Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Misschien MS?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

[QUOTE=loesepoes;871135]Tamaartje, PPMS wordt gekenmerkt door geleidelijke achteruitgang
Ik heb wel een verlamming gehad in 2009 van mijn onderlijf.
Maar of dat bij PPMS hoort:???: verder alleen achteruitgang gehad

Nu weer sinds jaren achteruit op weg naar boven. Snapt iemand het nog:???: Hen me in jaren niet meer zo gevoeld:D[/QUOTE]

Weet je wat het is, ik weet er te weinig vanaf.
Na de diagnose mijn kop in het zand gestoken en daar zit ie prima.

Wel fijn dat je, je zo goed voelt nu.
loesepoes

Bericht door loesepoes »

:D ;)
tux

Bericht door tux »

hm goed loesepoes, dat geeft hoop :)
ik ga idd langzaam achteruit, zonder verlammingen
amelg

reactie op alle berichtjes

Bericht door amelg »

reactie op alle berichtjes

Hai hai,

wat fijn dat jullie even de tijd hebben genomen om te reageren.

2 jaar geleden merkte ik dat ik minder gevoel had in mijn handen. Minder kracht. Ik heb toen ook wat pijn gehad in mijn handen en kon bijvoorbeeld geen flessen open draaien. Ik merkte toen ook dat het smsen en mailen minder snel ging. Ik ben toen naar de huisarts geweest maar mocht toen weer naar huis omdat ze dacht dat ik het overbelast had.

Daarna kreeg ik veel last van duizeligheid. Ze hebben toen mijn evenwichtsorgaan gecheckt en dat bleek goed. Ook kreeg ik last van tintelingen.

De afgelopen 2 jaar zijn mijn handen zo gebleven en alleen maar erger geworden. Mijn hoofd wil sneller dan mijn handen willen. Daarbij komt dat dit de afgelopen maand zich uit heeft gebreid naar mijn armen en benen. In mijn armen heb ik constant een doof gevoel, zoals ik omschreef alsof ik mijn armen te veel omhoog heb gehad. Dit trigger ik niet zelf met rare bewegingen, dit voel ik constant. Dit past niet bij MS? Ik heb dagen dat mijn voeten de hele dag tintelen.

Sinds twee maanden zijn daar ook gewrichtsklachten bij gekomen van mijn knieën en ellebogen. Ik denk dat mijn dokter daarom ook reuma wilde bekijken.

Er werd gevraagd fibromyalgie zeggen ze toch niet zomaar? Ze heeft alleen wat gevoeld en mij wat laten bewegen en veel vragen gesteld. Wat me stoort is dat ze tussen neus en lippen vertelt dat dit het waarschijnlijk is, zonder verdere uitleg over wat dit voor mij inhoud en hoe ik verder moet. Ik heb dit natuurlijk ook online bekeken en herken een paar van mij symptonen, veel wat ik lees herken ik niet.

Verder ben ik al geruime tijd moe. Dat is de afgelopen twee weken erger dan het daarvoor geweest is. Ik ben moe als ik wakker word, maar na iets van een onderneming (boodschapje doen), moet ik echt bijkomen op de bank.

Het is voor mij moeilijk te accepteren dat ik Fibromyalgie heb omdat ik het de arts alleen heb horen zeggen, maar weet dat er niets echt bekeken is met MRI. Fibromyalgie kunnen ze ook niet checken, maar ze kunnen MS toch wel proberen uit te sluiten?

Ik ga morgen vragen of de huisarts mij naar de neuroloog wil sturen en hopelijk krijg ik dan een MRI, ik wil het gewoon uitsluiten. Krachtvermindering en het dove gevoel voelt gewoon eng.
amelg

Bericht door amelg »

[QUOTE=eM.Cee.eL.Wee.;871134]Ik herken maar weinig van je klachten...

Ik mocht wel snel op voor de MRI. Had gevoelsproblemen, en dat was alles.QUOTE]

Hoe ervaarde je die gevoelsproblemen dan?
tux

Bericht door tux »

nou, krachtvermindering en tintelingen en duizelingen heb ik ook allemaal (gehad) maar fybodinges is bij mij echt nooit genoemd...
ik ben geen dokter natuurlijk
amelg

Bericht door amelg »

ow en verder bedoelde ik dat mijn bloed ondertussen al 5 x is geprikt op van alles en nog wat. Dus vitaminen tekort of iets anders wat ze met bloed kunnen checken is het dus niet. Ziekte van Lyme kwam ook niet uit het bloed, ook al weet ik wel dat dat heel lastig vast te stellen is door de verschillende stadia... je kan negatief testen terwijl je het wel hebt en dan biedt de punctie meer duidelijkheid.....

maar ja onder een MRi zien ze de onstekingen toch dus dan kan daarna een punctie volgen....

benieuwd wat de huisarts morgen zegt.
amelg

Bericht door amelg »

[QUOTE=tux;871152]nou, krachtvermindering en tintelingen en duizelingen heb ik ook allemaal (gehad) maar fybodinges is bij mij echt nooit genoemd...
ik ben geen dokter natuurlijk[/QUOTE]

Nee ik hoorde het vandaag ook voor het eerst... toch maar door laten verwijzen naar een neuroloog....

dus die klachten klinken bij jou ook wel bekend?
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Het nare is dat jouw klachten bij meerdere aandoeningen kunnen behoren. Ik zie er geen specifieke ms-klachten bij.

'k Wens je sterkte.
tux

Bericht door tux »

[QUOTE=amelg;871156]Nee ik hoorde het vandaag ook voor het eerst... toch maar door laten verwijzen naar een neuroloog....

dus die klachten klinken bij jou ook wel bekend?[/QUOTE]

ja eerste wat ik had waren dove voetzolen, dove armen heb ik vooral snachts, ik moet ze altijd omlaag laten hangen anders 'vallen ze in slaap'
Weet niet of dat MS is, of wat anders. Ik zou idd met klem vragen naar een neuroloog
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp