Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Onverklaarbare koorts etc.

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Ster

Bericht door Ster »

hallo Loesepoes,

Ik was daar niet van op de hoogte. Erg bedankt dat je me er even op hebt gewezen. Heb toch de bijsluiter al meerdere keren door gelezen.





Vraag me nu wel af moet ik daar nu nog iets mee of niet? De ha heeft de urine naar het ZH gedaan om op de kweek te zetten. De hoofdpijn houd ie op spanning hoofdpijn dat dacht ik ook al wand hoofdpijn komt en gaat, net deze week continu wat zeurderig aanwezig.

Vorige keer tijdens opname in ZH toen er niks gevonden is voelde ik me zo naar hier door. Had ook het idee dat ze omdat ze niks konden vinden dachten dan zal er wel niks zijn.

Toen werd het ook op een virusje gehouden. Maar nu duurt het langzamerhand wel erg lang met telkens tussen door verhoging/koorts af en toe hoofdpijn en last van mijn buik meestal op toilet.

Laatste dagen ook zo last van buik.

Wat moet ik als uit de urine kweek niks bijzonders komt?

Wat moet ik doen als ze het weer gewoon op prikkelbare darm houden en spanning hoofdpijn door drukte stress?

Mijn tante is gestorven aan dikke darm kanker en mijn nicht heeft hormonale kanker gehad (borst en baarmoeder) nu longkanker.

De volgende klachten onderstreept heb ik ook. Bloed in het begin van diagnose prikkelbare darm syndroom ook.
[LIST]
[*][U]Een blijvende verandering in uw ontlastingspatroon; in regelmaat of soort ontlasting.
Ieder mens heeft een bepaald ontlastingspatroon. Wanneer dit plotseling blijvend verandert, kan dit wijzen op een darmaandoening. [/U]
[*]Bloed en/of[U] slijm bij de ontlasting. [/U]
[*]Onverklaarbaar gewichtsverlies.
[*][U]Aanhoudende ongemakken in de buik, zoals pijn, krampen en een opgeblazen gevoel. [/U]
[*][U]Loze aandrang, of het gevoel alsof de darm niet volledig wordt geleegd na de stoelgang. [/U]
[*][U]Constante vermoeidheid. [/U][/LIST]Toen vertelde de dokter dat alleen hormonale kanker erfelijk is. Nu lees ik heel wat anders online.
[quote]Erfelijkheidsonderzoek
Wanneer fap bij een persoon in de familie is vastgesteld, is
het zeker dat er sprake is van een erfelijke aandoening. In
dat geval is het belangrijk om te achterhalen of er meer
familieleden zijn die polyposis of een erfelijke aanleg
daarvoor hebben.[/quote]Zou polyposis het moeilijke woord zijn dat de dokter vertelde dat ook onderzocht moest worden??

Ik weet wel dat ik mijn nicht ga vragen wel vorm van darmkanker tante heeft gehad.
Ster

Uitslag antilichamen jc positief

Bericht door Ster »

Uitslag antilichamen jc positief

Hallo allemaal,

Eindelijk is de uitslag binnen van de JC test uit Denemarken. Ik ben dus positief getest, ik heb begrepen dat ik iets vatbaarder ben voor PML.

Gelukkig niks wat in die richting wijst verder. Ty werkt verder goed. Moet nu weer 4 weken wachten tot nieuwe kuur mag als de koorts dan wel weg is.

Heb nog steeds zelfde klachten. Morgen uitslag van urine kweek. Dan zien we wel weer verder.
Ster

uitslag urine kweek en vervolg

Bericht door Ster »

uitslag urine kweek en vervolg

Hallo,

Ik heb inmiddels de uitslag van de Urine kweek.

Daar in is niks bijzonders te vinden.

Heb mijn ontlasting moeten inleveren. En op nieuw bloed moeten laten tappen. i.v.m. of daar bloed in zit of niet.

Onderzocht word o.a alvleesklier, nieren, lever.

Ook mag ik maandag voor een Echografie gehele buik maar staat vermeld als ->bovenbuik (waarbij de lever, galblaas, alvleesklier, milt, nieren en buikslagaders bekeken worden)Omdat ik nuchter moet verschijnen.

Geen probleem ik drink toch al niet ;)

Pff. Kost mij momenteel geen moeite om niet te eten of drinken hoor!

Hoop wel dat ze ook echt wel onderbuik mee nemen in onderzoek.

Mijn dokter kan de koorts/verhoging niet plaatsen.

Zou er bloed zitten in ontlasting Mag ik evt. ook nog darm (volgens mij endoscopie of verder?) onderzoek licht er aan wat uit deze onderzoeken komt.

Vinden ze niks dan kan ik antibiotica krijgen.

Zou liever weten waar het weg komt. Ben aan het twijfelen of ik als het beter gaat wel weer verder wil gaan met Tysabri.

Advies van Ha is om voorlopig te stoppen met Ty en te kijken hoe het dan gaat. Of klachten wellicht verminderen/over gaan.

Van neuroloog mag ik gewoon verder gaan met Ty als ik geen koorts heb over inmiddels 3 weken. Of aan iets anders beginnen :???: Maar Ty zou het goed doen bij mij dus waarom er mee stoppen was het argument nou??
Ster

Bericht door Ster »

Hallo,

Nog steeds heb ik continu last van mijn buik en koorts dan ene moment erg warm andere heel erg koud.

Echo bovenbuik gehad en daar uit blijkt een vergrote milt verder niks ook uit bloed en ontlasting niks.

Morgen vroeg weer urine inleveren. Ik snap er niks meer van. Niet erg verontrustend die vergrote milt maar waar komt de koorts weg? Is nu geloof ik de vraag.

Tysabri zou er niks mee te maken hebben. Nou ik vraag het me echt af hoor. Maar goed als de dokter het zegt dal het wel zo zijn.

Snap alleen niet waarom weer urine op de kweek moet als ze vorige keren al niks gevonden hebben wat denken ze nu dan te vinden. Grr. Wil van die buikpijn en koorts af! :(
Billy

Bericht door Billy »

Dat snap ik :aai:.

Erg vervelend al om te hebben, maar dan is het ook nog niet eens te vinden :nee:...

:knuffel:
Giechel

Bericht door Giechel »

je zei iets over leukocyten?
ik weet dat een verhoogd aantal leukocyten in je bloed kan wijzen op een ontsteking.

verder kan ik helemaal niks bijdragen omdat ik van tysabri niks weet.

maar ik hoop wel dat je je snel beter voelt.
Ster

Bericht door Ster »

Leukocyten ja als je er weer naar vraagt weet niemand ergens van.

Trombocyten eind 2010 te laag 119 normaal is 150-350 was ook geen probleem mocht toen gewoon Tysabri.

Daar na heb ik geen uitslagen meer onder ogen gekregen.

Heb in 2011 heel weekend in ziekenhuis gelegen met hele hoge koorts 39.9 opgezette hals klieren en andere (ms?) vage klachten zoals tintelingen voeten en handen en heel erg zwakke benen zakte er gewoon door heen kon er echt niet stevig op staan.

Antibiotica gehad en veel vocht. Geen dokter gezien toen alleen maar co assistenten. Werd toen al niet serieus genomen had ik de indruk.

Nu heeft de huisarts met de internist gesproken die verantwoordelijk was toen en dokter kreeg de indruk dat ie het toen niet serieus nam tja toen konden ze al in bloed en urine niks vinden.

Ook huidige vergrote milt vind internist niet verontrustend. Ook vroeg internist aan ha of dat van de koorts wel echt waar was GRRR dat heeft de ha gelukkig meerdere keren zelf waar kunnen nemen.

Koorts van vorig jaar ziekenhuisopname was nog hoger dus dan momenteel ga me wel afvragen zou de internist dat en de klachten ook niet serieus genomen hebben .

Ze hebben daar zelf bij mij telkens temp gemeten en het met eigen ogen kunnen zien hoe ik er aan toe was.

Na ja internist heeft me pas gezien toen ik met ontslag ging verder niet.

Neuroloog schuift alles van zich af telkens. Word niet goed van de pijn en koorts er moet toch een oorzaak zijn?
vlindie

Bericht door vlindie »

lieve ster wat moet jij je onbegrepen voelen,koorts en pijn er moet zeker een oorzaak zijn..........ik zou even stoppen met Tysabri en kijken of je het daarvan krijgt,als dat kan met dit medicijn........ik zou je willen helpen,maar ik kan je alleen maar wensen dat ze echt luisteren naar je en het goed gaan onderzoeken.

Lieve ster veel knuffels en sterkte:knuffel:

liefs vlindie
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Ben het er mee eens, kijken of de koorts dan weg gaat
(het staat tenslotte bij de bijwerkingen)
Ster

Bericht door Ster »

Hallo mensen,

Bedankt voor de berichten!

Momenteel geloof ik voor 6 weken geleden laatste Ty gekregen. Hoe lang werkt het na? Ik weet het niet.

Huisarts net weer gesproken. Hij wil nog weer eens contact opnemen met neuroloog i.v.m. bijwerkingen Tysabri.

Verder urine kweek afwachten hij weet het verder ook niet.:nerveus:

Toen ik in het ziekenhuis lag waren wel een aantal dingen niet goed geweest maar door antibiotica waarschijnlijk is het over gegaan/ beter geworden. Toen mocht ik gewoon weg.

Maar alles staat van toen staat gelukkig wel in dossier ze namen het echt wel serieus. Gewoon erg luchtig gedoe.

Wel verwarrend voor mij ik werd er dus onzeker door en had hier door er geen vertrouwen meer in of ik wel serieus genomen werd/word.

Heb 2 paracetamol 1,5 uur gekleden ingenomen en pijn en koorts is er ondanks dat nog temp van 38.1

Moet de deur nog uit maar ben gewoon helemaal op. Pijn niet te harden met broeksluiting dicht.

Maar even helemaal niks doen en kijken hoe het later op de dag gaat. Alles wat ik drink en eet gooi ik er het liefst zo weer uit maar dat probeer ik toch maar niet.


Blijf gewoon eten en drinken maar nu voorlopig even (paar uur) niet. Want het voelt een stuk beter als ik leeg ben. Nog niet 100% maar wel veel beter vol te houden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp