Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

CCSVI: Behandelingen en updates

MS onderzoek&studies
vrouwvan man

Bericht door vrouwvan man »

[QUOTE=Jolande;829640]Maar is dat wel een ms symptoom?
Wat hebben koude voeten met ms te maken?
Maakt verder niet uit hoor altijd fijn maar laten we alles wel in het juiste perspectief plaatsen :cool:[/QUOTE]

Mijn insteek was om op dit forum [B]CCSVI: Behandeling en updates[/B], een update te plaatsen.
Over de ziekte MS heb ik niets genoemd.

Zelf denk ik dat het meer met het [B]Hughes Syndroom [/B]te maken heeft, waardoor er na de CCSVI behandeling, met 4 stenoses, de bloeddoorstroming beter functioneerd. Ook mede door de dagelijkse bloedverdunner.

Dat de Neuroloog het de naam MS heeft gegeven, daar twijfel ik nog steeds aan.
Door het te dikke bloed, met als gevolg trombose in je veneuze vaten, lijkt het op de MRI alsof de littekens van de MS zijn.

Maar ja....als het Hughes Syndroom 30 jaar eerder was onderzocht en niet na lang aandringen van mijn man 3 jaar geleden, dan was hem " misschien" veel leed bespaard gebleven.
Jolande

Bericht door Jolande »

Zitten we hier op MS web of wat?

Daarnaast zou ik goed oppassen met langdurige bloed 'verdunners'.
De poolse arts Simka noemde heel voorzichtig mogelijke intolerantie voor deze middelen bij ms patienten. Twijfelen aan ms tja, dat is vaak struisvogelen, van hughes krijg je niet per definitie ontstekingen in het czs, maar we kunnen inderdaad overal aan gaan twijfelen...... :ogen:
Hilma

Bericht door Hilma »

ik reageer niet vaak, maar kom op Jolande:boos:
In veel topics die ik lees kom jij voorbij en steeds weer met dat eeuwige gezanik van je!
Er is niet één reactie die ik van je lees wat ook maar iets bijdraagt aan een topic, behalve dat je het verpest voor velen door dat "ik weet alles veel beter dan jullie domme ganzen" reacties!

Volgens mij loop jij hier nog niet zo lang rond. Ik vind de bijdragen van vrouwvanman wel belangrijk( en met mij velen geloof ik) en dat jij dan even wilt bepalen wat er wel en niet in een topic geplaatst mag worden:gaap:
Ga iemand anders vervelen met dat chagrijnige gedoe van je!
Jolande

Bericht door Jolande »

Pfffff goed lezen is nog niet zo makkelijk.
Het enige wat ik zeg is dat het koude voeten symptoom geen ms symptoom is en als dat het enige dat door ccsvi is verbeterd dan......, ach vul het zelf maar in ook.
Ik zeg niet dat ze iets niet mag schrijven dus haal rustig adem en reageer niet zo overdreven :moe:
Hilma

Bericht door Hilma »

ik snap gewoon niet waarom jij overal iets op aan te merken hebt. Warme voeten/handen is iets waar veel mensen van verlost zijn na de behandeling en als zij daar nu blij mee zijn is dat toch mooi? En of het nu wel of niet met MS te maken heeft, kan mij dan niet schelen.

Ik ben zelf ook behandeld in België en was met een andere nederlandse die ook direct na de behandeling vertelde dat haar voeten warm waren. Dit was voor haar al de eerste vooruitgang. Dan ben ik blij voor haar en ga ik niet zeuren over of het dan wel iets met de MS te maken had...
Jolande

Bericht door Jolande »

Ik vraag me alleen af of het wel een ms symptoom is alle jezus wat kunnen jullie zeiken hier gatverdamme
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Jolande bepaalt toch niet wat wel of niet een ms symptoom is? Feit is dat zeer veel ms patienten extreem koude handen/voeten hebben.

Zolang artsen nog steeds niet weten wat MS is, wat de oorzaak is, wat een gevolg is van MS, zolang ze alle mogelijke moeite hebben om de diagnose MS te stellen, en dat vaak nog aan de hand van symptomen, dan zou ik mij niet zo druk maken of het wel of niet een ms symptoom is.
Het is een symptoom die velen van ons hebben...en die regelmatig verdwijnt na de ccsvi behandeling.
Dat is niet alleen prettig, maar het spaart ook energie, die je weer voor andere dingen kunt gebruiken.
Hilma

Bericht door Hilma »

ga dan een ander forum lastigvallen Jolande als wij hier zulke zeikerds zijn:???:
marc123

Bericht door marc123 »

Hilma, iedere gemeenschap bestaat uit tenminste 3 groepen; de meelopers, de criticasters en de ontwikkelaars. Ingezetenen van een groep kunnen wel

naar 'rechts' schuiven, zij het dat de groep 'meelopers' dat meestal de rest van hun leven blijft. Jolande is hier duidelijk de 'criticaster' en op weg de 'ontwikkelaar' te worden!

De 'meelopers' kunnen het zelden goed vinden met de 'criticasters ( waarschijnlijk omdat er dan niets is om 'mee te lopen' dit in tegenstelling tot de 3e groep).

Tot welke groep zou jij behoren?
Patricia H

Bericht door Patricia H »

[QUOTE=marc123;830120]Hilma, iedere gemeenschap bestaat uit tenminste 3 groepen; de meelopers, de criticasters en de ontwikkelaars. Ingezetenen van een groep kunnen wel

naar 'rechts' schuiven, zij het dat de groep 'meelopers' dat meestal de rest van hun leven blijft. Jolande is hier duidelijk de 'criticaster' en op weg de 'ontwikkelaar' te worden!

De 'meelopers' kunnen het zelden goed vinden met de 'criticasters ( waarschijnlijk omdat er dan niets is om 'mee te lopen' dit in tegenstelling tot de 3e groep).

Tot welke groep zou jij behoren?[/QUOTE]

"ontwikkelaar wordt ze zeker niet!:D
Jolande bedoel ik..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp