komt dit vaker voor?
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Wanneer je helemaal in beslag bent genomen door de pijn klachten en je ongerust bent kan je misschien even contact opnemen met de weekend dokter òf dokterswacht.

Wellicht hebben zij een oplossing....;)

Sterkte en vooral beterschap gewenst !

Warme groet,
Artemis-:)
Knillis

Bericht door Knillis »

Weegschaal, heb je gecontroleerd of je verhoging hebt? Het zou kunnen dat je koorts hebt als gevolg van je blaasontsteking.

Koorts kan MS klachten doen verergeren.

Even je temp controleren want mocht je besluiten de huisartsenpost te bellen zullen ze waarschijnlijk ook vragen of je verjoging hebt.
weegschaal

Bericht door weegschaal »

dank voor jullie reakties. Geen koorts, klachten ook niet nog verder toegenomen dan gisteren. Ik moet denk ik rustig blijven en als er geen verbetering in komt bel ik direct dinsdag de huisarts of neuroloog. Tenzij de klachten nog meer toenemen dan ga ik de weekenddienst bellen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp