Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Copaxone

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Celene

Bericht door Celene »

Ook ik heet mij Welkom bij de Copaxone gebruikers. Na 7 maanden Avonex te hebben gebruikt heb ik toch besloten samen met de neuroloog om daarmee te stoppen, wegens de heftige griep verschijnselen en misselijkheid.

Ik was 2 dagen in de week kwijt aan ziek zijn van de bijwerkingen. Na 3 weken niks gebruiken merkte ik al een wereld aan verschil.

Ik ben niet meer zo ontzettend stijf en stram als ik opsta, niet meer misselijk, en stukje meer energie:D. Gister de Copaxone vk op bezoek gehad, en na een stuk uitleg en oefenen de 1ste prik gezet. :D

Het prikken zelf merk ik niks van. De prikplek was licht gezwollen, is inmiddels afgezakt wel is er een licht rood plekje aanwezig.

Mij is aangeraden niet met een koelpak te koelen, maar gewoon met een natte doek.

Na 15 minuten is het branderige gevoel weggetrokken. Vandaag de 2e prik helemaal zelf gezet. Moet zeggen dat als het zo doorgaat het me zeker wel bevalt.
Sabijn

Bericht door Sabijn »

Ik ben nu iets meer dan twee maanden bezig en het bevalt mij ook, behalve de spuitplekken maar ik heb goede hoop dat dat minder gaat worden.

Eén keer ipir gehad, was ik angstig voor maar viel me toch wel mee omdat je weet wat er kan gebeuren en dat het ook weer stopt.

Nu ben ik zekerder. Als het gebeurt, kan ik het wel aan ;-)
annekepanneke

Bericht door annekepanneke »

Ik prik alweer haast een jaar Copaxone. Gelukkig geen IPIR's gehad maar wel altijd enorme vlekken waar ik prik.
Nu weer een blauwe plek op mijn buik.

In mijn benen en armen is het helemaal een ramp en dus prik ik in mijn buik en bil. Maar het is en blijft branderig en rood. Al van alles geprobeerd maar niks helpt.

Ik spuit wel uit de hand, met het copaxopistooltje is het altijd raak qua rode plekken.

Toch heb ik dit tig keer liever dan de Rebif met alle bijwerkingen.
Miesx

Bericht door Miesx »

Ik ben sinds kort ook begonnen met copaxone. Valt mij gelukkig allemaal mee. Alleen branderig gevoel na het spuiten en even een hard schijfje, roodheid en soms een blauwe plekbij de plek waar ik gespoten heb.

Ik heb even een vraagje. Wat doet copaxone boven 25 graden? Vind het altijd zo lastig hoe warm het nou is in de kamer waar nu momenteel 2 spuiten liggen. Dus ben benieuwd wat het dan gaat doen.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Herkent iemand hier die brandende pijn die ineens op komt zetten?
Alsof er accuzuur onder je huid zit, op een plek waar je 2 dagen terug gespoten hebt. Zo pijnlijk!

Mijn prikjuf van de Copaxone herkende het niet, mijn ms-vp gelukkig wel...
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=D-Cheryl;983080]Mijn prikjuf van de Copaxone herkende het niet, mijn ms-vp gelukkig wel...[/QUOTE]

... En wat zei die er van?
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Die herkende het als een bijwerking van de Copaxone en adviseerde om te koelen op de warme plek.

Nu is het mij 2 keer overkomen en beide keren 's nachts, dan heb ik geen koelpack klaarliggen, maar een koud washandje haalde de scherpe randjes er gelukkig al wel af.

Maar het is echt een tanden-op-elkaar pijn, heel vervelend.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Sinds een paar weken valt me op dat de aderen aan de binnenkant van mijn bovenbenen heel erg goed zichtbaar zijn. Ik heb echt twee rode honingraten daar.

Ik weet niet zeker of het van de copaxone komt, maar het kwam wel het eerst in me op.

Herkent iemand dit? Ik kan het niet vinden in de bijsluiter.


Deel je ervaringen over dit onderwerp op MS.nl.
Ga naar: https://www.ms.nl/gesprekken/medicatie-en-bijwerkingen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp