Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Autorijden?

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=AngelNoa;1023486]En die test bij het CBR heb ik dus ook zo mijn twijfels over :weetniet:[/QUOTE]


Maar die twijfels heb ik ook hoor. Men creëert een soort schijnveiligheid (zoals met veel meer zaken trouwens).

Ik heb daar al menig keer een discussie over gehad (ook met mensen van het CBR).

Vandaag wordt ik getest en gaat het goed dus krijg je een nieuw tijdelijk rijbewijs voor 1, 3 of 5 jaar. Volgende maand krijg je een flinke shub en valt een deel van je lichaam voor kortere of langere tijd uit.

Wat dan? Je moet dan toch zelf beslissen of je gaat rijden of niet. Dus de verantwoording ligt uiteindelijke bij de persoon zelf en als die niet inziet dat rijden in een bepaalde situatie gevaarlijk is gaat die persoon gewoon rijden met soms nare gevolgen.

Begin dit jaar zat ik een paar dagen zonder geldig rijbewijs. Het oude was verlopen en de CBR procedure liep zo traag dat ik nog geen rijtest had kunnen doen.

Ik mocht dus onder geen beding vanaf een bepaalde datum meer autorijden (heb ik dan ook maar niet gedaan) want er moest eerst bepaald worden door een deskundige of ik nog verantwoord zou kunnen rijden.

Wel mocht ik tot mijn verbazing zonder geldig rijbewijs op de dag van de rijtest met de auto naar het CBR om daar de rijtest te gaan doen, maar dat moest ik dan wel even melden bij mijn verzekeringsmaatschappij. :o

Hoe krom wil je het hebben?

Moraal van dit verhaal: hou zelf heel goed in de gaten of het rijden nog verantwoord is en anders zo verstandig zijn de auto te laten staan en uiteindelijk je rijbewijs in te leveren.

Hoe vreselijk me dit ook lijkt hoor. Maar ongelukken veroorzaken die voorkomen hadden kunnen worden wil je ook onder geen beding toch? Ik niet.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Een aantal jaar geleden heb ik besloten het autorijden op te geven.
ik merkte dat ik mijn rechterbeen niet goed meer kon optillen om te remmen.
aangezien ik vind dat veiligheid op de weg (zowel voor mezelf als de medeweggebruikers) het belangrijkste is, heb ik dus besloten te stoppen met rijden.
Ik wil niet het risico lopen bij een ongeluk betrokken te worden of te veroorzaken.

en ja, ik heb er menig traantje om gelaten, want het is een hele moeilijke beslissing, ik leer er mee leven.

Maar ik heb er nu vrede mee, we hebben hier in het dorp een groep vrijwilligers die je kan vragen, bv om naar de fysio of kapper te gaan.
Soms moet ik vrienden vragen of ze me kunnen rijden b.v. naar de neuroloog. En dat doen ze graag, mede omdat ik het niet vaak vraag. Ik heb besloten maar 1 maal per jaar naar de neuroloog te gaan, (heb de PP-vorm, dus hij kan toch niet veel voor me doen).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp