Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Afvallers op dieet - We zetten door

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Bedankt voor de link :goed:. Ik zal hem eens goed doorlezen.

Verstuurd vanaf mijn SM-T535 met Tapatalk
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Laat ik nou net bezig zijn met watermeloenen kweken voor in mijn moestuintje! :D *slechte koolhydraten*
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Afspraak staat! Begin juni intake bij een diëtiste. Ik ben benieuwd, vind het best een mooie stap van mezelf. Nu nog even die verwijzing regelen.....
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Alvast veel succes Leeuwtje :ja:
Fratema

Update

Bericht door Fratema »

Update

Nu al 11 dagen op eigen bedacht dieet:
- broodontbijt (2 boterhammen, koffie)
- broodlunch (2 boterhammen, melk)
- normaal warm eten, 1x opscheppen

Niet snoepen en bij hoge nood 2 rijstwafels....

Gevolg: 1½ kilo eraf :goed:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Goed gedaan Fratema!
En eigenlijk is het ook zo simpel! Ik zou alleen nog 2 stukjes fruit toevoegen.
Liek

Bericht door Liek »

Ik volg geen dieet.
Maar ik kom wel bij een diëtiste,niet om af te moeten vallen, ik moet juist aankomen.
knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf »

Ik ben vorig jaar ook bij een diëtiste geweest, maar het heeft me geen gram zwaarder gemaakt. Ik heb zelfs een tijdje aanvullende voeding uit een flesje gekregen.

Dikke mensen denken vaak dat zij het heel moeilijk hebben, maar het is 4 keer moeilijker om van ondergewicht af te komen dan van overgewicht.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=knutselsmurf;1042267]Ik heb zelfs een tijdje aanvullende voeding uit een flesje gekregen. [/QUOTE]

Ik krijg die dus echt niet weg... Ik gebruik nu in tijden van nood [URL="http://www.innopastry.com/assortiment/o ... steentjes/"]bouwsteentjes[/URL]. En ik ben een grootverbruiker van eieren, noten en Griekse yoghurt.

Voor mijn gewicht maakt het niet uit. Ik kom alleen aan van koeken en chips en dat soort bewerkte rommel, maar ja, die zijn ook voor een mager iemand niet gezond. Wel merk ik dat ik energieker ben als ik genoeg eiwitten en gezonde vetten eet.
Staszek47

Afvallen

Bericht door Staszek47 »

Afvallen

Of het bij iedereen werkt weet ik niet, maar zelf ben ik al een paar keer behoorlijk wat kilo's kwijtgeraakt door iets [B]niet[/B] te eten of te drinken. Rond 1983 raakte ik een keer (ver voor de MS-diagnose) in een toestand waarin ik steeds minder kon doen en met werken moest stoppen. Alsof ik een stevige malaria had.

Huisarts etc. konden me niet helpen. Toevallig kwam ik op straat een bekende natuurarts tegen die me uiteindelijk aanraadde in de bibliotheek het boek Alles behalve verbeelding (Not All in the Mind) van Richard MacKarness te lezen en de aanwijzingen erin op te volgen. Bizonder was wel dat de vertaler, ook een arts, het er allemaal niet mee eens was; het is dus knap controversieel.

Het kwam erop neer dat ik 5 dagen alleen zuiver water ging drinken en daarna van A tot Z van alles uit het kookboek een beetje onder de tong probeerde. Zo kwam ik er uiteindelijk achter dat ik allergisch was geworden voor (PickWick) thee, dat ik inderdaad in grote hoeveelheden dronk. Na die 5 dagen was ik voldoende opgeknapt om weer te gaan werken.

Ook bleek ik een paar kilo's afgevallen te zijn. Na 3 dagen voelde ik me trouwens opeens heel goed, wat een aanwijzing voor een allergie is, omdat dan voldoende gif van die allergische reactie uit het lijf gegaan was. (Na 5 dagen is al het gif eruit.)

Een keer waren we op vakantie in Mauritius daar vele kilo's aangekomen (ik 10 kg!) en weer thuis gingen die er in een maand weer af, omdat ik niet meer at en dronk wat ik daar nam. Van zo'n allergie kun je trouwens veel ergere aandoeningen krijgen, zoals MacKarness beschrijft.

Je kunt ook 5 dagen stoppen met alles te eten en te drinken wat je elke dag neemt en lekker vindt. Nogmaals, medisch ben ik een beunhaas, maar bij mij en anderen hielp het uitstekend. Als je hieraan wilt, volg je de instructies uit het boek; dit schrijf ik uit m'n (MS)hoofd op en kan dus best wat vergeten zijn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp