Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vet vrij broodbeleg..

Alles omtrent voeding en supplementen
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=Cæsar;859016]En ik ga een patatje mayo scoren en met een Van Dobbe kroket erbij :hmmm: .....[/QUOTE]
:haha: met mate is daar echt niks mis mee ;)
jossi

Bericht door jossi »

Overigens: m.s-gevals/persoonsbeschrijvingen ? Wetenschap ? Ach: laat maar.

Jossi
Jolande

Bericht door Jolande »

Nog een anekdorische vloek in deze kerk van fanatici, kijk eens op de tracking site onder therapies, de onderste grafiek laat het resultaat van dieet zien.
Ook hier heeft het er alle schijn van dat het geen drolletje uitmaakt :cool:
n>200!! :cool:
Weet niet waar dieters aan moeten voldoen hier, maar goed, ook hieruit blijkt niets in het voordeel van dieten te spreken, ccsvi of niet...... :cool:

Voor alle duidelijkheid, ik gun iedereen vermindering van ms symptomen, en als je denkt dat het ergens door komt, prima, maar wees niet blind voor mensen die iets zorgvuldiger met dit soort dingen omgaan, zo flauw!! :cool:
Marjan.

Bericht door Marjan. »

De topictarter stelt een vraag en daar wordt op geantwoord, niet met overtuigingen maar met persoonlijke ervaringen..

en dan kom jij met JOU overtuiging dat voeding/ dieet niet zal helpen.:moe: en brandt iedereen vervolgens af die zich wel beter voelt na het volgen van een dieet.

Prima dat het niet wetenschappelijk onderbouwt is, de grondlegger van de geneeskunde begon overigens ook al over voeding..

Nergens zul je van mij lezen dat ik iemand aanraadt anders te gaan eten maar ik zou graag mijn persoonlijke verhaal kwijt kunnen waar anderen vragen over kunnen gaan stellen zodat je tot een uitwisseling van ervaringen komt. dat gaat hier al heel lang niet (meer).
Erg jammer en het raakt me ook.

In 2009 heb ik PPMS gekregen en het ging vrij snel, mijn familie vroeg zich zaterdag af toen ik thuiskwam van (fiets)vakantie: is de diagnose wel juist gesteld? met MS ga je toch alleen achteruit en mij ziet iedereen vooruit gaan...ik ben vitaler als voor de diagnose
Ik ben overtuigd van de juiste diagnose en ik 'voel'regelmatig nog de pijn in m'n benen maar kan het handelen door rust, mediteren, werken aan gelukkig stressvrij leven en last but not least alleen nog voeding te eten welke een functie heeft, geen lege koolhydraten.
Medicinaal koken noem ik het en we eten lekkerder als ooit.

iedereen is vrij om te eten wat hij / zij wil of met de artsen overleggen, wel/niet starten met medicatie, waarom zo afbranden ontgaat me al een hele tijd.
Marjan.

Bericht door Marjan. »

En met het zeggen dat ik mij beter voel door de voeding die ik nu eet zeg ik NIET dat MS door voeding veroorzaakt wordt.
Elke keer zie ik dat voorbij komen.

In de hele wereld zie je mensen dikker, buitenproportioneel dikker worden, ongezonder, hart- en bloedvaten,kanker etc etc, zal ik wachten op een wetenschapper die gaat zeggen dat we met zijn allen toch wat meer aan beweging moeten doen en wat meer de MAC's voorbij rijden en verser gaan eten? met een beetje gezond verstand.....is 1 en 1 : 2

Is dit ook niet gebeurd met de rokers? en nu miljoenclaims gaan eisen omdat men niet wist dat het zo ongezond was...eerst moest de wetenschap aantonen dat roken dodelijk is...:( en moet het opeens op alle pakjes staan....
Jolande

Bericht door Jolande »

Dat afbranden ontgaat me ook, je kunt het ook overdrijven he?
Iedereen kan ervaringen delen en discussieren.
Het wordt wat anders/vervelender als er volstrekt absurde conclusies worden getrokken.
Waarom mag iemand dat niet weerleggen?
Waarom altijd zo extreem?

Als mensen beter gaan, prima, vertel wat de veranderingen zijn in je lifestyle als je dat wil.
Maar hou op met die absurde beweringen van met name jossie dat ALLE chronische ziektes ALTIJD door voeding komt, je moest eens teruglezen wat voor een idioterie hij/zij hier opschrijft en waarom?

Het is ook vrij makkelijk te weerleggen.
Bv wat sebastiaan, het is al eerder ter sprake gekomen, aanhaalde het tijdstip van ms en westerse voeding :cool:
Wordt genegeerd!! of zelfs ontkend!!

Daarnaast, hoeveel mensen eten nog westers en zijn aanzienlijk verbeterd na een ccsvi behandeling? Of hebben het antibiotica protocol gevolgd van stratton, niks voeding, dus die harde beweringen hier liggen veeeeel genuanceerder :cool:

Vreemd dat jullie daar niet voor open staan :ogen:
Als je niet voor ons bent ben je tegen :moe:
De wereld is niet zo z/w als sommigen het willen doen geloven!!
Waarom mag daar niet inhoudelijk tegen ingegaan worden?
Dat is namelijk wat hier gebeurt en dan komt er weer een groep op dieet zijnde fanatici om even orde op zaken te stellen..... Zo jammer :moe:
Marjan.

Bericht door Marjan. »

Ik spreek steeds vanuit persoonlijke titel dus de reden van het ge'jullie'' en het ge'we' ontgaat me volkomen.

Ik wil nog wel eens herhalen, ziektes worden niet veroorzaakt door voeding maar nu ik een defect heb doe ik er alles aan om zo gezond (in mijn ogen dan) te leven.

Get a LIFE!
daar ben ik ook mee bezig en het bevalt me enorm goed! :D
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=Marjan.;859032]Get a LIFE!
daar ben ik ook mee bezig en het bevalt me enorm goed! :D[/QUOTE]
Nou meid toch :ogen:

Back on track, lo fat? Probeer het en zorg dat je niet ondervoed raakt :cool:
merel

Bericht door merel »

Hallo Jolande,

[QUOTE=Jolande;859031]Dat is namelijk wat hier gebeurt en dan komt er weer een groep op dieet zijnde fanatici om even orde op zaken te stellen[/QUOTE]

Als er nou iemand fanatiek is dan ben jij dat wel. Wie heeft jou wijsgemaakt dat jij hier de uitgeroepene bent om alle (in jouw ogen) misstanden te vuur en te zwaard moet bestrijden?

Je roept en schreeuwt alsof jou persoonlijk onrecht is gedaan. Alsjeblief zeg, kan het wat minder. Geef anderen de ruimte om anders tegen dingen aan te kijken dan dat jij dat doet.

Jouw standpunt is inmiddels wel duidelijk en ik verzoek je dringend om het daar bij te laten.

Groet,
marc123

Bericht door marc123 »

- ldn is HET; alle ms-klachtjes verdwijnen, of worden in ieder geval minder
- CCSVI is het; alle ms-klachten verdwijnen of worden minder
- een vetvrij dieet is HET; alle ms-klachtjes verdwijnen of worden minder

In ieder geval kloppen 2 van deze uitspraken niet, maar welke? Om dat te kunnen achterhalen hebben we 'onderzoek' nodig. Zonder dat zijn zelfs de 3 uitspraken onzinnig.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp