Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ms en kanker

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
skip

m.s. en kanker

Bericht door skip »

m.s. en kanker

Allereerst bedankt voor jullie lieve woorden,ik moet morgen mijn beslissing meedelen wel of geen chemo.
in mijn geval is het levensverlengend en hooguit een paar weken en
ik neig er naar het niet te doen,de longarts neemt de regie er komt
geen oncoloog aan te pas en hij weet niet wat de m.s. gaat doen
vanmiddag komt de huisarts en zal ik ook hem vragen stellen.
het is een achtbaan van binnen,maar ik ben er echt nog niet klaar mee

wat is trouwens een p.b.?
groetjes skip
M&MS

Bericht door M&MS »

Persoonlijk bericht. Dan krijg jij het te zien, maar anderen niet. Rechts bovenin zie je [B]Welkom, Skip[/B] en daaronder [U]Privéberichten:[/U].

Als daar een getal staat hoger dan 0 moet je dat aanklikken en lees je berichten die uitsluitend voor jou bedoeld zijn.

Ik vind je dapper en hoop dat je iets aan de privéberichten hebt.

Ik heb persoonlijk geen tips, kan je allen maar steunen in gedachte.
[INDENT][COLOR="Green"][B]Sterkte[/B][/COLOR][/INDENT]

Cora
Annemuziek

Bericht door Annemuziek »

heel veel sterkte!! Ik hoop dat je heel veel liefde en vriendschap om je heen vind!!
ofthegrandpand

Bericht door ofthegrandpand »

ik schrik toch wel heel erg van je berichtje vanmorgen.
Ik wens je toch heel sterkte met het nemen van de plannen en hoop dat je de tijd die je nog hebt toch nog redelijk mag beleven.
Heel veel sterkte gewenst.

Willemien
Roely

Bericht door Roely »

jezus mina skip ik zie nu dat je nog maar een paar weken te leven hebt :(

lieve schat ik heb van dichtbij meegemaakt hoe ziek diana van die klote chemo is geweest en ik mag niet voor je beslissen maar ik zou zeggen doe het niet.

die paar weken strontziek zijn door de chemo is het echt niet waard, geniet nog maar zoveel mogelijk van je gezin nu !!

ik heb echt een brok in mijn keel nu ik dit schrijf :(

ik wens je nog een paar hele mooie en fijne weken met je gezin toe en ik hoop voor jou/jullie dat je op een waardige/mooie en rustige manier afscheid kan nemen van iedereen die je lief is :aai:
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Nog maar een paar weken .... dat is heel andere koek.

Levensverlengend misschien wel inderdaad, maar wat voor leven.
De artsen bieden chemo tot het laatst toe aan omdat ze niks anders hebben.

Ik ken net als Roely het proces van heel dicht bij, in mijn geval mijn vader. Dood gaan aan chemo of dood gaan aan kanker. Een heel moeilijke beslissing want je wilt tenslotte knokken tot de laatste snik. Dat wordt ook van je verwacht eigenlijk.

Ik denk dat ik die laatste strohalm zou laten voor wat ie is en bij zo weinig kans op resultaat voor hele goede pijnbestrijding zou gaan.
Maar ja, ik sta niet voor keus en benader het nu rationeel.

Weet dat dat wat je kiest goed is, er is geen foute keuze alleen jouw keuze. Heeel heeeel heel erg veel sterkte en een dikke knuffel.
skip

ms en kanker

Bericht door skip »

ms en kanker

hallo allemaal,
even iets rechtzetten de artsen geven 9 maanden ongeveer maar met chemo kan het een paar weken schelen vandaar mijn vraag.

En de kanker weet niet met wie hij/zij de strijd aan gaat ik ben een taaie hoor maar bedanktvoor jullie lieve woorden

groetjes skip
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Skip,

Ik heb m'n schoonmoeder weg zien kwijnen a.g.v. chemokuren. Bij haar was het haar laatste hoop op genezing/stilstand.
Helaas hebben ze haar niet geholpen, maar ze zorgden wél dat haar laatste maanden geen "fijne maanden" waren... :nee:

Alleen al het feit dat je iemand eigenlijk niet aan mag raken (het is gif wat via o.a. via de poriën uitgescheiden wordt), en dat in een levensfase waarin alle betrokkenen zo'n behoefte hebben aan een liefhebbende troostende knuffel.
En dan heb ik het nog niet over de andere bijwerkingen. Ze was van een stevige, flinke vrouw in een frêle vogeltje veranderd.

Maar er was nog een minimale kans op genezing, en dat wilde ze toch proberen.
Ik weet dat ze achteraf gezien liever voor kwaliteit van leven had gekozen, en dan maar iets korter maar dan had ze zich niet zo ziek hoeven voelen. Maar dat is achteraf.

Welke keus je ook maakt, het zal de goede zijn. Het is jouw leven, jouw dood.

Heel veel kracht gewenst voor jou en je dierbaren. Koester de tijd je je nog gegeven is.

Sterkte.

(Ik zie dat onze berichten elkaar gekruist hebben. Gelukkig heb je nog wat meer tijd dan ik eerst dacht. Het is nog steeds niet veel, maar je hebt nu meer tijd om in het reine te komen met je lot.)
Roely

Bericht door Roely »

wat heb je besloten skip ??
M&MS

Bericht door M&MS »

Skip, mijn vader kreeg 1 tot 2 maanden. Het heeft ruim een half jaar geduurd. Ik ben zo trots op die sterke papa van mij.

Laat jouw naasten ook trots zijn op jou. Zorg dat je kinderen vol trots over je kunnen praten. Zorg dat je zelf trots op jezelf kan zijn.

En zorg dat de tijd die je nog rest waardevol zal zijn.;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp