Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Copaxone

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Sabijn

Bericht door Sabijn »

Als je in je billen kan spuiten is het helemaal niet in je bil maar in je "zwemband" aan je rugzijde.

Waarom heet dat dan billen? Ben ik gewoon even nieuwsgierig naar.

Of kun je wel in de bovenkant van je billen spuiten? Onder de broeksriem zeg maar.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Net onder de broeksriem kun je nog wel spuiten: een eindje lager loopt een zenuw, bij intramusculair spuiten moet je oppassen dat je die niet raakt. Ik denk dat je die bij subcataan spuiten niet eens kan raken, maar ik ben geen dokter.

Je moet injecteren in het "bovenste buitenste bilkwadrant": zie [URL="https://www.google.nl/search?q=bovenste ... 00&bih=772"]deze afbeeldingen[/URL] op Google. Je ziet dan ook dat de bil tot hoger oploopt dan jij volgens mij denkt. :)
Sabijn

Bericht door Sabijn »

Ik snap het.

Vandaag de 11e spuit gezet en het hoort nu al bij mijn leven haha.
april

Bericht door april »

Gisteren mijn laatste copaxone spuit gezet. Ik kreeg steeds vaker IPIR's en ze werden ook steeds heftiger. Nu ben ik wel wat gewend maar bij de laatste IPIR's moest ik ook overgeven en lag een halve dag te klappertanden. Na 2 dagen voelde ik me dan weer redelijk. :(

Het laatste jaar heb ik alleen de 5 dagen door de week gespoten en het weekend niet. Mijn m.s. is momenteel stabiel. Volgende week naar de neuro om met hem te bespreken wat we nu gaan doen na 10 1/2 jaar copaxone.

Zelf voel ik wel veel voor een prikpauze van een jaartje of zo. Ben er even helemaal klaar mee. Weet niet of het verstandig is :???:
Sabijn

blauwe plekken benen

Bericht door Sabijn »

blauwe plekken benen

Ik heb als ik mijn benen spuit naderhand een blauwe plek. Hoe kan ik dat voorkomen? Heb nu meerdere blauwe plekken op benen.

Ik spuit uit de hand en niet met de auto-inject.

Mijn vijfde week is ingegaan en ik heb behoorlijk last van harde knikkers ondfer de huid op mijn buik... Hopelijk heb ik snel niet zulke reacties meer....

Straks is het weer bikini tijd en dan zie ik er behoorlijk gehavend uit. Straks denken ze dat ik thuis niet goed behandeld wordt haha.
Effi

Bericht door Effi »

Hoi Sabijn, ik heb 2 jaar Copaxone gebruikt. De eerste tijd had ik waar ik maar spoot (been, buik, bil) grote, dikke spuitplekken, die inderdaad soms ook op een blauwe plek leken.

Volgens de Copaxone-verpleegkundige zouden deze reacties na 2-3 maanden minder moeten worden, en warempel, na 2-3 maanden had ik dit niet meer! Alleen op mijn benen bleef ik die plekken wel houden en daarom heb ik er toen voor gekozen om niet meer in mijn benen te spuiten.

Ik kreeg in mijn buik wel onderhuidse knikkertjes, die wel 2-3 weken bleven zitten, maar die waren alleen te voelen, niet te zien. Dat heb ik die 2 jaar ook altijd gehouden.

In de tijd dat mijn buik vol zat met rare plekken, heb ik een leuke tankini gekocht, zodat ik toch nog een beetje charmant voor de dag kon komen :D
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik spuit ook niet meer in mijn benen: ik kreeg na de blauwe plekken allemaal verkleuringen in de huid (littekenweefsel?) die nog steeds niet weggetrokken zijn.

Na 9 maand spuiten heb ik in de buik ook nog steeds de knikkers: volgens mijn spuitjuf wordt dat ook niet anders. Je schijnt ze weg te kunnen masseren, maar dat haalt bij mij niet veel uit.

Ik heb besloten om mijn avondspuit naar de ochtend te verzetten. Gister was ik op een festival en stond in een wc-hokje te hannesen met de spuit. Laatst ook al bij een benzinestation toen ik onderweg was.

Er komt een leuke zomer aan en ik wil gewoon van mijn uitjes kunnen genieten, zonder me druk te maken om die spuit (hoe laat is het? Moet ik al? Is het niet te warm? Het mag niet boven de 25 graden worden in mijn tas! Jeetje, wat is dit wc-hokje klein....)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik herinner me ook een spuit in een wc-hokje. Voelde me toen echt een junkie!! :haha:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Haha, echt wel!
En die mensen buiten maar wachten.... :haha:
loesepoes

Bericht door loesepoes »

even omhoog
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp