Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ervaringen stootkuur

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik had 2 kuren in 2 weken. Kreeg schub op een schub, en er moest meteen iets gedaan worden. Prettig is anders, maar het kan dus best. ;)
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

In horrorjaar 2004 had ik schub na
schub. Met als klap op de vuurpijl
moe wakker worden.
abceetje

Bericht door abceetje »

@ Emile D.
Ik heb in mijn beginperiode van de MS in 3 maanden 5 kuren gehad. Leuk was anders maar het was de enige mogelijkheid voor mij op dat moment.
Vraag anders eens een second opinion, heb ik ook gedaan toen het heel hard achteruit ging. Gekregen in het VU Amsterdam en ook hier werd aangeraden om toch maar weer een kuur te doen.

Sterkte!
Köln1985

Bericht door Köln1985 »

[QUOTE=Emile D;1091909]

zouden de neurologen niet met elkaar praten en ideeën uitwisselen?[/QUOTE]

Uhm nee want die zijn het onderling vaak al niet eens. De ene neuro beweerd dat een schub zsm moet behandeld worden om de schade te beperken terwijl de ander beweerd dat wel/niet behandeling de schade van een schub al bepaald is van tevoren.
Tja zoveel mensen zoveel meningen. Wanneer ze eens in feiten gaan praten dan is misschien de wereld weer plat 😅

Iedereen heeft een andere reactie op een stootkuur en de enige manier om erachter te komen is door het te ondergaan. Ik ben inmiddels niet meer te behandelen met methylprednisolon en zal dat spul nooit meer aanraken daar het werkelijk alles verwoest bij mij en me telkens een ritje ambulance oplevert.
Maar er zijn er zat die juist een hele goede reactie hebben erop en in sommige situaties zijn 2 stootkuren nodig. Als je denkt er baat bij te hebben zal ik het op zijn minst proberen te bespreken met je neuroloog.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp