Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hulpmiddel om te lopen: Hip Flexion Assist Device

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
merel

Bericht door merel »

Hoi Zeepaardje,

Afhankelijk van welk hulpmiddelen worden vergoed vanuit het basispakket en niet vanuit de aanvullende verzekering. Zie b.v. [URL="http://www.wegwijzerloket.nl/page/pag_v ... g_id=23789"]Mee[/URL].

Groet,
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Hoi Merel,

Dank je, maar daar staat niet specifiek de hfad benoemd. Het scheelt nogal of je hem via de basisverzekering krijgt of dat het als soft ortese vanuit het aanv pakket in welk geval ik maar 40 euro vergoed zou krijgen.

Dus ik was benieuwd naar de ervaringen.
brunettie

hfad

Bericht door brunettie »

hfad

Hoi zeepaardje,

Ik heb hem uit de basisverzekering via mijn revalidatie arts en de instrumenten maker.

Susses.

Brunettie:)
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Hoi Brunettie,

Bedankt voor je reactie! Heb je het dit jaar vergoed gekregen? En mag ik vragen waar je verzekerd bent?

De instrumentmaker zou het moeten weten, hij dacht van niet. Toen heb ik de verzekering gebeld en die verwees weer naar de inst maker :p

Nu doe ze dus een aanvraag en dan hoor ik het wel. De reva arts kende het trouwens niet maar was verrast en vond het wel een mooi ding.

Goeie tip dus Martin!
joge

Bericht door joge »

[url]http://www.musmate.co.uk/[/url]

Vorige hyperlink deed het niet meer. Hier kun je 'm bestellen. Kost je de kop niet. 120 euro incl. verzending.
pokey

Bericht door pokey »

ik heb van de week het reva centrum hier in de buurt aangeschreven of zij de walkaid kennen en of ie daar uit te proberen valt.

helaas nog geen reactie gehad, maar ben erg benieuwd.

[url]http://www.walkaide.com/en-US/Pages/default.aspx[/url]
Carl

Bericht door Carl »

Ik heb deze maand de HFAD vergoed gekregen via de zorgverzekering.
De aanvraag is via mijn neuroloog gelopen.

Via de fabrikant heb ik hem eerst een tijdje in bruikleen gehad.
En toen in samenspraak met de neuroloog aangevraagd.

Het lopen gaat makkelijker en is minder vermoeiend.
Ook minder belastend voor mijn nek, heup en knie.
Dit omdat je er een soort van 'normaal' gaat lopen ipv de quasi modi gang:)
pokey

Bericht door pokey »

morgen mag ik naar reva de vogellanden.

is voor t eerst in 3,5 jr ms dat ik een revalidatie instelling binnen ga. Alleen contact met reva arts in zkh gehad die alleen maar orthopedisch schoeisel wil voorschrijven en baclofen.............

geen idee of morgen alleen intake is of dat ik meteen de walkaid mag proberen en of er misschien een verder reva traject uit rolt(wil wel rolstoel hoepel foefjes leren eigenlijk)
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Eerste gesprek is meestal intake waar jij je wensen neer kan leggen en de arts je het hemd van het lijf vraagt en eventueel nog lichamelijk onderzoek doet. Daarna is het afwachten hoe of wat.

Als jij je huidige rolstoel nog niet optimaal vindt, dan kun je ook aangeven dat je er graag eens met een ergo van hun naar kijkt. kan hij beter afgesteld worden of is een andere wellicht toch beter en inderdaad, rolstoelvaardigheid is errug handig.

Fysio zal wellicht samen met iemand die de walk-aid kent kunnen kijken of het voor jou een geschikte oplossing is en zo meer.
pokey

Bericht door pokey »

ja verwacht ook alleen intake en verder zal ik t wel zien.

ben allang blij dat ik een voet binnen de deur heb daar haha kan alleen maar mn voordeel ermee doen toch ?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp