Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Misschien MS?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Nou, als het alleen om je arm gaat waarschijnlijk wel, maar als je been ook niet helemaal goed is, kan het dus ook lager zitten, misschien ook een klein plekje, bij mij loopt het ook door tot in mijn voeten, maar ook dat begint nu gelukkig na al die jaren minder te worden
amelg

Bericht door amelg »

[QUOTE=loesepoes;871748]Nou, als het alleen om je arm gaat waarschijnlijk wel, maar als je been ook niet helemaal goed is, kan het dus ook lager zitten, misschien ook een klein plekje, bij mij loopt het ook door tot in mijn voeten, maar ook dat begint nu gelukkig na al die jaren minder te worden[/QUOTE]

Ja t meeste last van mijn arm gehad maar ook van been en voeten. Maar als ik t zou hebben zit t dan wel in hoofd of nek omdat ik last van mijn arm dan hoop ik maar dat ik erop kan vertrouwen dat ik het niet heb als de neuroloog t zegt. Als ze het wel vinden krijg ik er misschien nog een van mijn rug?? Jammr he dat ze niet in een keer voor de zekerheid alles goed bekijken..
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Nuja, zo'n onderzoek is natuurlijk een stuk duurder dan een broodje bij de bakker: ze zullen een reden moeten hebben om bij jou het uitgebreide onderzoek te doen en die hebben ze blijkbaar niet...
Fern

Bericht door Fern »

Hoi Amelg,

Ik zit al wat langer in de medische ms-molen. Mijn advies: wees assertief, maar probeer het ook los te laten. Ik ben doorverwezen om MS uit te sluiten. Dat kan tot op heden niet. Het blijft onzeker. Ik probeer zo "gewoon" mogelijk door te leven. Ik werk, ik sport, ik ga op vakantie, naar de film, ect. "Mogelijk MS" speelt continue door m'n hoofd (erg irritant), maar ik probeer er zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden. Ook tracht ik niet bij alles wat ik in mijn lijf voel aan MS te denken. Dat is lastig maar voor mij de enige manier om deze onzekere periode goed door te komen. Zo nu en dan gooi ik het eruit op het forum (zie mijn topic - medisch circuit). Ook dat helpt :D !

Sterkte!
amelg

Bericht door amelg »

Hai Fern,

ja ik heb jouw topic gelezen! Ik heb begrepen dat er op jouw MRI toen wel iets te zien was maar de diagnose nog niet vastgesteld kon worden, toch?

Ik heb voor mezelf besloten als er niets op mijn MRI te zien is dat ik het ook los laat, maar leef wel een beetje naar de MRI toe.

Sinds de onderzoekjes van vrijdag in het ziekenhuis merk ik dat het in mijn koppie een stukje beter gaat!

Jij ook sterkte met alles!
amelg

Bericht door amelg »

Dag lieve mensen,

inmiddels heb ik de MRI van hoofd en nek achter de rug en die was helemaal goed. Moet binnenkort alleen toch nog weer een MRI van mijn rug (was niet mijn eigen idee) omdat mijn linkerbeen steeds gevoelloos wordt en ik daardoor soms ook moeilijker loop.

Nog even spannend dus.

Groetjes
M&MS

Bericht door M&MS »

[QUOTE=amelg;871168]Mijn huisarts zei: ik weet het niet, misschien reuma of MS en heeft me als eerste stap doorverwezen naar de reumatoloog. De reumatoloog wilde mijn huisarts niet verzoeken tot een gesprek met een neuroloog, volgens haar was dat niet nodig. Ik ga dit alleen morgen wel eisen bij mijn huisarts en ik denk dat zij dit wel doet, ik hoop het. Ben wel bang afgescheept te worden bij de neuroloog zonder verder onderzoek. Ik zal moeten afwachten.....

Zijn jullie gewoon doorverwezen of hebben jullie zelf ook gezocht naar een goede neuroloog?[/QUOTE]

Ik ben in eerste instantie gewoon doorverwezen. Toen die neuroloog mij niet meer beviel ben ik zelf overgestapt naar een andere.

Ook toen kreeg ik een doorverwijzing van de huisarts, maar :haha: die werd opgegeten door de hond (echt hoor, ik lieg niet:) )

Maar waarom ben je bang dat de neuroloog je afscheept?

fibromyalgie blijkt meer dan eens gewoon MS te zijn. En MS kan alleen worden ontdekt door uitsluiting.

Nou ja, en dan is er nog je verhaal, een neurologische test en een MRI nodig.

Ik heb MS en in het beginstadium had ik een aanval, waardoor ik niet zomaar een arts kon omduwen, maar ik ben er van overtuigd dat ik het inmiddels (8 jaar later) wel kan.
Zendie

Bericht door Zendie »

Hoi Amelg,

Vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt! Geduld is een schone zaak....maar soms ERG frustrerend,ik begrijp een beetje hoe je je voelt.

Sterkte!
Steffie

Bericht door Steffie »

Hoi Amelg,

Je zei dat je bloed uitvoerig gecheckt is, ook alle Vitamines?


Weet je de waarde van je Vit. B12? Er wordt gauw gezegd door de artsen dat je waarde "goed" is terwijl er onder bepaalde waarde al een tekort op weefselniveau is.


Ik herken veel van je klachten nl. (ook bekend met een Vit. B12 tekort ),met name de dove voetzolen is herkenbaar voor een B12 tekort.


Evenals een paar van de andere klachten die jij noemt.


Toen mijn bloed op de "normale" manier getest werd, kwam daar geen drastisch tekort uit.

De huisarts vertelde dat het goed was, maar ik bleek wel in het "grijze" gebied te zitten.


In een ander ZH deden ze de test op een andere manier (Actief B12 test) en daar kwam wel een heel erg tekort uit.

Een Vit. B12 tekort kan tot ernstige zenuwschade leiden, wanneer het niet (op tijd) behandeld wordt.


Inmiddels al weer 3 jaar aan de injecties....


Groetjes Steffie
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp