Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nutri drink.

Alles omtrent voeding en supplementen
merel

Bericht door merel »

Hoi Daphne,

[QUOTE=Daphne21;912122]Ik ben altijd al heel erg licht geweest ... Ik weeg nu 47 kilo en ben 1.72.

Ik zou heel graag willen aankomen en ik eet gewoon normaal, op vaste tijden, gezond en een paar keer in de week een pizza of een patatje noem het maar op.

Zou je ook nutri drink daarvoor kunnen krijgen? Het gaat niet alleen dan om mijn zelfbeeld maar misschien word ik dan ook wat gezonder?[/QUOTE]

Nee, ik denk niet dat je in aanmerking komt voor nutridrink of aanverwante voedingssupplementen omdat je in basis een gezond (wel licht) gewicht hebt wat redelijk stabiel blijft. (toch?)

Je kan natuurlijk wel een consult aanvragen bij een diëtist. Misschien heeft die adviezen voor je voor volwaardige, hoog energetische voeding, waardoor het mogelijk is om je gewicht wat omhoog te krikken.


Bij het voorschrijven van nutridrink en andere voedingssupplementen wordt er m.n. gekeken naar de voedingstoestand van iemand. Wanneer deze verminderd of slecht is door ziekte, dan wordt dat o.a. gekenmerkt door fors gewichtsverlies in korte tijd.

Iemand met flink overgewicht kan ook een slechte voedingstoestand hebben, waarmee ik maar wil benadrukken dat het oorspronkelijke gewicht op zich niet bepalend is.

Wanneer er geen mogelijkheden zijn om met voldoende volwaardige voeding op gewicht te blijven, of daarmee zelfs blijft afvallen, dan komt voedingssuppletie in beeld.

Dit zal altijd begeleid worden door een diëtist, die eerst in kaart zal brengen wat de dagelijkse voedselinname is. Daarnaast zal er gekeken worden wat er aan uitbreiding in voeding haalbaar is en dat eventueel in combinatie met voedingssupplementen zoals nutridrink en fantomalt.

Groet,
Daphne21

Bericht door Daphne21 »

Dat dacht ik dus al.

Ik ben ooit 55 kg geweest (toen ik 18 was) daarvoor altijd al licht en nu dus ook. Ik ga morgen een diëtist bellen en een afspraak maken.

Ook al is dit "gezond" voor mij toch is zware onder gewicht niet gezond. Las dat een diëtist ook nutri drink voorschreef.
Ik wil gewoon wat reserve in mijn lichaam..

Denk dat dat niet verkeerd is en zeker niet als je een ziek bent en sneller wilt herstellen.

Ik ga dan ook een schema samen vast stellen en wie weet?! :)
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Vandaag de mensatip (van ene LL) maar in werking gezet. Via de gemeente sta ik toch borg voor de parkeergarage van Orbis.. Iemand belangstelling :???: :???: :???:
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

Ik heb toen ik heen veel slikproblemen had en snel afviel (denk een half jaar)ook vloeibare bijvoeding gehad, alleen geen nutridrink maar Resource fiber. (met nog meer kCal dan nutridrnk)

Met een beetje mazzel kan je Resource (fibre) krijgen in plaats van Nutridrink.
Wat duurder maar smaakt beduidend minder vies, en meer smaken (ook hartig, soepachtig) en je hoeft minder te drinken omdat het meer kCal bevat.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[quote=Sara;911867]Hoi Leeuwtje,

ik heb geen ervaring met nutridrink, maar wel een tip: misschien moet je even opnieuw rekenen aan je bericht.

Als 20% = 3 kg, zou je van 15 naar 12 kg afgevallen zijn. Nou was je natuurlijk altijd wel een slanke den, maar ehm... misschien bedoel je toch 5%, dan was je 60 kg.[/quote]

We geven de witte vlekjes maar de schuld. :weetniet:
Liek

Bericht door Liek »

door mijn slikproblemen ben ik in 4 maanden tijd 14,5 kg afgevallen.
Ik kom wel geregeld bij logopodie en diëtiste.
Gebruik nu wel 3x per dag nutridrink compact. Dit zijn kleine flesjes van 125 ml, ( hier heb ik genoeg aan).

verder heb ik nutilis powder, dat is verdikkingsmiddel voor dranken en gerechten. en `s avonds heb ik gemalen voeding.

Morgen ga ik naar de Jumbo en daar in de diepvries ga ik Easy-to-Eat halen. Dan heb ik eindelijk weer wat anders. ( deze tip kreeg ik vandaag van mijn diëtiste) :haha:

Jos, gebruik jij nog steeds Nutri drink.
heleendr

Bericht door heleendr »

zelf gebruik ik die dingen om aan te komen niet

maar mijn moeder wel, zij viel te snel te veel af.

alleen de pakjes chocolade vond ze wel lekker, de rest veel te zoet.

ook mijn moeder had slikproblemen en ging regelmatig over op het baby hapje...banaan met sinaasappel :)

en bij de speciaal zaak haalde ze protivar...wat dat voor goedje ook mag zijn:???:
en de verschrikkelijke havermoutpap ...iedere dag een flink bord

is lekker glad dus het glibberd gewoon naar binnen

het enig wat hiep was eigenlijk de discipline... :cool:
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Sinds ik hier woon krijg ik minimaal een bakje per dag. Ik zit nu al op 52,5 kg.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ik weet dat ik voor mijn vader toentertijd (hij had kanker) bij de apotheek pakjes Fortimel haalde.
Er bestond toen nog geen internet,maar ik zie dat je die nu gewoon via internet op diverse sites kunt bestellen.

Ook ik heb een aantal jaar geleden een laag gewicht gehad.
Het opmerkelijke eraan is dat ik mij toen in bepaalde (fysieke) opzichten beter voelde.
Niet om jullie problemen te bagatelliseren, maar ik zou eigenlijk zo graag terug naar dat gewicht en omvang willen, maar hoeveel of weinig ik ook eet en actief ben, ik kan gewoon helemaal niks verliezen. Sterker nog,ik lijk alleen maar steeds breder te worden.
Het 'aankomen' heeft voor mij helaas vnl een aantal negatieve fysieke aspecten meegebracht.....en dan lijkt daarbij mijn lichaam nu helemaal doorgeslagen te zijn daarin.:huilen:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp