Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Copaxone

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

[QUOTE=Jildau;963705][COLOR="RoyalBlue"]
Duurder ook niet :haha::haha:
[/COLOR][/QUOTE]
Ik heb het een keertje uitgerekend, volgens mij kwam de Copaxone op zo'n 30 euro per spuit. De Rebif (eens per 2 dagen) met 97 euro is duurder. ;)

Ik heb sinds 2 weken een rare spuitplek: droge, rode huid en een hard schijfje ter grote van een dubbeltje aan de oppervlakte. Ik smeer nu met arnicacreme, maar herkent iemand het? Het gaat maar niet weg.
patricha

Bericht door patricha »

Wat ik mij afvraag is,zouden er bij verhoging van de dosis niet veel meer IPER s optreden.

Zelf heb ik dat gelukkig nog niet gehad maar dat lijkt mij heel eng.
Sabijn

Bericht door Sabijn »

Vanochtend voor het eerst gespoten. Ik heet me zelf welkom bij de club ;-)

Het is me niet tegen gevallen gelukkig en nu op naar de komende tijd!
Sabijn

Bericht door Sabijn »

Patricia, ik heb de vraag aan de verpleegkundige gesteld en zij zegt dat je door een hogere dosering niet meer kans op bijverschijnselen hebt.

Of dat zo is kunnen we alleen maar afwachten.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Als mijn geheugen me niet in de steek laat als ex-copa-spuiter, krijg je een ipir als je per ongeluk in een bloedvat spuit. Statistisch gezien zou je dan bij minder vaak spuiten, juist minder kans op een ipir hebben volgens mij.

Je spuit minder vaak, dus minder vaak kans een vaatje te raken, dus minder kans op een ipir, is mijn redenering.
Sabijn

Bericht door Sabijn »

Kan iemand mij uitleggen wat een IPIR is?
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Sabijn,

Ik [URL="http://www.msweb.nl/forum/showthread.ph ... light=ipir**"]dit oude topic[/URL] staan een aantal ervaringen van mensen die een IPIR gehad hebben. ;)

En de officiële omschrijving van een IPIR is:

[I]Onmiddelijke Post-Injectie Reactie
Bekende bijwerking vlak na de injectie van COPAXONE® (”IPIR”), die gedurende korte tijd (15-30 minuten) klachten kan geven als hartkloppingen, versnelde hartslag, vaatverwijding (“blozen”), pijn op de borst, moeite met ademhalen; deze klachten verdwijnen over het algemeen spontaan zonder verdere restverschijnselen.[/I]
Sabijn

Teveel gelezen

Bericht door Sabijn »

Teveel gelezen

Door me er te veel in te verdiepen ben ik angstig geworden voor een IPIR.

Ik heb nu 4x gespoten en besloten niet meer te lezen over de ervaringen.

Ik steek mijn kop niet in het zand, ik weet wat er eventueel kan gebeuren maar ik maak mezelf gek zo.

Dat moest ik even kwijt....
patricha

Bericht door patricha »

Hey Sabijn
Ik wou je niet ongerust maken,zelf heb ik nog nooit een IPER gehad en ik spuit al sinds 2007,

In het begin iets branden maar dat werd al snel minder, ik heb ook Avonex gespoten maar daarvan was ik echt elke week een hele dag ziek voor mij is copaxone echt beter.

ik vroeg het me alleen af omdat ze de dosering misschien gaan veranderen.

Ik hoop dat jij net zo weinig problemen hebt met copaxone als ik.
Groetjes Pat
Sabijn

Bericht door Sabijn »

De tweede keer spuiten een hyper maar dat was te wijten aan dat ik die dag mega druk was geweest (zei de verpleegkundige).

Verder geen problemen nog gehad en ben blij met jouw reactie! Dank je!! Ik ga gewoon verder. Durf alleen nog niet in mijn been te spuiten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp