Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

blaasontsteking

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik denk dat ik het weet, heb eens MENSEN/BLAASSTENEN ingetikt
(anders krijg je katten en blaasstenen)
Blaasstenen ontstaan wanneer de blaas niet leeggeplast wordt
2mm tot 2 cm
Dat zou de pijn en het verdwijnen kunnen verklaren.
Heb je de urine opgevangen?
poeky

Bericht door poeky »

Nee, ik heb het niet opgevangen. Het was nl maar twee keer die kleur.
Ik zelf dacht eerst aan nierstenen , maar dat voelt toch anders(ervaring:( )
Blaasstenen heb ik niet aan gedacht.
En wat betreft de menstruatie, daar heb ik nooit zoiets bij meegemaakt.

Dus wat het is geweest weet ik niet, wel dat het zeer pijnlijk was en net zo snel weer weg was als dat het gekomen was.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Groetjes
Artemis-

Mes steken...

Bericht door Artemis- »

Mes steken...

@ Poeky, ik lees even met je mee...

Ik had afgelopen vrijdagmorgen soortgelijke ervaring.
Werd al om half 7 wakker met een ernorme pijn in de onderbuik met uitstraling naar de flanken....

Voelde als mes steken in mijn kruis (van binnen dan), moest gelijk plassen van de enorme druk.
Het is me gelukt naar de WC te komen waarbij het mij opviel dat mijn lijf nog zwaarder voelde als anders.

Jammer genoeg was er geen opluchting na het plassen, het bleef pijnlijk en drukken van onderen.
Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat ik ontsluiting had en moest bevallen...zo veel pijn van onderen....moest ervan puffen om de pijn onder controle te houden !:eek:

Dit heeft de hele ochtend geduurd, elke 10 minuten naar de WC vanwege plas drang.
Heb een paar liter warm water weggedronken achter elkaar, wat ik vaker doe bij opkomende blaasontsteking.
Aan het einde van de ochtend was ik uitgeput van al dat gedoe.

Ik heb vervolgens gewacht tot 13.00 s'middags voordat ik mezelf zou toestaan de huisarts te bellen.
Gek genoeg namen tussen de middag de aanvallen af en daarmee werd het redelijk dragelijk.
Ook de plasdrang werd minder.
Heb de arts niet meer gebeld.

Heb het dus zo maar gelaten, maar vind het een vreemde ervaring.
Zò anders als een normale blaasontsteking.

Misschien een zenuw kwestie ?? :???:
poeky

Bericht door poeky »

@artemis : wat heb je dat goed omschreven.
Dat was precies wat ik bedoelde.
Maar was dit nou een soort van blaasontsteking?
Het is voor mij nog steeds niet helemaal duidelijk.:o

Maar wat het ook was, ik hoop het niet gauw weer te krijgen.
Af en toe voel ik nog een fractie van die pijn, maar daar blijft het dan gelukkig nog bij.
Knillis

Bericht door Knillis »

Misschien zouden het tekenen kunnen zijn van een overactieve blaas?

Pijnlijke druk in onderbuik met pijnlijke aandrang tot plassen. Zelfs als de blaas helemaal leeg is. :???:

Een heel vervelend verschijnsel. Als je er vaker last van hebt gewoon even naar de huisarts voor advies.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

@ Poeky, ik heb geen idee of dit onder blaasontsteking valt...:o :(

Het lijkt mij niet, gezien het heftige opkomen met aanvallen als messteken en vervolgens vrij vlot verminderen van de klachten.
Bovendien heb ik mijn temperatuur gemeten, die volkomen normaal was.
Overigens had ik geen bloedverlies zoals jij noemt.

Regelmatig heb ik blaasontsteking, maar nooit op deze wijze.
Dat verloopt meer flink zeurend, brandend, vaak wat verhoging in temperatuur.

Ik ga dit morgen in ieder geval alsnog melden bij mijn huisartsen praktijk.

Warme groet,
Artemis-:)
Artemis-

Bericht door Artemis- »

@ Knillis, heb jij ook dezelfde ervaring gehad?
Met het gevoel van messteken en blijvende druk?

Overactieve blaas kan het dus zijn....

Wederom bedankt voor het meedenken !
Knillis

Bericht door Knillis »

Het is slechts een suggestie. Ik heb regelmatig een overactieve blaas en probeer de pijn te vergelijken maar het is echt maar een probeersel want ik voel niet wat een ander voelt ;)

Ik kom wel eens vaker bij mijn huisarts met een suggestie over wat ik "zou kunnen hebben". Daar vraagt hij ook altijd naar. Vaak zegt hij dan, goed bedacht maar dat kan niet om "die en die reden". Maar uiteindelijk heeft hij er ook voor gestudeerd en ik niet. :haha:

Ben benieuwd wat je huisarts er van zegt.:???:
Artemis-

Bericht door Artemis- »

@ Knillis, ik waardeer je voorzichtigheid in hypothese, maar vindt het fijn om (h)erkenning te vinden en ervaring uit te wisselen, ook om zo idee van richting te krijgen...

Uiteindelijk is het oordeel aan de arts.
Ik laat het weten wat vervolgens de telefonische reactie is van de huisarts praktijk, tenminste als ik verder kom dan de assistente hi hi...:D

Anders mail ik dezelfde vraag aan mijn huisarts, dat kan ook in onze praktijk en in mijn geval wel prettig omdat ik altijd vervoer moet regelen....:p

Warme groet,
Artemis-:)
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Heb voor vrijdag een dubbele afspraak staan bij de huisarts.

Uitstrijkje, follow up bloedwaarden èn natuurlijk bespreken van die gekke pijn aanval in de blaas van afgelopen vrijdag....

Ik hoop dat de huisarts mij duidelijkheid kan geven over die rare en vooral pijnlijke ervaring.;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp