Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Copaxone

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
elroyv

Bericht door elroyv »

[QUOTE=hellen1981;840855]hallo allemaal!

Afgelopen dinsdag bij de neuroloog geweest en besloten om niet meer te herstarten met avonex. Heb dit in december gebruikt en kreeg toen een ernstige terugval. Daarvan heb ik er 5 weken geleden weer eentje gehad. Dit jaar dus al 2x mp kuur. Ik wilde wel herstarten met de avonex, maar toch samen besloten om de kat niet op t spek te binden. Het gaat nu ten slotte eindelijk weer even 1 week goed.

Dus samen besloten om met copaxone te starten. Deze donderdagen worden de spuiten geleverd en vrijdag ga ik voor het eerst spuiten. Ik ben erg benieuwd hoe dit me gaat bevallen.

Moet ik nog dingen in huis halen? ik heb iets gelezen over een ijspack en die heb ik liggen. Maar misschien nog andere dingen? of neemt de verpleegkundige van alles mee?

groetjes
Hellen[/QUOTE]

Hellen,

Copaxone wordt in de koelkast bewaard. Je hoeft zelf dingen aan te schaffen opzich. Ik denk dat het even belangrijk is om te zien hoe je reageert op de de copaxone. Ikzelf heb nooit bijwerkingen gehad.

Zou zeggen, wacht het even af......
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Hellen, zoals al is gezegd: je hoeft zelf niets aan te schaffen. Bij sommigen helpt een icepack, anderen gebruiken graag Calendulazalf. Zelf heb ik 3 dagen gekoeld en kwam er toen achter dat ik daarmee veel meer last had dan zonder iets.

Alles wordt meegenomen, en als je wilt kun je daarna altijd zelf nog kijken of je wat wilt gebruiken. En voor de koeling: je kunt gewoon iets uit de vriezer pakken als het nodig lijkt!

Succes met de start, maar jezelf prikken ben je inmiddels wel gewend... Ben benieuwd wie je krijgt! Ik startte met de ene, maar die werd in Utrecht overgenomen door de ander. Ze wisselen een beetje in deze buurt, maar allebei erg vriendelijk en betrokken!
Helly

Bericht door Helly »

Hoi leo!

Ja het prikken ben ik ook niet bang voor. Hoop gewoon dat deze medicijnen wel doen wat ze moeten doen en vooral dat ik even schub vrij ben:D. En zo te zien is het verder maar ff afwachten of ik icepacks of zalf enz nodig heb.

Bij mij komt Samira langs, ben gisteren door haar gebeld ;)! klonk echt heel aardig en had er gelijk al een fijn gevoel bij.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Daar ben ik nu dus ook aan gekoppeld! Komt helemaal goed, bovendien belt ze regelmatig om te vragen hoe het is en als je vragen hebt kun je haar altijd bereiken. Succes, nogmaals! ;)
Leo :D
Helly

Bericht door Helly »

haha super! merkte aan de telefoon al dat het klikte. heb ik met die van avonex nooit gehad. maar ja die belde sowieso nooit haha!
Helly

Bericht door Helly »

Ik ben benieuwd of een van jullie hier ook last van heeft gehad??

Sinds ik copaxone gebruik merk ik dat ik s nachts hevig zweet. Wordt helemaal klam wakker, ik heb overigens geen koorts. Gisteren de prikjuf gesproken en die herkende het niet direct als bijwerking.

Ben toch benieuwd of een van jullie dit toch herkent. Ben inmiddels bij spuit 16 en ik heb dit dus al vanaf de 1e dag.
keep s'myelin

Bericht door keep s'myelin »

Nee ik heb het niet (gehad). En ik gebruik copaxone nu al zo'n 2,5 jaar. :???:

Wat vervelend zeg.

Maar ook bijzonder dat de verpleegkundige dit niet herkend en je het echt vanaf het begin van het prikken hebt.

Lijkt me wel heel stug dat het toeval is.

succes
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hier ook niet bekend, maar dat wist je geloof ik al... En als de VP het niet kent als bijwerking, denk ik ook haast dat het er geen een is. Ik was 3 maanden kotsmisselijk nadat ik gestart was, maar ook dat was niet bekend. Bleek later ook inderdaad een hele andere oorzaak te hebben.

Hopen dat het weer over gaat!
Lucy

Bericht door Lucy »

[QUOTE=leeuwtje-nl;844272]Hier ook niet bekend, maar dat wist je geloof ik al... En als de VP het niet kent als bijwerking, denk ik ook haast dat het er geen een is. Ik was 3 maanden kotsmisselijk nadat ik gestart was, maar ook dat was niet bekend. Bleek later ook inderdaad een hele andere oorzaak te hebben.

Hopen dat het weer over gaat![/QUOTE]

Sinds een paar weken heb ik dat ook, direct daarna word ik zo misselijk. Spuit toch alweer 4 jaar.

Blijf nu maar iets langer in bed liggen maar daardoor weer zo uitgeput. Heb juist voor de ochtend gekozen om de spuiten, omdat de Copaxone je ook weer een beetje energie kan geven.

Ik gebruik sinds kort wel weer andere medicijnen voor de hartkloppingen, wie weet ligt het daar aan.

Gek he, ik krijg waarschijnlijk de hartkloppingen van de Copaxone :???:
Vonnie b

Vraagje

Bericht door Vonnie b »

Vraagje

Sinds 26 juni 2012 spuit ik ook Copaxone. Sinds die tijd heb ik 3x in mijn benen geprikt. Dit was erg pijnlijk en de huid op mijn been begon te 'bubbelen' en liet een grote schijf achter.

1 keer (vorige week maandag) zelfs een ontzettend grote blauwe plek en die blauwe plek is nog niet helemaal weg :(

Volgens de vpk is in je arm prikken niet fijn, dus dat doe ik niet. Door de weeks prik in mijn buik (afwisselend links en rechts) en in het weekend prikt mijn lief ♥ me in mijn bil.

Ik prik dus eigenlijk maar in 2 plaatsen (buik en bil, waar ik ook last heb van bulten. De bulten zijn groter dan knikkers)

Nu wil ik aan jullie vragen...Kan je prikken bijv in je heup? Ik heb voldoende spek daar zitten (zadeltassen ;) )

Of prikken jullie ergens anders??
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp