Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en de relatie met de darmen

Alles omtrent voeding en supplementen
TvG

Bericht door TvG »

Wat is eigenlijk de policy van de mods? Laat deze kleuter ook dit interessante topic maar lekker blijven verzieken dan blijven serieuze mensen van zelf weg? Is dat het?
Leonard

Bericht door Leonard »

jammer, ik ben heel serieus..
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Leonard;919391]jammer, ik ben heel serieus..[/QUOTE]


Je ben heel serieus heel ZIEK.
Bixi

Bericht door Bixi »

Als niemand in discussie gaat (of met discussie doorgaat), dan gaat het van zelf over en kunnen we op belangrijkere thema's focuseren...
TvG

Bericht door TvG »

[QUOTE=Bixi;919411]Als niemand in discussie gaat (of met discussie doorgaat), dan gaat het van zelf over en kunnen we op belangrijkere thema's focuseren...[/QUOTE]
Is al vele malen met Leonard geprobeerd, hij verstiert vele topics bewust en houdt zich vervolgens van de domme. Is al heel lang zo en gaat blijkbaar niet vanzelf over...

Het is een beetje als straattuig, lekker jennen, kijken hoe ver je kunt gaan en dan hard wegrennen...
Marsei

Bericht door Marsei »

[QUOTE=Bixi;919411]Als niemand in discussie gaat (of met discussie doorgaat), dan gaat het van zelf over en kunnen we op belangrijkere thema's focuseren...[/QUOTE]
Het gaat niet over...
Leonard is aan het treiteren. De moderatoren roepen wel stoere taal, maar doen niets, en wanneer vervolgens iemand met grover geschut op het treiteren reageert, krijgt die persoon een ban.
Sylvia1

niet aan dieet gehouden

Bericht door Sylvia1 »

niet aan dieet gehouden

Ik volg eigenlijk een vrij streng dieet: o.a. geen alcohol, koffie, melk, kaas, tomaat, varkensvlees, suiker. Sinds ik dat doe, gaat het met mijn darmen een stuk beter.

Nou ben ik net op vakantie geweest en ik vond toen dat ik ook wel even vakantie mocht nemen van mijn dieet. Dat was dus een heel slecht idee.

Ik heb nu weer ontzettend veel last van mijn darmen. Bovendien heb ik ook veel last van mijn benen. Dit doe ik dus nooit meer. Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan. :stom:
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ik heb vandaag op ID TV een ziekte gezien waar ze dus geen raad op wisten. Het zet me toch aan het denken. Men kan eens of niet eens zijn, moet je ook zelf weten

Een man begon met zware buikloop, naar het ziekenhuis uiteindelijk. Onderzoeken geen resultaat. Het zal wel buikgriep zijn. Ging toch na een aantal dagen over.

Toen volgde er een nieuw symptoom: zwalken en evenwicht verliezen, neurologische problemen
Nog konden ze niets vinden op scans en foto's
Langzamerhand gleed hij steeds verder weg en lag op de IC.

De neuroloog die er uiteindelijk bij kwam begon met de symptomen helemaal opnieuw.
De man had 14 dagen voor zijn ernstige buikloop gebarbecued.
Hij kwam er achter dat de man een bacterie via zijn darmen had binnen gekregen, waar hij geen antistoffen voor aanmaakte. De bacterie was doorgegaan naar zijn hoofd. Met zware medicatie heeft hij het gered.

Die darmtheorie daar blijf ik nu ik dit gezien heb toch aan denken.
Zo iets is dus wel degelijk mogelijk
Robbie

Bericht door Robbie »

Het is zeker mogelijk, maar zeker niet het enige.
De klachten waar het label ms aan wordt gehangen kunnen diverse oorzaken hebben...
joge

Bericht door joge »

[url]http://www.mavenpublishing.nl/boeken/allemaal-beestjes/[/url]

Binnenkort weer een poepboek. Bacteriën worden sexy! En vergeet niet de tweewegverbinding tussen darmen en brein: je Nervus Vagus (mijn stokpaardje...:p).

Is de analyse van je darmmicrobioom genoeg voor een totale blik op je gezondheid? Het lijkt erop dat zo’n analyse minstens zo’n uitgebreide blik op je medische gesteldheid geeft als een analyse van je DNA. Wetenschapsjournalist Jop de Vrieze ging op onderzoek uit, ondervond het aan den lijve en schreef het boek.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp