Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

port-a-cath

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Claudia*

Bericht door Claudia* »

[QUOTE=nerwen;936584]
Bij mij zat ie na de tweede plaatsing goed. Eerste x te laag gezet en daardoor niet aan te prikken.
[/QUOTE]

Wat eng, dan zat hij haast in je borst?
Bij mij zit hij relatief hoog op mijn borst, goed zichtbaar maar daarom ook super goed aan te prikken.
norsel

Bericht door norsel »

ik heb ook één en ben er heel blij mee

hij is wel onder algehele narcose gezet het ging niet gelijk goed ze zaten de eerste keer in de slagader !!!

en nog gaat het wel eens mis met aanprikken hoor (tenminste bij mij) het is maar een heel klein rondje waar ze in moeten prikken

maar ondanks dat ben ik zeer blij dat ik hem heb
Claudia*

Bericht door Claudia* »

[QUOTE=norsel;937978]

en nog gaat het wel eens mis met aanprikken hoor (tenminste bij mij) het is maar een heel klein rondje waar ze in moeten prikken

maar ondanks dat ben ik zeer blij dat ik hem heb[/QUOTE]

oh ik dacht serieus dat het niet mis kon gaan.
Bij mij is het wel zo dat hij heel duidelijk zichtbaar en voelbaar is. Hij ligt echt op de borst. Maar in de 5-6 jaar dat ik hem heb nog nooit mis geprikt.

Zijn er verschillende soorten pacs? Die van mij is tamelijk groot. Grootte van een bierdopje.

Vlindie heb je er al over nagedacht?
vlindie

Bericht door vlindie »

Ja dat heb ik,en ik ben er nog steeds niet uit..........:nee: Ik denk er misschien te veel over na.........:gek:

Maar het moet goed voelen als ik hem laat zetten.........
Claudia*

Bericht door Claudia* »

Dat is ook zo.
Het heeft bij mij ook een poosje geduurd voor ik het wilde.
Nu ben ik er heel blij mee.
Denk er goed over na. Maar niet te veel :p
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=vlindie;936245]Dat kan onder een plaatselijke verdoving,of onder een algehele narcose heb ik begrepen..............

[/QUOTE]
Onder algehele verdoving is geen optie voor mij omdat dat te gevaarlijk is. Plaatselijke verdoving is dan een goed alternatief. Ik ga me er verder in verdiepen en hou jullie op de hoogte.
SannieBannie

Bericht door SannieBannie »

Heb gisteren onder algehele narcose mijn pac geplaatst gekregen en alles is goed gegaan. De cheomo van gisteren is ook via de pac toegedient en dit is allemaal goed gegaan.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

@Sandra, fijn te horen dat alles goed is gegaan.:)
Op naar de laatste loodjes chemo....
Leeuwin20

Bericht door Leeuwin20 »

Omdat ik lastig te prikken ben (dit is nodig voor de Tysabri) is in het ziekenhuis ter sprake gekomen om een port a cath te laten plaatsen. Ik twijfel erg. Zijn jullie hier nog steeds tevreden over? Ik hoor graag de voor en nadelen die jullie ervaren.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp