Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Driewieler: is dat nou zo erg...?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

@Marina ik was dus sarcastisch ;-)

de klantenservice van vidaxl is ook een drama, voo rmij nooooooooooooooooit meer!

bij van raam zeiden ze tegen mij ook dat mijn wachttijd wel erg lang is...volgens mij houden ze gewoon allemaal de hand boven elkaars hoofd :weetniet:

overigens kreeg ik een kort mailtje van de ergo gister; zij had weer mail gehad van Wmo, die weer met Welzorg had gebeld (wmo had ook eerst mij even kunnen bellen met mijn updates zoals via de gemeente aangegeven was...). Wmo kreeg te horen dat de levertijd echt 9 oktober is.

Goh. Wéér een andere leverdatum... :brul:
Welzorg tegen mij: 16 oktober
Van Raam tegen mij: half september
Wmo tegen ergo: 9 oktober

moet vast gaan lukken tegen kerst... :moe: :ogen:
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

AngelNoa schreef: 18 aug 2023, 08:33 @Marina ik was dus sarcastisch ;-)
Aha... (ik zag geen ('sarcasme'-)smiley bij je opmerking dus ging er even vanuit dat het niet sarcastisch bedoeld was ;)).
de klantenservice van vidaxl is ook een drama, voo rmij nooooooooooooooooit meer!
:stil:
bij van raam zeiden ze tegen mij ook dat mijn wachttijd wel erg lang is...volgens mij houden ze gewoon allemaal de hand boven elkaars hoofd :weetniet:
Goh. Wéér een andere leverdatum... :brul:
:ster:
Het wordt je in ieder geval zeker niet makkelijk gemaakt (door o.a. die regel dat klanten geen reparatienummer mogen weten) om er achter te komen hoe lang het nog gaat duren en waarom er vertraging is :banghead:.

Ik geloof op zich wel dat er leverings- en transportproblemen zijn (van fietsen en onderdelen), daar heb ik al meerdere nieuwsartikelen over gelezen nl. Maar of dat de enige oorzaak is..?
Vroeg gisteren nog aan de mevrouw van Meyra waarom er steeds een nieuwe datum wordt gegeven, hoe dat kan? Wist ze niet en zou kunnen dat de leveranciers (van fietsen en onderdelen) zelf ook niet weten wanneer ze precies kunnen leveren denk ik (i.v.m. transportproblemen).
Maar waarom worden de vertragingen dan niet op z'n minst even netjes gecommuniceerd naar de klanten?? Moet er steeds zelf achteraan om ook maar iets te weten te komen.

Vandaag zou Meyra weer eens volgens verwachting m'n fiets terugkrijgen. Als ik weer niets hoor wil ik een klacht indienen. Zag echter dat wanneer je een klacht wilt indienen dat je dat bij Meyra zelf moet doen. Dat is een vereiste voor als je later een klacht wilt indienen bij de Nationale Ombudsman bijv. Als Meyra niet haar communicatie gaat verbeteren ga ik dat ook doen.
Ga jij misschien een officiele klacht indienen eigenlijk?


Update-je: niets gehoord vandaag dus nu officieel een klacht ingediend bij Meyra. Heb vooral de nadruk gelegd op hoeveel last ik ervan heb en op het feit dat ze niets uit zichzelf communiceren naar mij hierover en me steeds in onzekerheid laten zitten. Plus dat het mij wel schappelijk lijkt om als een datum weer niet doorgaat dat op z'n minst even naar me door te bellen.
Benieuwd of ik daar wel (binnen redelijke termijn) iets op hoor.. Zoniet neem ik contact op met de Gemeente/WMO en als dat ook niets verandert met de Ombudsman.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

het probleem is dat ik niet weet waar of bij wie ik een klacht in zou moeten dienen. Ze wijzen allemaal naar elkaar en ik heb geloof ik geen zin om er verder energie in te steken.

voor jou vind ik het anders; jij hebt je fiets al en het gaat om reparatie die lang duurt
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Hier zijn er vanuit de gemeente regels voor een klacht indienen. Allereerst moet je dat bij de leverancier/hulpmiddelenwinkel doen, dan bij de gemeente/WMO-helpdesk en als laatste bij de stedelijke ombudsman. Dus ik hou me maar aan die regels.
Is dat bij jou ook niet ong. zo of gaat dat weer anders?
Weet niet of het voor jou zo anders is dan voor mij.. ? Jij hebt toch ook last van slechte communicatie en steeds andere wachttijden. Lijkt me dat je in ieder geval bij Welzorg terecht moet kunnen met een klacht en bij de gemeente/WMO.
Voor mij is het geen optie om het niet te doen. Misschien dat ze elkaar de hand boven het hoofd houden, maar ik wil niet langer machteloos afwachten en heb teveel last van dat de fiets weg is. Geen beweging, bijna nergens heen kunnen of steeds kosten maken voor een deelauto.
Maar of jij daar nog zin in hebt om een klacht in te dienen is uiteraard aan jou.

Had trouwens heel snel reactie terug op mijn klacht.
Een heel standaard mailtje met excuses voor hoe het is gelopen en dat ze het intern zullen bespreken en oppakken.
Heb daarop meteen terug gemaild dat ik graag op de hoogte wordt gehouden van ondernomen acties, n.a.v. de bespreking, om de reparatie en terugkeer van de fiets te versnellen en dat ik het graag hoor als de datum weer is gewijzigd.
Nog niets daarop terug gehoord.. maar weer even afwachten.
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

grin ik zou werkelijk niet weten of daar zulke regels voor zijn? Nooit aan gedacht eigenlijk. Als ik een klacht zou indienen zou ik dat bij Wmo of Welzorg doen per mail, maar dat daar regels voor zijn??

goed dat je een antwoord hebt, al vrees ik dat je het daar mee moet doen. Ja ik ben pessimistisch mbt instanties ;-)

sorry voor mijn korte antwoord maar het benauwde weer van de afgelopen week haalt me onderuit...ik hoop na het weekend langzaamaan weer normaal te gaan functioneren :hmmm:
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

AngelNoa schreef: 24 aug 2023, 06:47 grin ik zou werkelijk niet weten of daar zulke regels voor zijn? Nooit aan gedacht eigenlijk. Als ik een klacht zou indienen zou ik dat bij Wmo of Welzorg doen per mail, maar dat daar regels voor zijn??
Van de website van mijn gemeente:

"Als u een klacht heeft over de gemeente, een leverancier of een andere instantie, dan ziet u hieronder waar u uw klacht kunt indienen.

Leveranciers

U kunt een klacht over een leverancier bij de leverancier zelf indienen.

Gemeente

Neem contact op met onderstaande instanties als u niet tevreden bent over de klachtafhandeling of de dienstverlening van de gemeente of het bureau dat voor de gemeente werkt.

Ombudsman

Als u niet tevreden bent over de klachtafhandeling van de gemeente of diens leverancier en u komt er samen niet uit, neem dan contact op met de Ombudsman."
(https://www.amsterdam.nl/zorg-ondersteu ... itvoering/)

sorry voor mijn korte antwoord maar het benauwde weer van de afgelopen week haalt me onderuit...ik hoop na het weekend langzaamaan weer normaal te gaan functioneren :hmmm:
Sterkte nog!
Marina

Vertragingen reparaties aangepaste fietsen

Bericht door Marina »

En het kan nog erger.. :stil:

"
Nelleke wacht lang op reparatie aangepaste fiets: ‘Kan al tien maanden niet goed remmen, levensgevaarlijk’

NIJMEGEN - Lang wachten op onderdelen, reparaties en aanpassingen van hulpmiddelen: Nelleke Maassen van den Brink kan er over meepraten. ,,Ik rijd al tien maanden op een gevaarlijke fiets.”

Maarten Reith 11-10-22, 14:00


Fietstochten durft ze niet meer te maken. Als ze toch ergens op haar aangepaste fiets naartoe moet, plant Nelleke Maassen van den Brink (47) eerst de route. ,,Onverwachte manoeuvres kan ik niet maken. Ik gebruik de fiets nu eigenlijk alleen op mijn vaste route naar mijn vrijwilligerswerk. Verder is het te gevaarlijk”, zegt de Nijmeegse. ,,Ik ben al gehandicapt en wil er niet nog een handicap bij.”

Hij ziet er strak uit, die driewielfiets van de firma Van Raam. Niets mis mee, zou je op het eerste gezicht zeggen. Maar zo’n aangepast vervoermiddel is maatwerk: elke lichamelijke beperking vraagt een andere oplossing. ,,Voor anderen is dit waarschijnlijk een prima fiets, maar voor mij niet. Ik kan de remmen niet goed bedienen, de parkeerrem zit op een plek waar ik niet bij kan en ik kan lastig schakelen”, schetst ze.


Alles met de linkerhand

Wegens een hersenbeschadiging heeft Maassen van den Brink rechts weinig kracht. De bediening van haar voertuig komt dus volledig op haar linkerhand aan. Welzorg – door de gemeente Nijmegen gecontracteerd om hulpmiddelen te leveren, aan te passen, te onderhouden en te repareren – slaagt er niet in de fiets naar behoren te laten functioneren.

,,Zestien jaar lang had ik een ander model ligfiets, een Hase Kettwiesel, en daar kon ik probleemloos mee rijden”, zegt Maassen van den Brink. Ze ging er zelfs mee op fietsvakantie. Maar haar exemplaar was vorig jaar afgeschreven en de gemeente Nijmegen wilde alleen een model van Van Raam leveren. Sindsdien is het ellende.

Het telefoonnummer van Welzorg kent ze uit haar hoofd. Maassen van den Brink herkent de klachten dat de firma slecht communiceerde, reden voor de gemeente Nijmegen om een verbeterplan te eisen. Dat heeft enig effect: ze krijgt nu vaker te horen dat ze nog steeds even moet wachten op noodzakelijke onderdelen.

,,Binnenkort heb ik weer een afspraak dat ze bij me langskomen. Ik ben benieuwd. Vaak heb ik een dagdeel gewacht en dan komen ze pas aan het eind. Of ze bellen op het eind af. Tegenwoordig bellen ze als ze bij de vorige klant vertrekken, maar dan zeggen ze niet waar ze vandaan komen. Dan weet je nog niet hoelang je moet wachten.”


Lange toertochten

Een tekort aan onderdelen – een wereldwijd probleem – en te weinig technisch geschoold personeel: dat zijn volgens Welzorg de grootste oorzaken van de veel te lange wachttijden voor mensen die afhankelijk zijn van hulpmiddelen.

Volgens de Nijmeegse is dat slechts de helft van het verhaal. De oorzaak van de problemen met haar vervoermiddel legt ze ook nadrukkelijk bij de gemeente Nijmegen. ,,Mijn vorige fiets was een echte ligfiets. Die had ik heel zorgvuldig uitgekozen en ik heb er twee gehad. Die Kettwiesel was exact op mijn beperkingen aangepast, ik kon er lange toertochten mee maken en gebruikte hem voor mijn sociale leven”, vertelt ze.

,,Met deze fiets lukt dat niet: ze krijgen de remhendels en het schakelmechanisme niet goed gemonteerd voor bediening met mijn linkerhand. Ik rijd nu met één rem. Levensgevaarlijk.”

Ik voel me sterk ingeperkt in mijn vrijheid en onafhanke­lijk­heid


Voorzichtig rijden

Daar komt bij: deze fiets heeft een hogere zit en een grotere draaicirkel. ,,Op de Kettwiesel zit je lager bij de grond, waardoor je in de bocht niet kon omvallen. En er makkelijker mee te manoeuvreren. Je kon er lekker mee doorfietsen. Heuvel op en af was geen probleem, je kon met vaart door de bochten. Maar met deze moet ik heel voorzichtig rijden en dat kost me veel kracht. Ik voel me hier niet veilig op.”

Een fiets is zoveel meer dan een vervoermiddel van A naar B. Het is ook beweging, recreatie, ontspanning, het geeft een gevoel van vrijheid en onafhankelijkheid. Dat geldt ook voor mensen met een lichamelijke beperking, stelt Maassen van den Brink. ,,Ik voel me sterk ingeperkt in die onafhankelijkheid. Daarom overweeg ik juridische stappen.”

https://www.destentor.nl/nijmegen/nelle ... ~a136785c/
Marina

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Marina »

Even een update over de reparatie:

Een medewerkster van het Adviesbureau van Reade (dat o.a. WMO-aanvragen verzorgt) heeft voor me gebeld naar Meyra. Maar zij konden ook haar niet vertellen waarom de reparatie zo ontzettend lang duurt en zouden haar terugbellen. Enfin, na anderhalve week nog niets daarvan terug gehoord en op mijn klacht 2 weken geleden ook niets terug gehoord.. :ogen:

Nu dus maar een officiele klacht ingediend bij de Gemeente. Het kan 6 :shock: weken duren voordat de klacht wordt behandeld..

Ik zag wel dat er inmiddels een tekst is toegevoegd op hun webpagina over onderhoud, reparaties e.d. van hulpmiddelen verstrekt via de WMO:
"Tekorten
Er is een tekort aan grondstoffen, materialen en technisch personeel. Het kan zijn dat u daardoor wat langer moet wachten op uw hulpmiddel of reparatie. Als dat zo is, hoort u dat van uw leverancier. Die denkt altijd met u mee over een oplossing.
"

"Wat langer" Natuurlijk, dat begrijp ik! Maar bijna 4 maanden..?? En waarom steeds weer nieuwe datums waarop de fiets klaar zou zijn..?
De laatste 2 regeltjes van de tekst kloppen ook van geen kanten: Meyra heeft geen enkele keer dat er contact was zelf het initiatief daartoe genomen. En meedenken over een oplossing? Er werd gezegd dat ze geen vervangende fiets hebben en ik kon dan een scootmobiel lenen. Heb ik helemaal geen ervaring mee, krijg daarmee niet de nodige beweging en hoe moet dat zonder oplaadpunt enz. En toen ik later zei dat ik toch maar een scootmobiel wilde lenen waren ze allemaal uitgeleend..
Meyra voldoet dus gewoon niet aan de afspraken met de Gemeente. Denk daarom dat ze wel iets moeten met mijn klacht. Ik wacht weer af..
Billy

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door Billy »

Waar jij nu inzit is mijn grootste angst! Zo afschuwelijk voor je...
AngelNoa

Re: Driewieler: is dat nou zo erg...?

Bericht door AngelNoa »

vreselijk :-(
tekorten ed kan allemaal, maar wat je zegt; uit zichzelf doen ze niets en al helemaal geen voorlopige oplossingen. Sterkte...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp