Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Terry Wahls: Intensive nutrition, progressive exercise, and neuromuscular stimulation

Alles omtrent voeding en supplementen
Ellen Hamming

Bos

Bericht door Ellen Hamming »

Bos

Heb ook geen echt merkbare veranderingen vlg. mij door voeding.
Maar ben er wel mee bezig, Ik heb een voedselintolerantietest in Utrecht gehad op aanraden van Dr. Maas. Even op haar site kijken of bellen. Ik wil binnenkort even naar een orthomoleculair arts.(via een kennis) Deze moet er goed zijn in het vinden van tekorten/intolerantie.
Ik eet voornamelijk Paleo,maar voel me sindsdien wel vaak slap.Dus ik doe iets niet goed,denk ik. Het werd bij mij vanuit de verzekering vergoed. Succes.


Groet Ellen
Carl

Bericht door Carl »

Ellen, ben je er achter waarom je je slap voelt?

Zijn er nog (meer) ervaringen met paleo - wahls?
Marsei

ECTRIMS 2015

Bericht door Marsei »

ECTRIMS 2015

[URL="https://www.youtube.com/watch?v=RqPPmX9zYUU"][U]Video[/U][/URL]: Dr. Daniel Kantor talks with Dr. Marcus Bahra from Charite Medical University, Berlin about the Ketogenic Diet and the impact it has on Multiple Sclerosis and Quality of Life.
MiSsty

Terry Wahls

Bericht door MiSsty »

Terry Wahls

Is er eigenlijk nog iemand die het dieet van Terry Wahls volgt of gevolgd heeft?

Gisteren, komt jullie natuurlijk ook wel bekend voor, door een vriendin er op gewezen dat ik maar het voorbeeld van Wahls moet volgen. Ik moet natuurlijk niets.

Maar ieder mens is natuurlijk uniek en wat voor haar werkt wil niet zeggen dat het voor iedereen werkt.

Ben wel benieuwd of er mensen op MS-web zijn die het dieet volgen en die er veel baat van hebben.

MiSsty
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=MiSsty;1038612]Is er eigenlijk nog iemand die het dieet van Terry Wahls volgt of gevolgd heeft?

Gisteren, komt jullie natuurlijk ook wel bekend voor, door een vriendin er op gewezen dat ik maar het voorbeeld van Wahls moet volgen. Ik moet natuurlijk niets.

Maar ieder mens is natuurlijk uniek en wat voor haar werkt wil niet zeggen dat het voor iedereen werkt.

Ben wel benieuwd of er mensen op MS-web zijn die het dieet volgen en die er veel baat van hebben.

MiSsty[/QUOTE]

ik ben er nog niet mee begonnen maar ik moet dat wel gaan doen.

eerst moet het virus de kop ingedrukt worden door chemo of door rituximab, ik denk dat het daarna meer zinvol is om een doorgedreven groente dieet te volgen.

waarom dit werkt staat uitgelegd op [url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... 27300.html[/url]

ik weet het: het is niet gemakkelijk om hier doorheen te komen. in het kort komt het hier op neer:
druk het herpesvirus de kop in, dat helpt het immuunsysteem recht te zetten, en dempt de interactie van HERV en virus;
door een hoog fiber dieet (Wahls) groeit de Prevotella bacterie in de darm, de microbiome verandert, de HERV 'stilt', en dat dempt ook weer die interactie. het zal ook de toxins vanuit de darm verminderen.
B-cellen en T-cellen zullen kalmeren, de oxidatie stress neemt af, de werking van de mitochondria zal deels versterken, en de ionen pomp gaat weer (beter) werken, en ons motortje werkt opnieuw.

het is een lange lap tekst onder de link, maar zoek op Prevotella en je komt bij de goede stukken uit...



.
MarcC

Bericht door MarcC »

Ik ben 2 weken geleden begonnen met de dingen, die je volgens het dieet niet meer mag eten, niet meer te eten. Dus geen gluten, (geraffineerde) suiker en zuivel.

Ik heb het boek van Terry Wahls nog niet helemaal uit, maar gaandeweg ben ik wel al meer dingen aan het inbouwen: fruit, groentes, vlees, vis. Alleen dat orgaanvlees zie ik nog tegenop.

Ik ken wel wat verhalen van mensen, die door dit dieet zijn opgeknapt. Zelfs mijn neuroloog, die eigenlijk niks van een dieet moet hebben, zei dat als ik dan toch iets wilde doen, het Wahls-dieet een goede optie zou zijn.

groetjes, Marc
drelies2

Bericht door drelies2 »

Ik zou zo graag een (positief) verhaal lezen van iemand die er echt van opgeknapt is( en bv weer dingen kan die eerst niet meer gingen) zoals Terry Walsh!
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Ellen Hamming;1019016]Heb ook geen echt merkbare veranderingen vlg. mij door voeding.
Maar ben er wel mee bezig, Ik heb een voedselintolerantietest in Utrecht gehad op aanraden van Dr. Maas. Even op haar site kijken of bellen. Ik wil binnenkort even naar een orthomoleculair arts.(via een kennis) Deze moet er goed zijn in het vinden van tekorten/intolerantie.
Ik eet voornamelijk Paleo,maar voel me sindsdien wel vaak slap.Dus ik doe iets niet goed,denk ik. Het werd bij mij vanuit de verzekering vergoed. Succes.


Groet Ellen[/QUOTE]

Slap voelen kan komen,als je weinig (veel te weinig) koolhydraten eet. Wat een veelvoorkomende valkuil is bij Paleo.
Dat heb ik zelf ook meegemaakt. (Hoewel ik zelf de term 'Paleo' nooit gebruik)
Zelf ben ik een aantal jaar geleden vanuit de Paleo-scene meer gaan lezen over Ray Peat's werk&voedings'aanbevelingen'. Uiteindelijk ben ik erachter dat een deel van zijn aanbevelingen ook niet werken voor mij....maar ik ben er wel wat meer door van mijn 'angst' voor koolhydraten afgekomen. De demonizatie van koolhydraten was toen ik ermee in aanraking kwam, erg groot. Gelukkig begint zich dat nu wat te herstellen.

Als je weinig koolhydraten eet,dan zou je eens kunnen proberen om langzaam met aan met,je hoeveelheid koolhydraten te verhogen.
En het soort koolhydraat kan dan ook nog verschil maken.

Het boek van hen heb ik niet/niet gelezen,maar op de site van Perfect Health Diet ([url]http://perfecthealthdiet.com/[/url]) van Paul Jaminet kun je veel informatie vinden over koolhydraten,chronische ziekte etc. m.b.t. Paleo dieet.
Ellen Hamming

Mulder's girl

Bericht door Ellen Hamming »

Mulder's girl

dank voor reactie !!
Ellen Hamming

Drelies2

Bericht door Ellen Hamming »

Drelies2

Volgens Leonard heeft Terry Walsh ook eerst "chemo"gehad voor resetten imuunsysteem. Dit was mij ook ontgaan. Dus niet alleen de voeding.;););)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp