Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Copaxone

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
mari

Bericht door mari »

Ik prik ruim 7 jaar copa en de jeuk werd bij mij na een paar maanden minder en verdween zelfs. Nu nog maar een enkele keer een beetje jeuk.

Wel harde schijven onderhuids, maar die verdwijnen redelijk snel.

Eind van dit jaar komt 3 keer per week copa op de markt, vooral omdat mensen prikmoe bleken te zijn, copa dagelijks prikken gaat verdwijnen en wordt dan 3 keer per week. De fabrikant speelt zeg maar in op de vraag van de mensen.

Dat vertelde mijn neuro me vorige week allemaal.

Na het prikken kan je mentholzalf smeren ( de apotheek kan extra sterke maken) of even een coldpack op de prikplaats houden.
Sabijn

Bericht door Sabijn »

Al jullie berichten, pfff veeeel, haha) gelezen.

Ik begin 28 april met spuiten, dan komt de verpleegkundige op bezoek.

Vind wel dat er goede informatie en service gegeven wordt door Copaxone. Sta er echt van te kijken.

Ze denken vast: Leuker kunnen we het niet maken.
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="RoyalBlue"]
Duurder ook niet :haha::haha:
Wens je veel succes!

[/COLOR]
Wilma01

Bericht door Wilma01 »

Ben benieuwd wat het gaat kosten als het maar 3 maal per week moet gaan spuiten, blij dat het nog vergoed word.

Heel veel succes met spuiten Sabijn, heb zelf de begeleiding/info ook als prettig ervaren.
Sabijn

Bericht door Sabijn »

dank je wel Wilma! Ja, ik ben erg laat met het beginnen.

Heb nu 16 jaar MS en heb de laatste twee schubs het goed te verduren gehad.

Ik hoop dat ik het nu nog een tijd kan remmen met Copaxone.

Ik weet dat zo vroeg mogelijk beginnen het beste is maar ik ben er niet rauwig om dat ik zo lang gewacht heb.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik heb een jaar Copax gebruikt en was zeer tevreden over hun service en begeleiding! Daarna overgestapt op andere meds, en ik moest daarmee ook meteen een stukje service inleveren volgens mij... :ogen:
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

[QUOTE=mari;963589]

Eind van dit jaar komt 3 keer per week copa op de markt, vooral omdat mensen prikmoe bleken te zijn, copa dagelijks prikken gaat verdwijnen en wordt dan 3 keer per week. De fabrikant speelt zeg maar in op de vraag van de mensen. [/QUOTE]

..en toevallig loopt ook het patent af, waardoor andere fabrikanten het goedkoper na kunnen maken. Ik geloof in dit geval niet zo in toeval. Er zij enorme bedragen mee gemoeid die op deze manier veilig worden gesteld. Verander je de dosering, sterkte oid heb je in feite een nieuw product en dus een nieuw patent.

Google maar eens op patent en copaxone

Bijv deze

[url]www.fiercepharma.com/story/teva-braces- ... 10:nerveus:[/url]

Net sales would amount to $19.8 billion to $20.8 billion in 2014, provided Copaxone keeps its exclusive lock on that market.

If generics make their debut as soon as Copaxone's patent expires in May, then Teva expects sales of $19.3 billion to $20.3 billion.

Profits-wise, it's a similar story. Because Copaxone is such a high-margin product for Teva, increase--or decreases--in sales drop straight to the bottom line.

So, Teva's looking for operating profits of $5.35 billion to $5.65 billion if Copaxone escapes competition--and $4.8 billion to $5.1 billion if it doesn't.

Teva hopes to stave off generics by persuading the FDA to require additional clinical studies for approval. And no wonder; Teva figures it could add $78 million in sales for every month that Copaxone keeps its exclusivity.
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Sorry, bedoel bovenstaande niet vervelend, maar vind wel dat de farmaceuten eerlijke info moeten geven.
mari

Bericht door mari »

Dankje voor de link zeepaardje! Vraag me af of ze dat tegen de neurologen vertellen, ik ga het hem wel vertellen volgende maand
Loess

Bericht door Loess »

Hallo Marjon87,

Ik ben ook 26 en ook sinds 2 jaar de diagnose (officieel). Ik ben begonnen met interferon. Dit heb ik een half jaar gebruikt, dit bleek niet goed te werken en toen ben ik overgestapt naar copaxone.

In het begin had ik ook huidreacties, ik gebruikte vaak na het prikken een coldpack en tegen de jeuk gebruikte ik prikweg. En iedere keer na het prikken aloe vera gel erop (nu nog steeds trouwens) Inmiddels ben ik net een jaar bezig en de huidreacties zijn zo goed als weg. Het is natuurlijk voor iedereen anders maar ik merkte dat de reacties afnamen.

Nu na een jaar kan ik wel zeggen dat ik erg tevreden ben over copaxone, ik heb het idee dat het goed zijn werk doet en ik ben niet na iedere injectie ziek wat ik bij interferon wel had.

Misschien kun je je twijfels uiten aan de copaxone verpleegkundige of je ms verpleegkundige. Het is vervelend als je je niet fijn voelt bij je medicijnen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp