Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Voor de zoveelste keer een baan misgelopen...

Alles omtrent werk en uitkeringen
vlinder009

Voor de zoveelste keer een baan misgelopen...

Bericht door vlinder009 »

Hoi allemaal,

Vandaag een beetje sip; ik moest vandaag op sollicitatiegesprek voor een baan waarvoor ik al mijn toetsen gehaald had, alleen nog het laatste gesprek.

Mijn vorige baan was afgelopen omdat ik niet weer mocht komen nadat ik de diagnose MS gekregen had. Het was me ook al bekend dat men normaliter wel terug mocht komen na ziekte, maar omdat ik dus een chronische aandoening had, mocht ik dit niet.

Toen ik vandaag via een uitzendbureau (die ook mensen werft voor het bedrijf waar ik eerst werkte) op gesprek mocht, zeiden ze dat ze het verdacht vonden dat ik niet weer mocht komen bij het bedrijf waar ik daarvoor werkte.

Ik werd in principe gelijk afgewezen tijdens het gesprek terwijl ik mijn testen met ruim voldoende doorstaan had...ik heb nu het gevoel dat ze van het vorige bedrijf medische info over mij hebben gekregen. Ik kreeg tijdens dit gesprek al de tranen in mijn ogen....

Sorrie, moest dit even van me afschrijven.....
Wilmie

Bericht door Wilmie »

He,wat vervelend.
Over discriminatie gesproken.
Ik leef met je mee.
Sterkte!
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

Dit is zuur en verdrietig... Sterkte!

En staatssecretaris Kleinsma wil toch met de Participatiewet dat mensen met een handicap of chronische ziekte aan het werk worden geholpen?

Dan zouden dit soort dingen niet moeten kunnen...
Artemis-

Bericht door Artemis- »

:( frusterend !
:knuffel:
Knillis

Bericht door Knillis »

Vlinder009,

Het zal je niet direct aan een baan helpen en ik weet niet of je er nog "puf" in hebt maar ik zou er een mailtje met je verhaal aan staatssecretaris Kleinsma aan wagen.

Laat ze maar eens weten hoe onrealistisch haar plannen en haar beleid is. Jij komt als chronisch zieke die nog goed in staat is niet eens aan het werk, nog sterker je tijdelijke contract werd niet verlengd enkel omdat je MS had gekregen.

En dan moeten alle Wajongers en ex WSW'ers wel een baan kunnen krijgen? Laat me niet lachen.

Ik kan hier zó boos over worden. Zoveel mensen die ziek zijn worden wettelijk gezien geacht te kunnen werken maar kunnen het echt niet.

Geef je aan wel te kunnen werken dan is er geen baan voor je. Niemand wil je de kans geven.

Ik begrijp je frustratie. Kop op en sterkte!
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Hey, bedankt voor jullie steun! Ik zou het het liefst inderdaad ook wel een melding van willen maken.

Het mooiste is ook nog dat de werkgever het UWV is.....
lean

Bericht door lean »

pfffffffffff triest dit ,een dikke :knuffel:voor jou
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Ben al een keer of vier a vijf ontslagen omdat ik me moest ziek melden wegens de MS.

Toen ik dan eenmaal zei dat ik MS had, volgde eigenlijk ook steeds direct ontslag..

De arbo-arts zette per direct mijn uitkering stil na mijn keuring, waardoor ik nu al 11 maanden geen inkomen heb of uitkering oid :(

Ik solliciteer ook niet op alles wat ik maar krijgen kan omdat ik niet fulltime kan werken of erg ver kan reizen ivm de ziekte.

Soms word ik er weleens moe van :moe:

Herkent iemand dit ook?
heleendr

Bericht door heleendr »

haai

ik begrijp je helemaal om moedeloos van te worden.

helaas is er dus niets veranderd...en dan willen ze (de regering) iedereen aan het werk krijgen.....:boos:

ik zie wit heet, rood gloeiend en groen van woede.

en idd als je nog energie en fut hebt een link briefje naar mevrouw de minister

en een mooie ingezonden brief in een landelijke krant :D
Fia

Bericht door Fia »

Getver, wat een nate situatie. Inderdaad als je energie hebt melding van maken dit is echt discriminatie.

Succes met verder solliciteren, hoop dat er een andere werkgever is die je wel een kans wil geven.

Liefs,

Fia
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp